شماره خبر : 31701
منتشر شده در مورخ : ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 16:12
در گرامیداشت هفته بسیج سازندگی/ اجرای پروژه های عمرانی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی در خوزستان

در گرامیداشت هفته بسیج سازندگی/ اجرای پروژه های عمرانی، محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی در خوزستان


مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان خدمت مؤمنانه را از اهداف اصلی بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت:  
سال گذشته در سه حوزه فعالیت داشتیم که یکی از مهم‌ترین اقدامات محرومیت زدایی بود.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مراسم گرامیداشت هفته بسیج سازندگی که در مجتمع فرهنگی فجر اهواز برگزار شد.
سرهنگ پاسدار اسلام موسوی، با اشاره به فعالیت سه هزار و ۶۰۰ گروه جهادی در خوزستان اظهار کرد: خوزستان ۱۰ ماه از سال با گرما مواجه است، از این رو ۲ هزار و ۲۰۰ کولر توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به نیازمندان اهدا و ۳۰ قرارگاه برای تعمیرات کولر فعال شد.
وی در ادامه گفت: در بحث ازدواج آسان، تاکنون یک هزار و ۲۳۴ قلم کالا به عنوان جهیزیه به زوج های جوان اهدا شد. همچنین در سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی، ۴۶ هزار بسته پوشک، ۱۱۵ هزار اقلام بهداشتی و ۴۶ هزار و ۵۶۸ قلم نوشت افزار توسط قرارگاه محرومیت زدایی، گروه‌های جهادی و خیرین تهیه و توزیع شد.
موسوی پیرامون اقدامات مهم در اربعین حسینی گفت: سه هزار کیلومتر راه آسفالت، سه کیلومتر سایه‌بان و افزایش فضای پارکینگ ،  و ۱۴۴ چشمه سرویس بهداشتی در مرز چذابه، و ۲۱۵ موکب توسط سه هزارو ۵۰۰ جهادگر در مرز چذابه توسط قرارگاه سازندگی، با هماهنگی  معاونت امور عمرانی استانداری خوزستان و همکاری بسیج شهرستان لالی احداث شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) ریزگردها را یکی از مسائل مهم خوزستان عنوان کرد‌ و گفت: بسیج سازندگی در سال های اخیر در قالب تفاهم نامه با منابع طبیعی و محیط زیست به این موضوع ورود کرده و بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر بیابان‌زدایی در خوزستان انجام شد.
وی همچنین عنوان کرد: یکی از موضوعات اصلی روستاها مشکل مسیر برای انتقال محصولات است و سعی شد مسیر برای تردد روستاییان فراهم شود که در این راستا ۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است. سال گذشته یک هزار تن قیر در چذابه، سوسنگرد و دزپارت برای آسفالت مصرف شده است.
موسوی در زمینه آبرسانی به روستاها گفت: در حال آبرسانی به یک هزار و ۵۵۳ روستا هستیم. طی یک سال گذشته در این زمینه حدود ۲۳ درصد رشد داشتیم که جز با کار جهادی محقق نمی شد.
بنابر گزارش خبرنگار نور خوزستان، موسوی با اشاره به افتتاح ۳۳ باب خانه مسکونی در هفته بسیج اظهار کرد: در هفته گذشته با همکاری بسیج سازندگی، کمیته امداد و بنیاد مسکن، ۹۰۰ واحد مسکونی به صورت ویدئو کنفرانس و در حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
وی همچنین از احداث ۲۰۵ واحد مسکونی، تعمیر یک هزار و ۵۲۱ واحد و ساخت ۱۵۰ واحد با مشارکت کمیته امداد، احداث ۳۱ مدرسه و تعمیر ۵۲ مدرسه خبر داد و با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه با استانداری خوزستان گفت: با فرمانداری شهرستان شوش برای تکمیل و تجهیز مجتمع رفاهی شهرستان شوش و بازارچه مجاور حرم دانیال نبی تفاهم نامه هایی منعقد شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (ع) خوزستان پیرامون اقدامات فرهنگی و رسانه ای گفت: بسیج سازندگی سال گذشته ۶۴ برنامه تلویزیونی، ۶ قسمت پخش زنده، هشت برنامه رادیویی و هفت برنامه مجله خبری، یک هزارو ۵۰۴ خبر و ۳۵ مستند تولید کرده است.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان ایجاد نخلستان به نیت ۲۴ هزار شهید خوزستان، آزاد سازی ۳۳ زندانی در سال گذشته، آزاد سازی ۹ زندانی در سال جاری، افتتاح ۷۳ کارگاه مقاومتی و همیاری در راه اندازی فعالیت های اشتغالزای خانگی، اجرلی پروژه های عام المنفعه، برپایی اردوهای جهادی، نهال کاری، تجهیز نجات غریق خوزستان، و ... از دیگر اقدامات انجام شده توسط قرارگاه سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان می باشند.

برچسب ها : هفته بسیج سازندگی پروژه های عمرانی محرومیت زدایی اقتصاد مقاومتی در خوزستان