شماره خبر : 31858
منتشر شده در مورخ : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 14:5
رییس هیات نجات غریق و غواصی استان عنوان کرد: شناسایی ۱۵۰ ‌نقطه‌ خطرآفرین در سطح رودخانه‌های خوزستان

رییس هیات نجات غریق و غواصی استان عنوان کرد: شناسایی ۱۵۰ ‌نقطه‌ خطرآفرین در سطح رودخانه‌های خوزستان

رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان گفت: در حال حاضر ۱۱۰ نجات غریق فعال در استان خوزستان داریم اما پیش‌بینی ما نیاز به ۲۸۰ نجات غریق برای پوشش محدوده های آبی استان خوزستان هستند.
امید جشان زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طرح گشت پیشگیری از غرق شدگی در کنار سواحل رودخانه های استان خوزستان همچنان پا برجا است. این تیم‌ها در بحث امدادرسانی نیز با آتش‌نشانی‌ها و فرمانداری‌ها همکاری دارند. چند روز پیش جوانی در شوش غرق شد که جنازه او توسط تیم گشت زنی هیات نجات غریق خوزستان پیدا شد.
وی ادامه داد: یکی از معضلات این است، افرادی که دچار غرق شدگی می شوند باتوجه به بارش های فصلی و پیچیدگی های رودخانه ها، جنازه او به سختی پیدا می شود اما علی رغم این که کار در این بخش در حیطه کاری غواصان هیات نجات غریق نیست اما داوطلبانه در حال کمک هستند.
با کمبود تجهیزات مواجه‌ایم
رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان گفت: با توجه به شرایط کاری مان با کمبود شدید تجهیزات مواجه هستیم. البته کمبودها و درخواست هایمان در این بخش را به استاندار خوزستان گزارش داده ایم. همچنین رودخانه های استان خوزستان برای اولین بار مورد بررسی قرار گرفتند و قرار شد برای آن ها اعتبار در نظر گرفته شود.
او  بیان کرد: در حال حاضر ۱۱۰ نجات غریق فعال داریم اما پیش بینی ما نیاز به ۲۸۰ نجات غریق برای پوشش محدوده های آبی استان خوزستان هستند.
شناسایی ۱۵۰ نقطه خطرآفرین در سطح رودخانه‌های خوزستان
جشان زاده درباره مناطق پر خطر رودخانه های استان خوزستان، عنوان کرد: ۱۵۰ نقطه خطرآفرین را در سطح رودخانه های استان خوزستان را با کار علمی و مطالعه شناسایی کرده ایم که باید مردم را از ورود به ۶۰ درصد این نقاط منع کرد. مقرر شد با همکاری مسئولان امر این نقاط مسدود شوند و اجازه اسکان خانواده ها داده نشود.
او با بیان این که ۴۰ درصد مناطق نیز جهت ساماندهی شناسایی شده‌اند، ادامه داد: در این مناطق حضور مردم اجتناب ناپذیر است که با توجه به این موضوع، باید مناطق لاین بندی شده و منجیان ما نیز حضور داشته باشند.
تحت پوشش بودن ۳۲ محدوده سواحل رودخانه‌های خوزستان
رییس هیات نجات غریق و غواصی خوزستان گفت: در کل هم اکنون ۳۲ محدوده در استان خوزستان تحت پوشش بوده که خدا را شکر از در این مناطق با وجود این که سابقه غرق شدگی در گذشته وجود داشته است، از فروردین تاکنون غرق شدگی نداشته ایم.

 
 

 

برچسب ها : نجات غريق خوزستان استانی-ورزشی