شماره خبر : 31873
منتشر شده در مورخ : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 22:57
سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز : نصب ایستگاه‌های ‌خط‌ اول BRT اهواز

سلیمانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز : نصب ایستگاه‌های ‌خط‌ اول BRT اهواز



به گزارش خبرنگار نور خوزستان ، مهندس حجت الله سلیمانی معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با توجه به آخرین وضعیت اجرای پروژه BRT  گفت : تا سوم خردادماه سازه سه ایستگاه از خط اول نصب و به مرور  ایستگاه‌های دیگر هم اجرا می‌شوند.
سلیمانی عنوان کرد: احداث پایانه BRT چهارشیر با سرعت در حال انجام است، سکوگذاری ضلع غربی اجرا  و سکوگذاری ضلع شرقی و ضلع شمالی شروع شده است.
وی همچنین گفت: یکی از مسائل در اجرای این پروژه، تداخل با پروژه غیرهمسطح چهارشیر بود که اجرای این پروژه تقریبا تمام شده و تداخل بسیار کمتر شده است.
سلیمانی در ادامه سخنانش بیان کرد: فونداسیون پایه‌های روشنایی ایستگاه‌ها ساخته شده و به زودی نصب خواهد شد. برای ساخت ایستگاه‌های بین راهی اصرار داریم ابتدا فونداسیون‌ها اجرا شوند تا ایرادها شناسایی و سپس بقیه ایستگاه‌ها نصب شوند، بنابراین تمرکز بر ایستگاه اول است. تا سوم خردادماه سازه سه ایستگاه از خط اول نصب، و به مرور، دیگر ایستگاه‌ها هم اجرا و نصب می‌شوند.
وی همچنین اظهار کرد: خط یک اتوبوس بی‌آرتی از میدان شهید بندر (چهار شیر) شروع و با گذر از خیابان خیابان سلمان فارسی به سمت میدان کارگر (دانشگاه آزاد) می‌رود. در خط اول BRT با احداث ۴ تا ۶ ایستگاه می‌توانیم این خط را به صورت اولیه و آزمایشی راه‌اندازی کنیم.  
سلیمانی پیرامون اتوبوس های BRT  گفت: مذاکره‌های اولیه برای خرید اتوبوس‌های BRT انجام و مقرر شده است دو اتوبوس از دو کارخانه به صورت آزمایشی در اختیار ما قرار داده شود و با آماده شدن پایانه برای بهره‌برداری، از این اتوبوس‌ها استفاده می‌شود.

برچسب ها : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز ایستگاه‌های ‌BRT اهواز اهواز خوزستان