شماره خبر : 31088
منتشر شده در مورخ : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
ساعت : 11:21
اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان برگزار شد

اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان برگزار شد


به گزارش خبرنگار نور خوزستان، پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان با شعار «می‌خوانمت» از ۱۵ تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه های اهواز برگزارشد. 
در این نمایشگاه، ناشران، هنرمندان و فعالان حوزه قران،  در ۱۱۲ غرفه محصولات خود در زمینه های قرآنی، حجاب و عفاف، کودک، بخش‌های هنری و صنایع دستی قرآنی را ارائه کردند.
یکی از ویژگی های این نمایشگاه، برپایی غرفه تعویض قرآن های مستعمل با نو بود که توسط شهرداری  اهواز صورت گرفت. در این غرفه قرآن های فرسوده از بازدید کنندگان دریافت شده و به جای آن قرآن نو اهدا می شد.
به گفته معاونت شهرداری اهواز این اقدام پنج سال است که انجام می شود و پس از تعویض قرآن های قدیمی، آنها را به قم ارسال می نمایند تا در چاپخانه چرخه بازسازی را طی می کنند. 
غرفه خطاطی و خوشنویسی آیات قرآنی یکی دیگر از غرفه های پرمخاطب نمایشگاه بود. همچنین غرفه کودکان نمایشگاه  مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت. در این غرفه، علاوه بر اجرای نقاشی و ... در یک محیط پرنشاط، مسابقاتی در زمینه های قرانی برای کودکان برگزار و به برندگان جوایزی اهدا می شد.
مجید منادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، پیرامون فعالیت های این نمایشگاه اظهار کرد: ارائه کتاب به زبان فارسی و عربی در حوزه قرآن و اهل بیت (ع) از ناشران سراسر کشور و رونمایی از کتب قرانی، 
نقد و بررسی، محفل ادبی شهر نور، همچنین محافل انس با قرآن و نشست تخصصی تفسیر قران،  تکریم از فعالان قرآنی و شب شعر قرآنی در این نمایشگاه برگزار شد.
وی در ادامه گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که اتفاقات مختلف در حول محور قرآن بیفتد و رویدادهایی را برگزار کنیم که برای کودکان و نوجوانان و خانواده ها جذابیت داشته باشد.
مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان همچنین اظهار کرد: امیدواریم در دوره های بعد از کل مجموعه های فرهنگی استفاده کنیم و تسهیلاتی مانند بن خرید را در اختیار غرفه داران قرار دهیم.
لازم به ذکر است برنامه های متنوعی مانند هنرهای تجسمی، کتابت آیه های قران، مراسم تواشیح و ... از دیگر فعالیت های نمایشگاه بود.
مراسم اختتامیه پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان، شب دوشنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۳، با حضور مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان، برگزار کنندگان نمایشگاه و گروه کثیری از بازدید کنندگان اجرا شد. در این مراسم که با سرود خوانی و ... همراه بود، از پوستر دومین پویش ملی فردوس (قرآن در آئینه هنر) رونمایی شد.

برچسب ها : پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان نمایشگاه قرآن خوزستان