شماره خبر : 29730
منتشر شده در مورخ : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 9:4
مدیر کل استاندارد خوزستان اعلام کرد:  اجرای طرح عیدانه در ایام پایانی سال

مدیر کل استاندارد خوزستان اعلام کرد:  اجرای طرح عیدانه در ایام پایانی سال



مدیر کل استاندارد خوزستان با تاکید بر امنیت و سلامت مردم، رصد و پایش رعایت استاندارهای لازم در خصوص کالاها، محصولات و خدمات ارائه شده به شهروندان را اولویت اقدامات  استاندارد عنوان کرد و گفت: با همراهی و همکاری دستگاه های نظارتی و قضایی استان، نظارت بسیار خوبی بر محموله های وارداتی از مرزهای استان در حال انجام است.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان علی داودی در نشست خبری به مناسبت دهه فجر که روز دوشنبه ۱۶ بهمن در محل اداره کل استاندارد خوزستان برگزار شد، از تدوین و تجدید ۳۵ استاندارد ملی توسط کارشناسان این اداره خبر داد و گفت: این رقم تا پایان سال به ۶۰ مورد افزایش خواهد یافت. 
وی در ادامه گفت: طی سال جاری ۸۰ پروانه استاندارد در استان صادر و ۱۵۰ پروانه تمدید شده است.
داودی از صدور ۴۳ نشان حلال در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این نشان‌ها در بخش‌های مختلف مانند کشاورزی، صنایع غذایی و گردشگری صادر شده است و تا پایان امسال این تعداد به ۵۰ مجوز افزایش خواهد یافت. 
وی افزود: در سال گذشته از سوی این اداره کل ۱۷ نشان حلال صادر شده  است.
مدیر کل استاندارد خوزستان با اشاره به وارادت ۷۱۰ میلیون لیتر بنزین به استان خوزستان گفت: ترخیص ۲۵۰ میلیون لیتر بنزین به دلیل مغایرت با استاندارد مورد موافقت قرار نگرفت.
وی در ادامه گفت: با همکاری دادگستری و شرکت پخش فرآورده های نفتی استان، نواقص این محموله بر اساس قوانین استاندارد برطرف و ۷۰ میلیون لیتر به کشور مبدأ بازگردانده شد.
مدیر کل استاندارد خوزستان از اجرای طرح عیدانه خبر داد و گفت: در ایام پایانی سال که مصادف با ماه مبارک رمضان و عید نوروز می‌باشد، پایش و نظارت اداره کل استاندارد افزایش خواهد یافت.
وی افزود: در طرح عیدانه شیرینی و آجیل فروشی‌ها، هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها و دیگر مراکز عرضه خدمات به شهروندان توسط بازرسان استاندارد نظارت می‌ شوند.
داودی همچنین از افزایش نظارت بر پارک‌های شهر بازی توسط بازرسان اداره کل استاندارد در خصوص رعایت اصول ایمنی در این مکان‌ها خبر داد.

برچسب ها : استاندارد خوزستان طرح عیدانه خوزستان