شماره خبر : 30353
منتشر شده در مورخ : ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 9:2
استعفای برخی مقامات نظامی تل آویو

استعفای برخی مقامات نظامی تل آویو

 

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد برخی مقامات بلندپایه نظامی و یگان اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی استعفا کردند.

به گزارش شبکه الجزیره قطر، شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی گزارش داد که تعدادی از افسران مسوول در بخش اطلاعات ارتش اسرائیل استعفای خود را اعلام کردند.

براساس این گزارش، استعفای دسته جمعی این افسران ناشی از اعتراض آن‌ها به روند عملیات و جنگ بوده است. در میان افراد مستعفی، نام دانیل هاگاری سخنگوی ارتش به چشم می‌خورد.

شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی همچنین فاش کرد که موج استعفا بیانگر آشفتگی بخش اطلاعاتی تحت مدیریت هاگاری بوده است.در این گزارش به اسامی و مسوولیت دیگر افراد نظامی مستعفی اشاره‌ای نشده است.

این گزارش شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی بیانگر تشدید اختلافات در بین مقامات نظامی رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه است و پیشتر رسانه‌های بار‌ها از بروز شکاف در بین نیرو‌های ارتش گزارش دادند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ۱۳ بهمن ماه اعلام کرد که رؤسای ستاد کل ارتش، شعبه اطلاعات نظامی ارتش، شاباک (امنیت داخلی) و فرمانده منطقه جنوبی ارتش تصمیم گرفتند به محض پایان جنگ در غزه استعفا دهند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۲۷ بهم ماه گزارش دادند، هزاران نفر از نیرو‌های پلیس این رژیم پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته به استعفا و بازنشستگی پیش از موعد تمایل پیدا کرده‌اند.

شبکه کان رژیم صهیونیستی گزارش داد، هزاران افسر پلیس رژیم اشغالگر به دلیل وخامت وضعیت روحی خود پس از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تمایل دارند استعفا دهند یا بازنشسته شوند.بر اساس این گزارش، شماری از این نیرو‌ها نیز تلاش کردند تا خودکشی کنند.

چندی پیش نیز شبکه صهیونیستی «کان» در گزارشی اعتراف کرد که بیش از ۲ هزار نظامی در جنگ زمینی علیه نوار غزه به دلیل مشکلات روحی و روانی، مجبور به مراجعه به روانپزشک شده‌اند.

بر اساس اعلام این شبکه، این افراد به دلیل دشواری‌های جنگ در نوار غزه به عنوان آسیب دیده و زخمی دسته بندی شده و افسران سلامت روانی آن‌ها را مورد مداوا قرار می‌دهند.

همچنین خودکشی نظامیان صهیونیست که دچار اختلالات روانی هستند، به یک پدیده شایع تبدیل شده و بار‌ها رسانه‌های صهیونیستی از خودسوزی، به دار آویختن و شلیک گلوله به خود توسط نیرو‌های نظامی خبر داده‌اند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان  بین‌الملل  خاورمیانه

برچسب ها : نظامیان صهیونیست نوار غزه رژیم صهیونیستی