شماره خبر : 29758
منتشر شده در مورخ : ۱۸ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 11:45
مدیر کل راه آهن جنوب خبر داد: افزایش ظرفیت راه آهن جنوب/ بهره برداری از محور دوخطه اهواز - اندیمشک

مدیر کل راه آهن جنوب خبر داد: افزایش ظرفیت راه آهن جنوب/ بهره برداری از محور دوخطه اهواز - اندیمشک


 
مدیر کل راه آهن جنوب از رشد ۱۱ درصدی جا به جایی مسافر در محور جنوب در ۱۰ ماهه امسال‌ خبر داد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، محمد علی مرادی، مدیر کل راه آهن جنوب در نشست خبری که روز ۱۷ بهمن ماه در نمایشگاه دستاوردهای چهل و پنج سال پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، با اشاره به جا به جایی یک میلیون و ۳۱۸ هزار مسافر در ۱۰ ماهه امسال و رشد ۱۱ درصدی جا به جایی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پیرامون عملکرد راه آهن جنوب گفت: در حوزه قطارهای درون استانی، با جا به جایی ۴۲ هزار و ۶۰۰ نفر مسافر نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد رشد داشته ایم، و با حمل حدود ۷ و نیم میلیون تن کالا، از لحاظ عملکرد رتبه چهارم را کسب کردیم و این آمار بیانگر اهمیت راه‌آهن جنوب در حوزه حمل بار در شبکه ریلی می باشد.
وی همچنین اظهار کرد: درآمد حمل بار در سال جاری نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان بود که  ۳۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
مرادی پیرامون پروژه‌های مختلف راه آهن  در سال جاری گفت: افتتاح ۷۰ کیلومتر از مسیر دوخطه اهواز - اندیمشک در اردیبهشت ماه سال جاری صورت گرفت و ۴۰ کیلومتر پایانی آن نیز آماده بهره‌برداری است.
وی در ادامه گفت: با تکمیل و بهره برداری کامل از  ۱۴۰ کیلومتر محور دو خطه اهواز - اندیمشک، ظرفیت حمل بار و مسافر در این مسیر افزایش می یابد. وی هزینه این پروژه را تاکنون ۱۲۵۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
مدیر کل راه آهن جنوب 
از آغاز عملیات اجرایی راه آهن شلمچه - بصره خبر داد و گفت: براساس تعهدات راه‌آهن ایران، حدود ۱۶ کیلومتر از این پروژه در داخل خاک عراق در حال انجام است. همچنین یک پل بر روی اروندرود در منطقه بصره در حال احداث است. 
وی ابراز امیدواری کرد با اجرا و تکمیل این پروژه و راه اندازی قطارهای سراسری تهران - کربلا، زائران به صورت مستقیم با قطار به کربلا عزیمت کنند.
مرادی با اشاره به ساخت و بهره برداری از بزرگترین سایت تعمیرات لکوموتیو در اهواز و احداث سکوی درون ایستگاهی اهواز شامل زیر گذر، پله برقی و آسانسور، اظهار کرد: پروژه‌های گوناگونی در حال تکمیل هستند و امیدواریم هرچه زودتر به سرانجام برسند.
وی در خصوص احداث خطوط جدید گفت: راه آهن فقط به عنوان بهره‌بردار عمل می‌کند و احداث خطوط جدید بر عهده معاونت ساخت و توسعه راه آهن از زیر مجموعه های وزارت راه است.
وی در ادامه گفت: تاکنون بودجه خاصی برای این امر اختصاص نیافته، اما تلاش بر این است که جزو اولویت‌ها باشد.
مدیر کل راه آهن جنوب پیرامون وضعیت ناوگان راه آهن جنوب گفت: در سال جاری ۶۴۵ دستگاه واگن باری نو، ۲ دستگاه سالن مسافری نو، ۲۲ دستگاه سالن مسافری بازسازی شده، ۱۰ دستگاه لکوموتیو نو و ۵ دستگاه لکوموتیو بازسازی شده، و در مجموع ۶۸۵ دستگاه به ناوگان راه آهن جنوب اضافه شد.
وی در ادامه گفت: راه آهن جنوب برای کشور اهمیت  خاصی دارد و نوسازی ناوگان مسافری آن در دستور کار قرار دارد. با منابع بودجه ای که در سال های آینده تخصیص خواهند یافت، نوسازی ناوگان مسافری صورت خواهد پذیرفت.
مرادی با اشاره به رشد ۱۱ درصدی جابه‌جایی مسافر در سال جاری گفت: برای رضایت بیشتر مردم فروش بلیط برای  یکم تا ۲۲ اسفندماه کاملا اینترنتی انجام شده است.

برچسب ها : مدیر کل راه آهن جنوب محور دوخطه اهواز - اندیمشک خوزستان