شماره خبر : 30064
منتشر شده در مورخ : ۳۰ بهمن ۱۴۰۲
ساعت : 13:54
اجرای رزمایش نهالکاری به نیت حاج قاسم و شهدای خوزستان

اجرای رزمایش نهالکاری به نیت حاج قاسم و شهدای خوزستان

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: رزمایش نهالکاری به نیت حاج قاسم و ۲۴ هزار شهید در استان با کاشت ۵ میلیون نهال اجرا می‌شود.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ پاسدار سیداسلام موسوی درخصوص پویش مردمی کاشت درخت در طرح کاشت یک میلیارد نهال در سراسر کشور به یاد حاج قاسم گفت: براساس تفاهم نامه بسیج سازندگی با اداره کل منابع طبیعی مقرر شد در هر استان به طور جهادی کار نهالکاری و درختکاری اجرا شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت درختکاری و توجه به این موضوع، افزود: به منظور عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب، همزمان با سراسر کشور در استان خوزستان هم ۵ میلیون نهال به دست جهادگران و بسیجیان کشت می‌شود که به طور سراسری رزمایش مشترک این برنامه ۸ اسفند ماه برگزار خواهد شد.
سرهنگ پاسدار موسوی با تاکید بر اینکه طرح کاشت یک میلیارد درخت در ایران رویکرد‌های مهم دارد، ادامه داد: باهدف احیای جنگل‌ها، تلطیف هوا، کاهش اثر گاز‌های گلخانه‌ای، تولید اکسیژن، حفاظت از منابع آب و خاک، نفوذپذیری آب، جذب دی اکسید کربن و گرد و غبار دنبال می‌شود.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان می‌گوید: هدف از اجرای این طرح این است که هر سال با کاشتن ۲۵۰ میلیون نهال، تا ۴ سال آینده یک میلیارد درخت در ایران کاشته شود.
 
 
 

 

برچسب ها : رزمایش نهالکاری به نیت حاج قاسم و شهدای خوزستان شهدای خوزستان حاج قاسم نهالکاری خوزستان