شماره خبر : 29238
منتشر شده در مورخ : ۲۷ دی ۱۴۰۲
ساعت : 13:20
جلوگیری از تقلب در انتخابات، با رصد دقیق دستگاه‌های نظارتی خوزستان

جلوگیری از تقلب در انتخابات، با رصد دقیق دستگاه‌های نظارتی خوزستان

 

استاندار خوزستان: با رصد دقیق دستگاه‌های نظارتی استان، از تقلب در انتخابات جلوگیری و با تخلف‌ها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اکبر حسینی محراب با تاکید بر ضرورت مشارکت همگانی در انتخابات امسال، گفت: با وجود دستگاه‌های نظارتی، تقلب در انتخابات محال است، ولی امکان تخلف‌هایی وجود دارد که برخورد لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

وی افزود: مردم خوزستان بصیر هستند، حوادث را تجزیه و تحلیل می‌کنند و تصمیم‌های آن‌ها بر مبنای تکلیف الهی و ملی است تا انتخاباتی پرشور رقم بزنند.

حسینی محراب با اشاره به تقویم انتخابات، ادامه داد: مراحل پیش ثبت نام و بررسی صلاحیت‌ها انجام شده و حدود یکهزار و ۳۸۰ نامزد ثبت نام شدند.

استاندار خوزستان با بیان اینکه انتخابات قبل به منظور رفع نواقص بررسی و آسیب شناسی شدند، اضافه کرد: باتوجه به اینکه فیبر نوری به برخی صندوق‌ها در روستا‌های خوزستان متصل نبود، با قراردادی که با مخابرات امضا شده قرار است فیبر نوری به ۳۰ روستا متصل شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان درخصوص صندوق سیار استان می‌گوید: ۱۰ درصد صندوق‌های سیار را کاهش داده و با صندوق‌های ثابت جایگزین کرده‌ایم که در مجموع تعداد صندوق‌های استان با افزایش ۱۲ درصدی همراه خواهد بود.

به گفته حسینی محراب؛ ۳ هزار و ۵۵۱ شعبه اخذ رای در استان خوزستان در نظر گرفته شده و تیم انتخابات و بازرسی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه همه فرمانداران در نشست‌های آموزشی شرکت و توجیه شدند، گفت: تقلب در انتخابات ایران با وجود دستگاه‌های نظارتی محال است و تخلفاتی وجود خواهد داشت که این تخلفات نیز با وجود کارت ملی به حداقل می‌رسند.

حسینی محراب با بیان اینکه با ۵ مدرک امکان رای دهی فراهم است، ادامه داد: انتخابات در آبادان به  صورت آزمایشی به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان همه طیف‌ها و جناح‌ها در انتخابات حضور دارند و همه جریان‌ها و متنفذان باید برای ایجاد انگیزه جهت شرکت تمام عیار در انتخابات مشارکت کنند.

حسینی محراب با تاکید بر اینکه ۲ میلیارد نفر در کره‌زمین در انتخابات کشور‌های مختلف شرکت می‌کنند، گفت: مسئولان باید توجه داشته باشند که رای مردم، حق الناس است.

استاندار خوزستان اظهار امیدواری کرد در انتخابات پیش رو نمایندگانی قوی، باتجربه، فسادستیز و آزادی خواه انتخاب شوند تا مجلس قوی و در نهایت دولتی قوی داشته باشیم.

وی می‌گوید: دولت زمینه را برای همه نامزد‌ها فراهم می‌کند، ولی از هیچ طیفی حمایت نخواهد کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

برچسب ها : تقلب انتخابات دستگاه‌های نظارتی خوزستان