شماره خبر : 31926
منتشر شده در مورخ : ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 9:28
فرماندار اهواز: رفع مشکلات و کار جهادی با مشارکت مردم محقق می شود

فرماندار اهواز: رفع مشکلات و کار جهادی با مشارکت مردم محقق می شود



فرماندار اهواز از پیگیری ویژه مشکلات اشتغال و اقتصاد با هدف مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها خبر داد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان سید احمد موالی زاده روز شنبه ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، در آیین عملیات اجرایی ۱۰ طرح عمرانی روستاهای بخش مرکزی اهواز که در روستای ام الطمیر برگزار شد اظهار کرد: موضوع اشتغال و اقتصاد روستاهای بخش های مرکزی، غیزانیه و اهواز، با هدف مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها با جدیت پیگیری می شود. 
موالی زاده پیگیری این مسئله را یک  موضوع راهبردی عنوان کرد و از مردم و شوراها خواست تا در اجرای این امر مهم مشارکت کنند.
وی در ادامه گفت: برنامه هایی برای عمران و آبادی روستاها داریم و شهرستان اهواز باید در بخش عمرانی الگویی برای دیگر شهرستان های استان باشد.
فرماندار اهواز همت و کار جهادی را لازمه اجرای برنامه های عمرانی عنوان کرد و گفت:  رفع مشکلات و کار جهادی با مشارکت مردم محقق می شود.
بنا بر گزارش نور خوزستان، موالی زاده با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب، جهش تولید با مشارکت مردم گفت: مشارکت مردم در عمران و آبادانی روستاها ضرورت دارد و اگر بخواهیم طرح ها را بدون مشارکت مردم و فقط بر مبنای کار ادارات و دستگاه های دولتی انجام دهیم، محقق نمی شود
وی همچنین افزود: شعار دولت مردمی سازی است و بدون حضور و مشارکت مردم کار به خوبی انجام نمی شود‌.
فرماندار اهواز در ادامه گفت: شوراهای بخش و روستاها در قالب حلقه های واسط بین دولت و مردم کمک و همفکری کنند، تا مشکلات روستاها بهتر رفع شود.
وی با تاکید بر معضلات و مشکلات روستاها اظهار کرد: برای تسریع در رفع مشکلات روستاها، جلسات شورای اداری در روستاهای سه بخش اهواز تشکیل می شود. مصوبات این جلسات نیز همانند مصوبات جلسه شورای اداری شهرستان قابل اجرا است.
موالی زاده در ادامه سخنانش گفت: باید در جلسات هدفمند کار کنیم و اولویت های هر روستا و بخش دستور کار جلسات باشد.  شهر و روستا برای ما تفاوتی ندارد و موضوعات هم در شهرها و هم در روستاها با جدیت پیگیری می شود‌.
وی رسیدگی به مسئله ورزش را یکی از مطالبات مردم عنوان کرد و افزود::در سه بخش اهواز محرومیت هایی داریم که با پیگیری و هماهنگی فرمانداری، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بخشداری ها رفع می شوند.
موالی زاده با اشاره به آغاز طرح تعریض بخشی از جاده امام صادق(ع) توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان اهواز گفت: تعریض و روشنایی این جاده با همکاری و پیگیری فرمانداری، اداره کل حمل و نقل جاده ای و نمایندگان مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اجرا می شود، و تعریض بخش دیگر آن با اولویت نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، در ادامه این آئین، مرتضی باوی مدیر کل امور روستایی استانداری خوزستان، با تاکید بر محرومیت زدایی و عمران روستاها در دوران بعد از انقلاب گفت: تا دهه فجر سال گذشته بیش از سه هزار طرح روستایی، از جمله آسفالت معابر یک هزار و ۶۰۰ روستا، با اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال در استان افتتاح شد.
باوی نظارت بر کیفیت اجرای طرح ها را یک اولویت عنوان کرد و پیرامون وضعیت گردشگری در استان گفت: تا ۲ سال قبل، ۱۵ روستای شاخص گردشگری در استان داشتیم، اما اکنون این تعداد به ۳۰۱ روستا افزایش یافته است. همچنین به دلیل اسکان مسافران در روستاها، بحث راه اندازی اقامتگاه بومگردی مورد توجه قرار گرفته است.
 وی با اشاره به تسهیلات اشتغال زایی روستایی اظهار کرد: در بحث کار آفرینی در روستاها، به هریک از متقاضیان به شرط داشتن مجوز، تا سقف پنج میلیارد ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد و با همکاری سازمان فنی و حرفه ای،  دوره های آموزشی را برگزار و بستر اشتغال زایی جوانان را فراهم می کنیم.
بنابر گزارش خبرنگار نور خوزستان، در ادامه سید محسن موسوی زاده، نماینده اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید به کارهای انجام شده در روستاها اکتفا کرد، باید به روز باشیم و با طرح های جدید نواقص موجود در روستاها را برطرف کنیم.
موسوی زاده با تاکید بر تلاش برای رفع معضل بیکاری در استان در ادامه گفت: نمایندگان مجلس برای ارائه خدمات بهتر به مردم با هم متحد بوده و خواهان حق و حقوق روستائیان می باشند.
وی از بخشدار، دهیار و فرماندار اهواز درخواست کرد در کنار سرعت عمل به نظارت بر کیفیت در کار، برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

برچسب ها : فرماندار اهواز خوزستان سید احمد موالی زاده