شماره خبر : 29493
منتشر شده در مورخ : ۸ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 14:14
رییس کل دادگستری خوزستان: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری خوزستان تشکیل شد

رییس کل دادگستری خوزستان: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در دادگستری خوزستان تشکیل شد

 

 رییس کل دادگستری خوزستان گفت: ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان به استناد قانون انتخابات در دادگستری استان تشکیل و کمیته‌های زیرمجموعه آن نیز راه‌اندازی شده و مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، علی دهقانی روز یکشنبه با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین رویداد کشور، موضوع انتخابات است بیان کرد: مقام معظم رهبری چهار راهبرد مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت را برای آن مطرح کرده‌اند و همه دست اندرکاران امر انتخابات از جمله انتخاب‌کنندگان، انتخاب‌شوندگان، مجریان، ناظران و دستگاه‌هایی که وظیفه و تکلیف در امر انتخابات دارند، باید به این چهار راهبرد به‌صورت متوازن و در کنار هم عمل کنند.
وی ادامه داد: قانون در موضوع انتخابات بیشتر به پیشگیری و کنترل اوضاع توجه دارد و اشراف اطلاعاتی و رصد مستمر موضوعات مرتبط و نیز توجه به راهبردهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.
دهقانی گفت: در هر دوره از انتخابات، متغیرهای اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ممکن است انتخابات را به چالش کشانده و اعتماد گروهی از مردم را برای حضور در انتخابات خدشه‌دار کند که باید ضمن تبیین واقعیت‌ها برای مردم، این متغیرها نیز به خوبی شناسایی و با اقدام پیشگیرانه و در چارچوب قوانین و مقررات، کنترل شوند تا شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم باشیم.

رییس کل دادگستری خوزستان افزود: در حوزه نظارت بر رفتار افراد و تخلفات و جرایم فردی، انتظار می‌رود بیشتر از شیوه‌های پیشگیری غیرکیفری که هزینه‌های کمتری برای جامعه دارد، بهره گرفت.
دهقانی ادامه داد: استفاده از ظرفیت تنوع قومیتی، عشایر و طوایف استان، همراه و مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی به انجام وظایف و تکالیف خود، اعمال تدبیر و مدیریت امور در زمان مناسب، توجه به اطلس انتخاباتی که باتوجه به سوابق و تجارب انتخابات دوره‌های قبل تدوین شده است، تجزیه و تحلیل اطلاعات و اخبار به ویژه مطالب منتشر شده در فضای مجازی، مستندسازی تخلفات و جرایم انتخاباتی، از دیگر مواردی است که باید مورد توجه دستگاه‌های، اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با تعامل همه دستگاه‌ها و نهادها و همراهی مردم انتخاباتی پرشور با حضور حداکثری و تضمین سلامت و امنیت در استان داشته باشیم.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام رییس ستاد انتخابات خوزستان، از تعداد یک‌هزار و ۳۷۹ داوطلب، صلاحیت یک هزار و ۲۷۶ نفر توسط هیات نظارت بررسی شد و مابقی یا انصراف دادند یا به نتیجه اعلام شده توسط هیات‌های اجرایی اعتراض نکردند.

۱۱ اسفند ماه ۲ انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها : مشارکت انتخاباتی انتخابات مجلس شورای اسلامی خوزستان