شماره خبر : 30283
منتشر شده در مورخ : ۱۱ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 20:16
روز موعود فرا رسید ما سرنوشت خود را رقم می زنیم

روز موعود فرا رسید ما سرنوشت خود را رقم می زنیم


انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از صبح روز جمعه یازدهم اسفند ماه، همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه خوزستان آغاز شد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، از آغاز فعالیت شعب اخذ رای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، همزمان با سراسر کشور، رای گیری در سه هزار و ۵۳۳ شعبه ثابت و بیش از ۹۰۰ شعبه سیار، از ساعت هشت صبح جمعه یازده اسفند ماه در استان خوزستان آغاز شد.
بنابر این گزارش، بیش از ٣ میلیون و ٨٠٠ هزار خوزستانی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ١٧٠ هزار نفر رای اولی هستند.
دوازدهمین دوره انتخابات برای کسب ۶ کرسی مجلس خبرگان رهبری، و ۱۸ کرسی مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خوزستان اجرا می شود.
روز موعود فرا رسید
استاندار خوزستان حضور مردم پای صندوق های رای را ادای دین مردم به انقلاب و شهدا عنوان کرد و گفت: روز موعود فرا رسید. از ماه ها پیش تمهیدات لازم برای آغاز فرآیند انتخابات اندیشیده شد . در خوزستان حدود ۱۰۰ هزار نفر عوامل انتظامی، نظامی، ناظران، بازرسان و ... در فرایند رای گیری نقش دارند.
علی اکبر حسینی محراب ضمن قدردانی از حضور چشمگیر مردم در انتخابات اظهار کرد: این مردم یاران شهدا و همه کسانی هستند که در این سرزمین زندگی می کنند و در کنار هم پای صندوق های رای حضور پیدا کرده اند.
وی شمارش آرا در شهرهای بزرگ را کاری سخت عنوان کرد و از مردم خواست در ساعات اولیه برای رای گیری حضور یابند.
وی در ادامه گفت: روند رای گیری تا ساعت ۱۸ بعدازظهر ادامه دارد اما در صورت اعلام وزارت کشور، این زمان تمدید خواهد شد.
استاندار خوزستان، ضمن اعلام ممنوعیت تبلیغات از سوی کاندیداها گفت: هرگونه تخلف مانند خرید و فروش رای و ... ثبت شده و با متخلفان برخورد خواهد شد.
وی ابراز امیدواری کرد مردم با حضور در پای صندوق های رای نسبت به مردم، انقلاب و شهدا دین خود را ادا کنند.
 انتخابات، عامل توسعه خوزستان 
سید محمد نبی موسوی فرد امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، در مسجد جواد الائمه اهواز حضور یافت و پس از  شرکت در رای گیری، با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخاب فرد اصلح در پیشرفت استان نقش مهمی دارد و بستر توسعه را به دنبال خواهد داشت.
وی شرکت در انتخابات را تکلیف شرعی دانست و گفت: همانطور که مردم در هشت سال دفاع مقدس دشمن را ناامید کردند، با حضور پرشور خود در انتخابات همین کار را با دشمن انجام می دهند.
موسوی فرد شرکت دز انتخابات و توصیه به دیگران و انتخاب فرد اصلح مطابق با شاخص های رهبر معظم انقلاب را عامل پیشرفت استان عنوان کرد و از مردم خواست گلایه ها را کنار گذاشته و با نگاه به منافع ملی به انتخابات نگاه کنند. 
 نماینده ولی فقیه در خوزستان از مردم خواست در ساعات اولیه رای گیری در شعب اخذ رای حضور یابند.
 مشارکت در انتخابات، برگ زرینی از نظام 
رئیس کل دادگستری خوزستان، پس از ریختن رای در حوزه انتخابیه مسجد جواد الائمه اظهار کرد: مسیر اصلاح و پیشرفت جامعه و حل مشکلات مردم، حضور در انتخابات است.
علی دهقانی انتخابات را از اصول نظام جمهوری اسلامی و حضور در انتخابات را یک تکلیف عنوان کرد و گفت: مردم بزرگوار خوزستان با حضور حماسی و پرشور در انتخابات و با مشارکت حداکثری، برگ زرینی از نظام را رقم خواهند زد. 
*نظارت بر انتخابات توسط بازرسان وزارت کشور  
دادستان عمومی و انقلاب خوزستان با حضور در مسجد جواد الائمه، ضمن دعوت از مردم برای رای دادن در ساعات اولیه انتخابات گفت: با تدارکات و تمهیدات مجموعه دستگاه های اجرایی فرایند انتخابات آغاز شد.
صادق جعفری چگنی در ادامه سخنانش افزود: هیات نظارت و هیات اجرایی، همچنین بازرسان وزارت کشور بر روند اجرای انتخاب نظارت می کنند.
  انتخابات نماد همبستگی 
مردم خوزستان، از پیر و جوان و زن و مرد، اقلیت های دینی، و .... با شور انقلابی خود در حوزه های انتخابات حضور یافتند و با ریختن رای در صندوق،  ضمن اعلام همبستگی با آرمان های انقلاب، در تعیین سرنوشت خود سهیم شدند و بار دیگر وحدت و حضور همیشگی خود در صحنه را اعلام کردند و با قاطعیت به تمام جهانیان نشان دادند که: ما سرنوشت خود را رقم می زنیم.

برچسب ها : انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی انتخابات