شماره خبر : 31447
منتشر شده در مورخ : ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 14:9
افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر در خوزستان

افزایش ۵۰ درصدی تولید شکر در خوزستان


مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان از تولید ۶۰۰ هزار تن شکر در شرکت‌های هفت‌گانه توسعه نیشکر استان خبر داد و گفت: امید می رود توسعه نیشکر بر اساس سند راهبردی، ۳۸ درصد سهم بازار کشور را کسب کند.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، آیین اختتامیه سومین جشنواره شکرستان با حضور عبدالعلی ناصری، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان، علی بهمن مدیر روابط عمومی خانه مطبوعات خوزستان، و جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه و خبرنگاران، روز یکشنبه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در شرکت توسعه نیشکر امیرکبیر برگزار شد. 
در این آیین، ناصری ضمن قدردانی از شرکت کنندگان و برگزار کنندگان جشنواره، این رویداد را به دوستداران محیط زیست تبریک گفت و اظهار کرد: امید می رود همچنان این زمین را پاک و سرسبز نگه داریم.
وی در ادامه گفت: هم اکنون در هفت مجتمع کشت و صنعت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، برداشت محصول پایان یافته و تا امروز ۶۱۰ هزار تن شکر خام تولید شده، اما مجتمع نیشکر هفت‌تپه همچنان به کار برداشت تا اوایل خرداد ماه ادامه می‌دهد.
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: تاکنون حدود ۵۸ درصد محصول مزارع نیشکر برداشت شده و احتمال می‌رود ۲۲ هزار تن شکر دیگر تولید و هدف‌گذاری ۶۰ هزار تن تولید محقق شود که نسبت به سال گذشته، دو برابر خواهد بود.
بنا بر گزارش خیرنگار نور خوزستان، ناصری از افزایش ۵۰ درصدی تولید در شرکت توسعه نیشکر خوزستان خبر داد و گفت: سال گذشته ۴۰۰ هزار تن و امسال بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر تولید شده است و پیش بینی می‌شود در سال آینده حدود ۷۰۰ هزار تن تولید شکر داشته باشیم.
وی در ادامه سخنانش افزود: اکنون سهم ما از بازار تولید کشور ۳۵ درصد است و با میزان تولید ۷۰۰ هزار تن، این سهم به ۳۸ درصد رسیده که باعث پایداری درآمد و سوددهی شرکت توسعه نیشکر خواهد بود.
بنا بر گزارش خبرنگار نور خوزستان، تحکیم و احداث سیل بندهای روستاهای در معرض سیل، احداث حسینیه ها، مدارس و جاده های روستایی، و همکاری با دستگاه های اجرایی در زمینه رفع آبگرفتگی ها، در راستای مسئولیت های اجتماعی، توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اجرا شده است.
در پایان مراسم اختتامیه سومین جشنواره شکرستان، هدایایی توسط ولید آلبوناصر مدیر روابط عمومی توسعه نیشکر و صنایع جانبی و باهماهنگی علی بهمن مدیر روابط عمومی خانه مطبوعات خوزستان به اصحاب رسانه اهدا شد.

برچسب ها : وزارت جهاد کشاورزی شرکت نیشکر هفت تپه خوزستان شکر