شماره خبر : 32000
منتشر شده در مورخ : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 14:1
مشاهده نشدن موارد ابتلا به تب کریمه در خوزستان

مشاهده نشدن موارد ابتلا به تب کریمه در خوزستان

 

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون گزارشی از موارد ابتلا به تب کریمه در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر بهمن جوشن در گفتگو با خبر خوزستان افزود: تب کریمه یکی از بیماری‌های مشترک انسان و دام است که از طریق خون، ترشح گوشت‌های آلوده  یا گزش انگل‌های آلوده  انتقال می‌یابد.

وی اظهارداشت: تاکنون براساس اعلام مرکز بهداشت استان تاکنون گزارشی از ابتلا به این بیماری و سایر بیماری‌های مشترک انسان و دام در خوزستان مشاهده نشده است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان اظهار کرد: شناسایی این بیماری از طریق تب معمولی امکان پذیر نیست و رعایت اصول بهداشتی و پیشگیری جهت جلوگیری از ابتلا به تب کریمه ضروری است.

 دکتر جوشن عنوان کرد: علاوه بر این مواد شهروندان جهت پیشگیری از این بیماری حتما از خرید گوشت از مراکز عیر مجاز خودداری نمایند و پس از خرید گوشت به مدت ۲۴ ساعت ان را در فریز نگهداری نمایند.

وی با اشاره به وجود مراکز غیر مجاز عرضه کشتار دام در اهواز، ادامه داد: این موضوع یکی از معضلات شهر اهواز است و با همکاری دستگاه‌های مربوطه جمع آوری خواهند شد.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: حتما صاحبان دام های سبک و سنگین نسبت به سمپاشی جایگاه های دام خود برای جلوگیری از به تب کریمه  اقدام نمایند .

برچسب ها : تب کریمه اداره کل دامپزشکی خوزستان خوزستان