شماره خبر : 32141
منتشر شده در مورخ : ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ساعت : 14:34
تبدیل شدن ایران به الگوی کشورهای اسلامی مشکل بزرگ آمریکا است

تبدیل شدن ایران به الگوی کشورهای اسلامی مشکل بزرگ آمریکا است



جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور‌، پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، تکنولوژی و نظامی را یکی از دلایل مهم دشمنی کشورهای جهان با ایران عنوان کرد  و گفت: تنها مشکل با ایران، بحث پیشرفت های هسته ای نیست، بلکه ایران می تواند الگوی موفقی برای کشورهای اسلامی باشد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان سردار قاسم قریشی در مراسم آغاز جام رسانه امید، رسانه را سردار اصلی نبرد با دشمن عنوان کرد و افزود: رسانه، ستون  فقرات جهاد تبیین و محور و دریای امید آفرینی است و رسانه ها افسران میدانی هستند که دشمنان با به کارگیری تمامی ابزرهای شیطانی، و با تجهیزات مدرن خود در تلاش هستند با تزریق ناامیدی به جامعه از تلاش و شتاب  ملت ما در کسب موفقیت ها بکاهند.
جانشین رئیس سازمان بسیج  مستضعفین کشور پیرامون اصول انتقال اخبار اظهار کرد: سه محور در بیان پیشرفت های کشور وجود دارد. محور اول پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ است که نمایش غلبه بر دموکراسی غربی  و  نظام مارکسیستی بود و آنها را به چالش کشید. استکبار جهانی برای به یغما بردن ثروت ها و سرمایه های ملت ها در دوره جدید به استعمار نوین روی آورده است.
قریشی حضرت امام (ره) و انقلاب را عامل امید و باور مردم خواند و گفت:  حضرت امام (ره)  به مردم  امید و باور داد که می توان زنجیرهای وابستگی را پاره کرد ‌ و برای استقلال و آزادی و خودکفایی ایران مسیر پیشرفت را طی کنند. 
وی در ادامه اظهار کرد: ولی دشمن با ایجاد جنگ تحمیلی سعی کرد با کارشکنی جلوی رشد و پیشرفت ها را بگیرند اما دفاع مقدس هم نقطه آغازی بود تا با وجود تحریم های ناجوانمردانه، ایران به پیشرفت های بی سابقه های را به دست آورد.
قریشی پیرامون پیشرفت های مختف نظام اظهار کرد :در ساخت انواع پهبادهای ، ماهواره ها، انواع شناورهای دریایی  راهدارها در ابعاد مختلف، جزو کشورهای برتر در بحث نظامی در دنیا بوده ایم‌. 
سردار قریشی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که دفاع مقدس را یک مدرسه برای ملت ایران عنوان کردند، گفت: با اتکا به روحیه جهادی و اعتماد و سرمایه و آموخته های جوانان در دفاع مقدس و با هدایت دلسوزانه رهبر معظم انقلاب، ملت ما مورد تحسین دوستان و دشمنان قرار گرفت و کشوری را که وابسته و بی اراده و ضعیف بود، به کشوری قدرتمند و الگو برای کشورهای اسلامی مبدل شد.
وی همچنین افزود:؛کشور‌ ما در تولید علم و‌فناوری در  دوران بعد از انقلاب به ۴۱۱ مورد دست یافت. قبل از انقلاب در زمینه سد سازی  رده ۱۹ بودیم، اما به رتبه سوم ارتقا یافتیم .همچنین بر اساس منابع رسمی دنیا، امروز رتبه دوم فناوری سلول های بنیادی، رتبه سوم فارغ التحصیلان مهندسی عمران، رتبه ششم در تولیدات فناوری نانو ، رتبه هفتم در رشد امید به زندگی، رتبه دهم در صنعت هواپیما، رتبه یازدهم در کاهش مرگ و میر ، رتبه ششم در قدرت  نظامی، رتبه چهاردهم در هوش مصنوعی، رتبه یازدهم  در فناوری پرتاب ماهواره، و جزو پنج کشور برتر دنیا در علم ژنتیک، جزو ۱۰ کشور دنیا در مقابله با بیماری کرونا، و همچنین ساخت داروهای بیماری های خاص و در مجموع ۹۷ درصد داروی کشور را تولید می‌کنیم و برجسته ترین پزشکان و جراحان دنیا را داریم. 
بنا بر گزارش خبرنگار نور خوزستان، سردار قریشی پیرامون تولید علم در کشور گفت:  قبل از انقلاب تولید علم یک مورد بود، اما بعد از انقلاب ۴۱۸ مقاله تولید کردیم.‌ قبل از انقلاب فارغ التحصیلان ما ۶ درصد و امروز به بیش از ۴۴ درصد رسیده است. تعداد پزشکان و متخصصان زن ۵۹۷ نفر بوده اند که امروز بیش از ۶۰ هزار پزشک و متخصص در بخش زنان داریم. 
وی در ادامه اظهار کرد: نویسندگان در قبل از انقلاب ده نفر بودند و امروز بیش از دو هزار و  پانصد نویسنده، مولف، و... در حال فعالیت در زمینه های تخصصی گوناگون هستند.

برچسب ها : کشورهای اسلامی آمریکا جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور‌ سردار قاسم قریشی پیشرفت-ایران جام-رسانه-امید خوزستان-قهرمان