شماره خبر : 29240
منتشر شده در مورخ : ۲۹ دی ۱۴۰۲
ساعت : 13:37
افزایش فرصت‌ صادرات نفت/ از اهداف نمایشگاه امسال

افزایش فرصت‌ صادرات نفت/ از اهداف نمایشگاه امسال


 به گزارش خبرنگار نور خوزستان نشست خبری مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، عصر چهارشنبه ۲۷ دی ماه در چهارمین و آخرین روز از چهاردهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات  صنعت نفت خوزستان برگزار شد.
در این نشست دانشی پیرامون نمایشگاه گفت: ۲۸۱ شرکت در نمایشگاه حضور داشتند که ۱۰۹ شرکت دانش بنیان، ۹۷ شرکت سازنده قطعات، ۲۷ شرکت خدمات فنی مهندسی و بقیه تامین کننده مواد هستند.
وی همچنین اظهار کرد: ما پای کار امده ایم تا صنعت نفت در بخش های بالا دستی توسعه یابد.
دانشی با بیان اینکه ما نگاه شعاری به مراکز دانش بنیان نداریم، گفت: بیش از ۳ همت  قرارداد از سال گذشته تاکنون بین شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و مراکز پژوهشی منعقد شده و یا در حال انعقاد است.
وی در ادامه گفت: باید در مرز دانش حرکت کنیم و نوآوری و خلاقیت داشته باشیم. با ورود دانش بنیان ها و کار عملی می توانیم تحریم ها را شکست دهیم.
مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در خصوص مشعل های گاز و آلودگی محیط زیست گفت:  اگر مشعل ها خاموش شوند، آلودگی برطرف نخواهد شد زیرا به منابع اصلی آلودگی هوا توجه نمی شود.
وی در ادامه گفت: ۸۰ درصد از گازهای همراه، جمع آوری شده و سهمی از تولید گاز شبکه کشوری تامین می شود.
دانشی پیرامون مسئولیت های اجتماعی گفت: در سفرهای ریاست جمهوری علاوه بر بودجه های دولتی، ۱۴.۵ همت برای مسئولیت های اجتماعی در اختیار خوزستان قرار داده شده است.
وی همچنین عنوان کرد: در بحث آلایندگی حدود ۶ همت توسط دولت پرداخت شده و تمامی بدهی های مناطق نفتخیز جنوب به نهادهای دولتی پرداخت شده است.
دانشی با تاکید بر اعتماد به مراکز دانش بنیان گفت: در مناطق نفتخیز جنوب ۲۰ هزار قلم کالا بومی سازی شده است و در دولت سیزدهم ۷۵۰۰ کالای تحریم شده ه در حال بومی سازی هستند. امسال در این نمایشگاه ۵۰ قرارداد به ارزش ۷ همت امضا شده است که عمدتا با دانش بنیان ها و مراکز علمی بوده است.
وی در ادامه گفت: برنامه تولید در دولت قبل چاه محور بود، اما امسال برنامه ۵ ساله برای تولید در مناطق نفتخیز جنوب ارائه کرده ایم که به ظرفیت تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه دست پیدا کنیم که در این زمینه نیازمند همکاری دیگر بخش ها هستیم.
 
 
 

 

برچسب ها : صادرات نفت نفت مناطق نفتخیز جنوب