شماره خبر : 30648
منتشر شده در مورخ : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : 9:46
بزرگترین بازار جنوب غرب کشور در اهواز/ راه اندازی هشت بازار کرامت در هشت منطقه اهواز

بزرگترین بازار جنوب غرب کشور در اهواز/ راه اندازی هشت بازار کرامت در هشت منطقه اهواز


 به گزارش خبرنگار نور خوزستان، مهندس علی شمس در یک نشست خبری با اصحاب رسانه که روز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۲ در محل مجتمع فزهنگی فجر اهواز برگزار شد، اعلام کرد: اهواز از لحاظ وسعت پنجمین شهر ایران است و یکی از دلایل افزایش وسعت آن، اضافه شدن حواشی به آن می باشد و همین سبب ایجاد شرایط نامطلوب از لحاظ ارائه امور خدماتی در این مناطق شده است.
وی در ادامه به وضعیت نامطلوب نخاله های ساختمانی در شهر اهواز اشاره کرد و گفت: در حالی که شهرداری اهواز مکان مجزا برای تخلیه نخاله در نظر گرفته، ولی شهروندان هر جا که امکانش هست، اقدام به تخلیه نخاله می کنند و شهرداری اهواز در سال ۲۵ میلیارد برای جمع آوری زباله ها هزینه می کند.
وی در ادامه گفت: در حال ارائه یک لایحه به شورای شهر هستیم تا بتوانیم نخاله شهروندان را خریداری کنیم که این کار از لحاظ اقتصادی برای شهرداری به صرفه تر از جمع آوری خواهد بود. 
علی شمس پیرامون سد معبر اظهار کرد: سد معبر توسط وانت ها، مغازه دارها و ... به معضلی برای اهواز تبدیل شده، با این حال توانستیم جمعه بازار بلوار آیت الله بهبهانی، بازار عبدالحمید، بازار کاوه و بازار خیابان کارون را ساماندهی کنیم و در تلاش هستیم با ایجاد یک مکان مناسب، سد معابر واقع در منطقه زرگان را نیز ساماندهی نمائیم، همچنین دستفروشان بازار نادری را نیز در یک مکان مناسب در کنار پارکینگ شهید فهمیده تجمیع کرده ایم.
 وی خود تحقیری را مانع حضور سرمایه گذار در اهواز دانست و گفت: اهواز شهر زیبایی است و مشکلاتی در آن وجود دارد، اما به گونه ای این مشکلات بزرگ نمایی می شود و برخی اقدام به خود تحقیری می کنند و این کار مانع حضور سرمایه گذار می شود.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص برنامه های زیبا سازی شهر گفت: همه پل های اهواز، بجز پل ششم نورپردازی شده اند، و در ۲۴ میدان شهر گل کاری های ویژه انجام شده است، در حالی که پیش‌از این با تبلیغات بیان می شد که در اهواز نمی توان گل هارا برای مدت زیاد نگه داشت و گل کاری کمی صورت می گرفت، توانستیم در میدان لوله سازی اهواز، ۹ ماه از سال گل های کاشته شده را نگهداری کنیم و این ادبیات که در اهواز گل نگهداری نمی شود را بی اثر کنیم.
وی در ادامه گفت: اهواز شهر نخل، کنار، نارنج، انجیر و سایر درختان زیباست و تلاش ما این است در سال آینده فضای سبز مناسب و بومی را برای ایجاد سایه سار مناسب احداث کنیم..
علی شمس ثبات مدیریتی در شهر را مهم دانست را اظهار کرد: شهرداری نیازمند سرمایه انسانی و منابع مالی خوب است. در بدو ورود به اهواز با مشکلاتی مانند بسته بودن حساب ها و اعتصاب کارگران روبرو بودیم که با تلاش های انجام شده، حساب ها باز شده و توانستیم اوراق مشارکت دریافت کنیم و اعتراض کارگران نیز به حداقل رسیده است. همه این موارد در پی ثبات مدیریتی موجود در اهواز رخ داده است.
وی در ادامه گفت: رودخانه کارون یک فرصت بسیار بزرگ برای اهواز است و باید با استفاده از آن، اهواز به زیباترین شهر تبدیل شود. در شهر با استفاده از تانکر و به روش نادرست آبیاری فضای سبز انجام می شود، با تلاشی که صورت گرفت قرارداد ایجاد شبکه آب خام برای آبیاری فضای سبز در هشت منطقه در حال طی فرایند مناقصه است تا با تامین آب خام به عنوان مهم ترین عنصر فضای سبز بتوانیم زیبایی را در شهر ایجاد کنیم.
علی شمس در زمینه تنظیم بازار اظهار کرد: برای تنظیم بازار میوه و تره بار، فاز دوم میدان الغدیر به بهره برداری رسید. علاوه بر آن به دنبال ایجاد ۸ بازار کرامت در ۸ منطقه شهرداری اهواز برای سال آینده هستیم تا کالا با بهترین کیفیت و کمترین قیمت به دست مردم برسد. علاوه بر آن، ایجاد بزرگترین بازار آبزیان جنوب غرب کشور در اهواز نیز در دستور کار شهرداری قرار دارد. 
معاون محیط زیست و خدمات شهری در خصوص تجهیز ایستگاه های آتش نشانی اهواز گفت: برای اولین بار یک نردبام ۳۲ متری برای آتش نشانی خریداری شد و همچنین مشکل نیروی انسانی آن نیز با دریافت مجوز از طریق آزمون برطرف خواهد شد.
وی تکمیل باغ فردوس را اولویت مدیریت شهری اهواز عنوان کرد و اظهار داشت: تلاش شده است تا یک پارک در منطقه مهدیس به بهشت آباد اضافه شود، و تکمیل باغ فردوس در اولویت مدیریت شهری قرار دارد، چرا که تا دو سال آینده ظرفیت بهشت آباد اهواز تکمیل می شود و باید انگیزه لازم در شهروندان برای دفن اموات خود در باغ فردوس ایجاد شود.
علی شمس در خصوص دفع پسماند گفت: در حال حاضر روزانه ۵۰۰ تن زباله در اهواز جمع آوری و به سایت صفیره، تحویل داده می شود. اگر شهروندان زباله های خود را راس ساعت ۲۳ درب منزل یا در مخازن بگذارند، مطمئنا در طول روز شهر تمیزی خواهیم داشت.


وی در ادامه از خرید کارخانه تولید کود کمپوست و راه اندازی آن در سایت صفیره و تولید کمپوست از تابستان آینده خبر داد و در خصوص کنترل سگ های ولگرد گفت: در سال های گذشته تعداد سگ های ولگرد در اهواز بسیار زیاد و معضلی برای شهر بود، اما مدیریت شهری اهواز براساس دستورالعمل وزرات کشور اقدام به ساماندهی این سگ ها کرد، به گونه ای که اکنون در وضعیت خوبی قرار گرفته ایم.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به طرح استقبال از بهار اظهار کرد: برنامه ریزی لازم جهت زیبا سازی پل طبیعت انجام شد و در حال طی فرایند مناقصه است، تا با زیباسازی، نورپردازی، نصب المان، و... پلی زیبا جهت تفریح شهروندان داشته باشیم. علاوه بر آن از ۶۳ آبنمای اهواز، ۵۳ آبنما در حال بهسازی است، همچنین میدان هجرت پس از سال ها ساماندهی شد و اکنون دارای یک فضای سبز، آبنما و نورپردازی زیباست. 
وی در ادامه گفت: تمام پارک های اهواز تا عید نوروز روشن می شوند و ۱۵۰ ست بازی برای پارک ها پیش بینی و نصب ۵۰ ست آغاز شده است. همچنین تا پایان هفته تمام سرویس های بهداشتی سطح شهر فعال خواهند شد.

 

برچسب ها : محیط زیست خدمات شهری شهرداری اهواز خوزستان