شماره خبر : 29977
منتشر شده در مورخ : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 9:14
احداث نیروگاه برق، حاصل اعتماد به جوانان و دانش فنی ایرانی/ پایداری شبکه برق، حاصل تلاش جهادگرانه

احداث نیروگاه برق، حاصل اعتماد به جوانان و دانش فنی ایرانی/ پایداری شبکه برق، حاصل تلاش جهادگرانه


به همت سازمان بسیج رسانه خوزستان،  در روز پنجشنه ۲۶ بهمن ماه اردوی راویان پیشرفت سازمان بسیج رسانه در شرکت توزیع برق آبادان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، دکتر سجاد بهمئی رئیس سازمان بسیج رسانه خوزستان رسالت خبرنگاران را تولید محتوای امید آفرین، در راستای اهداف جهاد تبیین، جهاد امید و جهاد خدمت عنوان کرد.
در ادامه مهندس حسام ثابتی مدیر عامل شرکت توزیع برق آبادان، ضمن تبریک ایام شعبانیه اظهار کرد: پیش از انقلاب تجهیزات برق و ساخت نیروگاه از خارج کشور تامین می شد، و تا سال ۵۶ تنها ۳/۵ درصد از روستاها از نعمت برق بهره مند بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی تمام روستاهای بالای ده خانوار به شبکه برق پیوسته، و در مناطق عشایری و کوچ رو از ۳۳۰ پنل خورشیدی استفاده شده است. 
ثابتی پیرامون تولید تجهیزات برق در داخل کشور عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در داخل کشور تولید شده و توان احداث نیروگاه های برق را داریم. 
وی با اشاره به احداث تاسیسات برق در خارج از کشور گفت: دستیابی به این موفقیت ها حاصل اعتماد به جوانان و دانش فنی ایرانی است.
وی از به کار گیری فناوری های نوین در شرکت توزیع نیروی برق آبادان خبر داد و گفت: شهرستان آبادان به ۷۵ منطقه تقسیم بندی شده است و در زمان بندی مشخص و با استفاده از دوربین ها و امکانات پیشرفته از تجهیزات برق شهر بازدید به عمل می آید و در زمان خاموشی های از پیش اعلام شده، تعمیرات مورد نیاز انجام می شوند، که حاصل آن پایداری شبکه و کاهش خاموشی ها می باشد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق آبادان حجم پروژه های سرمایه ای برای انجام اصلاحات شبکه و تعمیرات خطوط را ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور نوردهی بهتر و  کاهش مصرف انرژی، ۵۰ درصد نوردهی معابر با استفاده از چراغ های ال ای دی انجام می شود. همچنین با توجه فرسایش ناشی از شوری خاک، امسال بیش از سه هزار پایه برق تعویض شده اند.
ثابتی قابلیت اطمینان توزیع برق در شهرستان آبادان را ۹۹/۹۸ درصد عنوان کرد و افزود: دستیابی به این شاخص حاصل تلاش جهادی همکاران برق استان است و افتخار داریم به یکصد و سیزده هزار مشترک با پیک ۵۶۳ مگاوات، معادل سه استان کشور، در شهرستان آبادان برق رسانی می کنیم.

برچسب ها : دانش فنی شبکه برق آبادان اهواز خوزستان