شماره خبر : 28803
منتشر شده در مورخ : ۱۵ دی ۱۴۰۲
ساعت : 12:11
آیین رونمایی از پوستر چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان

آیین رونمایی از پوستر چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان


به گزارش خبرنگار نور خوزستان آیین رونمایی از پوستر و نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان با حضور مسئولان اجرایی نمایشگاه و مدیران روابط عمومی شرکت‌های نفتخیز جنوب و اصحاب رسانه روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه در ساختمان روابط عمومی شرکت نفت، در اهواز برگزار شد.
در ابتدای این نشست مهندس آتشبار مدیر روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در این نمایشگاه ۲۸۱ شرکت از ۱۶ استان
 تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، مرکزی، البرز، یزد، قزوین، آذربایجان شرقی، همدان، بوشهر، مازندران، زنجان، خراسان شمالی و گیلان حضور دارند.
وی در ادامه گفت: از میان شرکت های حاضر در نمایشگاه ۴۰ درصد دانش بنیان، ۳۸ درصد سازنده قطعات، ۱۷ درصد تامین کننده قطعات فنی و ۶ درصد شرکت‌های خدمات فنی هستند.
آتشبار همچنین عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان حضور گسترده ای در این نمایشگاه دارند و شعار نمایشگاه ، محصول دانش بنیان، تکمیل زنجیره ارزش، رشد تولید پایدار،‌ و رویکرد و محور اصلی آن دانش بنیان  می باشد و تلاش بر این است که توجه ویژه ای به شرکت های بومی شود. 
در ادامه  جلیلی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های خوزستان گفت:
نمایشگاه ویترین اقتصادی هر منطقه و کشور است و در جهت صادرات غیرنفتی تاثیرات بسیار زیادی دارد و رویدادهای اقتصادی بزرگی را رقم می زند و سبب تبادل دانش و نوآوری می شود.
وی در ادامه سخنانش افزود: نمایشگاه امسال بر اساس شعار سال و در راستای حمایت از تولید دانش بنیان و اشتغالزایی برگزار می شود.
جلیلی حمایت از تولید ملی، تقویت ساخت داخلی و بومی سازی تجهیزات نفت را از اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه با حضور ۴ شرکت اصلی تابع وزارت نفت ، مشارکت بخش خصوصی و سازندگان برتر و مراکز علمی و تحقیقاتی و نهادهای مرتبط با ساخت و تامین کالای صنعت نفت برگزار می شود و از ۲۸۱ واحد شرکت کننده در این نمایشگاه،  بالغ بر ۱۰۹ واحد دانش بنیان، و ۹۷ واحد سازندگان  قطعات نفت می باشند که ۷۰ واحد از شرکت کنندگان خوزستانی هستند.
در ادامه نشست امیر صفری سرپرست مدیریت تدارکات و امور کالا گفت: در زمینه تولید کالاهای راهبردی در بخش حفاری، اقلام سرچاهی و درون چاهی فعالیت های بسیاری شده است و  تعداد زیادی از ماشین آلات  فرایندی، مانند توربین و کمپرسور بومی سازی شده اند و حدود ۱۲ هزار قلم کالای راهبردی و  اساسی این تجهیزات ساخت داخلی شده وازتوان شرکت های تولیدکننده و دانش بنیان استانی در تولید آنها استفاده شده است.
در پایان نشست محمد گلستانباغ رئیس اداره پژوهش و فن آوری مناطق نفتخیز جنوب گفت: محصولات دانش بنیان، راهبردی یا تحریمی هستند که با فن آوری ارتقا یافته اند. روایتگری دانش بنیان ها و اینکه این محصول از کجا ریشه گرفته و چگونه  شکل گرفته است بسیار مهم است. 
گلستانباغ افزود: از سال ۱۴۰۰ تا امروز نزدیک به نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد فناورانه داشتیم و نزدیک به ۲۵۰۰میلیارد تومان موضوعات فناورانه تعریف شده اند که منتظر مجوز از نهاد ریاست جمهوری هستند.
وی در ادامه گفت: در استان های دیگر صنایع نفتی نیازهای خود را از تولید کنندگان بومی تهیه می‌کنند و ما نیز با توجه به مراکز آموزشی بسیار باید اینگونه عمل کنیم.
لازم به یادآوری است که چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از ۲۴ تا ۲۷  دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های اهواز برگزار خواهد شد.

برچسب ها : صنعت نفت خوزستان صنعت نفت خوزستان