شماره خبر : 31082
منتشر شده در مورخ : ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 14:10
پیش بینی برداشت ۶۳ هزار تن کلزا در خوزستان

پیش بینی برداشت ۶۳ هزار تن کلزا در خوزستان

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۶۳ هزار تن دانه روغنی کلزا از سطح مزارع استان برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی با اشاره به آغاز برداشت کلزا از ۱۴ فروردین امسال در خوزستان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، ۴۳ هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافت و پیش بینی می‌شود ۶۳ هزار تن محصول از این سطوح برداشت شود که نسبت به  پارسال افزایش ۲ برابری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خوزستان رتبه اول کشت و تولید کلزا در کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: ۴۰ مرکز خرید در استان آماده خرید محصول کلزا از کشاورزان هستند.

سیداحمدی قیمت خرید تضمینی کلزا به ازای هر کیلوگرم را ۳۵ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: کلزا در مزارع ۲۶ شهرستان کشت شده که بیشترین سطح مربوط به شوش و بهبهان است.

به گفته معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ برداشت کلزا در شهرستان‌های شوش، اندیمشک و بهبهان در حال انجام است و تاکنون ۳۱۵ تن محصول از این سطوح برداشت و به مراکز خرید انتقال داده شده است.

وی ارقام کشت شده را شامل هایولا ۵۰ و مقدار جزیی بذر تراپر عنوان و اضافه کرد: این ارقام جز ارقام هیبرید پرمحصول هستند و متوسط عملکرد آن‌ها در شرایط مناسب تا ۳.۵ تن گزارش شده است.

سیداحمدی می‌گوید: نیاز مزارع کلزا به کمباین برای برداشت تأمین شده و برای مناطق دوردست و سختگذر تمهیدات لازم به منظور انتقال کمباین به این مناطق اندیشیده شده است.

گفتنی است؛ برداشت محصول کلزا در استان خوزستان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

برچسب ها : کلزا خوزستان برداشت محصول کلزا در استان خوزستان