شماره خبر : 29239
منتشر شده در مورخ : ۲۹ دی ۱۴۰۲
ساعت : 13:30
مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری:   بازسازی و تعمیر بیش از ۴۴۰ تجهیزات صنعتی توسط کارشناسان شرکت

مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری:   بازسازی و تعمیر بیش از ۴۴۰ تجهیزات صنعتی توسط کارشناسان شرکت


به گزارش خبرنگار نور خوزستان، مهندس جواد تقی زاده مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری تنها شرکت نفتی کشور در حوزه ۸ شهرستان و سه استان با وسعت بیش از ۱۱ هزار  کیلومتر مربع خطوط لوله است که یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن زیر زمینی است.
وی در ادامه گفت: ۴۸ واحد صنعتی در این شرکت وجود دارد که بهره برداری از گاز مایع ، تقویت فشار گاز، تزریق گاز و نمک زدایی ها از مهمترین بخش های آن می باشند.
تقی زاده با بیان افزایش  ۵۰۰ هزار بشکه تولید روزانه
گفت: اغلب میدان های ما در نیمه دوم عمر خود هستند که با استفاده از تفکیک گرهای سیار و اصلاحاتی که در چاه های کم فشار انجام شد، ۶ حلقه از چاه های کم فشار میدان پازنان در مدار تولید قرار گرفتند.
مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری در تشریح اقدامات این شرکت در سال جاری گفت: بیش از ۴۴۰ تجهیزات صنعتی و غیر صنعتی در واحدهای عملیاتی با تلاش کارشناسان و با استفاده از ظرفیت تولید کنندگان داخلی تعمیر و بازسازی شد.
وی در ادامه عنوان کرد:  تعمیر و بازسازی ۱۴۹ ترانسفورماتور توزیع برق، تعمیر و بازسازی ۱۳۰ عدد از شیرآلات فرآیندی در سایز ها و کلاسهای مختلف، تعمیر و بازسازی ۱۵۳ جرثقیل در واحد های عملیاتی و تعمیر و بازسازی ۵ دستگاه توربین سولار و رستون در واحد های بهره برداری بخشی از این اقدامات هستند.
تقی زاده  با اشاره به اهمیت صیانت و نگهداری از تجهیزات، خطوط لوله و تاسیسات اظهار کرد: تهیه و نصب ام  پایلوت ۸۸ حلقه چاه در مدت کمتر از یک ماه جهت ایمن سازی چاهها و خطوط جریانی و ایمن سازی ۳۱۲ متر از نقاط بحرانی خط لوله ۳۶ اینچ نفت صادراتی با هدف جلوگیری از هدر رفت نفت، استمرار و پایداری نفت صادراتی و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی بخشی دیگر از اقدامات این شرکت می باشند.
مدیر عامل شرکت آغاجاری پروژه تعمیرات اساسی مخزن ثقلی واحد نمک‌زدایی مارون ۲ با ظرفیت ۱۷۰ هزار بشکه، در مدت زمان ۷ ماه را از افتخارات این شرکت عنوان کرد و گفت: به همت کارشناسان شرکت از کاهش تولید روزانه حدود  ۳۰ هزار بشکه نفت جلوگیری به عمل آمد که بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان سود و صرفه اقتصادی را در پی داشت.
تقی زاده در بخشی از سخنانش عنوان کرد: با آغاز بهره برداری از حلقه های فرازآواری با گاز میدان های پارسی و پرنج تا پایان سال تولیدات شرکت روزانه ۶ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.
وی همچنین اظهار کرد: در بحث خوردگی فلزات گاز مایع امام که تامین کننده ۳۳ درصد خوراک پتروشیمی مجتمع امام خمینی است،  برای اولین بار از روش جدیدی در ضخامت سنجی از روی عایق فلزات بدون نیاز به خارج کردن آنها استفاده شد.
تقی زاده در پایان سخنانش گفت: همکاران ما در شرکت بدون برون سپاری، سه حلقه چاه را بازسازی و لوله کیسینگ نصب کردند و با تولید آب به میزان ۸۸۰۰ متر مکعب، آب ۸۲ روستا و سه شهر تامین شد.
 
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : مدیر عامل شرکت نفت و گاز آغاجاری شرکت نفت و گاز آغاجاری نفت و گاز آغاجاری