شماره خبر : 29628
منتشر شده در مورخ : ۱۳ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 10:22
به مناسبت دهه فجر؛ بهره برداری ۸۲ طرح حوزه راهداری و ۸۵ سامانه هوشمند در خوزستان

به مناسبت دهه فجر؛ بهره برداری ۸۲ طرح حوزه راهداری و ۸۵ سامانه هوشمند در خوزستان


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان از بهره برداری ۷۷ طرح راهداری، ۵ مجتمع خدماتی رفاهی و راه اندازی ۸۵ سامانه هوشمند به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جولانژاد گفت: دهه فجر امسال ۷۷ طرح راهداری شامل؛ ۵۶۰ کیلومتر بهسازی و روکش آسفالت، ۳۵ کیلومتر روشنایی، ساخت و تعمیر ۱۵۵ پل و ابنیه فنی، تهیه و نصب ۳۶ کیلومتر حفاظ میانی و ۲.۵ کیلومتر روفوژ میانی با اعتباری بیش از ۱۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.
وی به اهمیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی در ایجاد تمرکز خدمات مورد نیاز در یک مکان اشاره کرد و افزود: در دهه فجر امسال ۵ مجتمع خدماتی رفاهی با اعتباری بیش از یک هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال در محور‌های باغملک - ایذه، رامشیر- اهواز (۲ مجتمع در ۲ طرف جاده)، رامهرمز- اهواز، رامهرمز- هفتکل و سه راهی امیرحاضر- تشان به بهره برداری خواهند رسید.
جولانژاد ادامه داد: مجتمع‌های خدماتی رفاهی نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادف‌های جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه‌ها دارند و تا پایان امسال نیز ۹ مجتمع در طول محور‌های استان به بهره برداری می‌رسند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان اضافه کرد: همچنین به همین مناسبت ۶۰ دوربین کنترل سرعت، ۵ دوربین نظارتی و ۲۰ دوربین تصویربرداری ثابت با اعتباری بیش از ۷۰۵ میلیارد ریال در طول محور‌های استان راه اندازی می‌شود.
خوزستان ۱۸ هزار و ۵۵۸ کیلومتر راه دارد که ۱۲ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

 

برچسب ها : دهه فجر راهداری سامانه هوشمند در خوزستان