شماره خبر : 32104
منتشر شده در مورخ : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 10:2
سازمان برنامه جهانی غذا: نیازمند نقاط ورودی اضافی برای وارد شدن کمک‌ها به غزه هستیم

سازمان برنامه جهانی غذا: نیازمند نقاط ورودی اضافی برای وارد شدن کمک‌ها به غزه هستیم

 

برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP) در بیانیه‌ای نسبت به تشدید عملیات‌های نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه هشدار داد و تاکید کرد که در حال حاضر ما نیازمند نقاط ورودی اضافی به این باریکه برای وارد شدن کمک‌ها هستیم.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از الجزیره، در بیانیه برنامه جهانی غذا سازمان ملل متحد (WFP)، آمده است: عملیات‌های (رژیم) اسرائیل در روزهای اخیر در غزه، فعالیت‌های بشردوستانه در این منطقه را با بن‌بست کامل مواجه کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: در حال حاضر ما نیازمند نقاط ورودی اضافی به این باریکه برای وارد شدن کمک‌ها هستیم و هر نقطه ورودی جدید، شریان جدیدی است که جریان حیات را در غزه جاری می‌سازد.

به گزارش ایرنا، سازمان برنامه جهانی غذا پیش تر نیز در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، ضمن ابراز نگرانی از بسته شدن دو گذرگاه مهم انتقال کمک‌های بشردوستانه به نوار تحت محاصره غزه، نوشت که بسته شدن گذرگاه‌های رفح و کرم شالوم انتقال کمک‌ها را با چالش مواجه کرده است.

سازمان برنامه جهانی غذا در این پیام هشدار داده بود که ذخایر فعلی این سازمان فقط یک تا چهار روز نیاز مردم را در مناطق رفح، دیرالبلاح و خان یونس پوشش می‌دهد.

جنبش حماس نیز جمعه شب در واکنش به افتتاح اسکله دریایی آمریکا در غزه، در بیانیه‌ای بر لزوم بازگشایی همه گذرگاه‌های زمینی در این باریکه تاکید کرد.

جنبش حماس در این بیانیه اعلام کرد که هرگونه راهی برای وارد کردن کمک‌ها، جایگزین بازگشایی همه گذرگاه‌های زمینی تحت نظارت فلسطین نخواهد بود.

جنبش حماس همچنین در این بیانیه بر مخالفت مجدد با هرگونه حضور نظامی از جانب هر قدرتی در نوار غزه تاکید کرد.

این بیانیه می‌افزاید: حماس و همه گروه‌های مقاومت بر حق ملت فلسطین برای دریافت کمک‌های مورد نیاز در سایه این فاجعه انسانی که اشغالگران با تجاوز خود به نوار غزه به بار آورده‌اند، تاکید می‌کنند.

آمریکا روز جمعه از افتتاح اسکله شناور در ساخل غزه و ارسال اولین محموله کمک‌ها با نظارت سازمان ملل خبر داد

آمریکا تاکید کرده که این اسکله موقت است و هیچ نظامی آمریکایی وارد غزه نخواهد شد.

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ می ۲۰۲۴) به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید و ارتش این رژیم از ۱۸ اردیبهشت بخش فلسطینی گذرگاه رفح در شرق این شهر را اشغال کرد و بدین ترتیب، رفح شاهد حملات هوایی و گلوله باران شدید رژیم اسرائیل در تمام مناطق خود از جمله مناطق مسکونی بوده و این رژیم با حمله به سمت گذرگاه رفح، تنها دروازه فلسطینیان غزه را به روی جهان بست.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما اسرائیل ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

در همین پیوند، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای هشدار داد که حمله تمام عیار رژیم صهیونیستی به رفح، فاجعه انسانی به بار خواهد آورد و اشتباهی راهبردی است.

به گفته مقامات بهداشتی فلسطین، تاکنون بیش از ۳۵ هزار فلسطینی در حملات ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

برچسب ها : قطر سازمان ملل متحد شهر رفح اسرائیل مصر آنتونیو گوترش