شماره خبر : 32230
منتشر شده در مورخ : ۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 9:53
شهید آیت ا... رئیسی؛ خالق نمونه ای مطلوب از دولت کریمه

شهید آیت ا... رئیسی؛ خالق نمونه ای مطلوب از دولت کریمه

              

در پی شهادت رئیس جمهور مردمی و محبوب کشورمان، آیت ... رئیسی و جمعی از همراهان ایشان، باردیگر فضای جهان به بوی شهادت معطّر شد و با از دست رفتن تعدادی از خدمتگزاران صدیق اسلام و ایران، ایرانیان و دیگر آزادگان و ظلم ستیزان جهان را اندوهی جانکاه فرا گرفت.
حقیقت این است که پس از تجربه 28 روزه ریاست جمهوری محمدعلی رجائی و نخست وزیری دانشمند شهید باهنر، در سال 60، ملّت ایران سالیانی متمادی در انتظار تشکیل دولتی خط امامی، مردمی و  توانمند بود که بتواند با گام نهادن در راه شهیدان رجائی و باهنر و با کمک مردم، هرچه زودتر  آرمانهای انقلاب را در همه ابعاد تحقّق بخشد که البته این آرزو تا برآمدن دولت سیزدهم محقّق نشد.
دولت شهید رجائی که پس از رهائی کشور از آفت دولت موقت لیبرالهای غرب پرست و ریاست جمهوری بنی صدر خائن تشکیل شده بود در طول کمتر از یک ماه استقرار خود در یکی از بحرانی ترین دورانهای انقلاب با رعایت کامل اصول اسلامی و اخلاقی توانست الگوئی از دولت کریمه مورد انتظار شیعه را ارائه دهد و به عنوان سرمشق و معیاری ارزنده برای دولتهای آینده خود را در تاریخ تثبیت کند و اتمام حجّت برای دولتهائی باشد که رعایت کامل اصول اسلامی در دنیای سیاست و امور کشور داری غیرممکن، ساده زیستی را عیب، تجمل گرائی و اشرافیت را حسن و منصب خود را طعمه ای می دانستند که باید در فرصت کوتاه برخورداری، برای خود و وابستگانشان حداکثر بهره برداری را از آن داشته باشند.  ‌
شهیدان رجائی و باهنر در حالیکه قادر بودند تا با استفاده از فرصت بدست آمده و با توجیهات بظاهر منطقی، زندگی اشرافی در پیش گیرند و مانند بسیاری از دولتمردان با سکونت در منازل باقی مانده از طاغوتیان در شمال تهران، راه خود را از مردم عادی جدا کرده و با حبس کردن خود در پیله اشرافیت از مشکلات مردم غافل شده و به سرگرمی های نو به نو مشغول شوند، به دلیل ایمان الهی و داشتن شخصیتی والا، در سبک زندگی خود تغییری ندادند و با درک صحیح از مشکلات مردم به راه حل‌های عملی و کارآمد دست می‌یافتند. متاسفانه چه در دولتهای دوران جنگ تحمیلی که نخست وزیر در راس قوّه مجریه قرار داشت و چه بعد از آن که فساد به عنوان جزء جدائی ناپذیر دستگاه‌های اجرائی پذیرفته و فرمان مانور تجمّل نیز صادر شد و دولتها خود زمینه ساز فساد گشتند، این سبک زندگی و نحوه اداره امور کشور بفراموشی سپرده شد و لذا اعتماد مردم به دستگاههای اجرائی روز به روز کاهش یافت.
امّا سالها پس از دولت مردمی و خدمتگزار این دو شهید بزرگوار که جان خود را فدای آرمانهای انقلاب و خدمت به مردم کردند و پس از ناکامی های مکرّر مردم در انتخاب دولتی مشابه، در دور سیزدهم مردم آیت ... رئیسی را برگزیدند که وعده داده بود تا ارزشهای اسلامی را احیا کند و با تکیه بر اصول ارزشی انقلاب خدمت فی سبیل ... به مردم را معیار خود قرار دهد و همانطور که ملاحظه کردیم این شهید بزرگوار در طی کمتر از 3 سال خدمت شبانه روزی خود توانست با پافشاری بر ارزشها و صداقت در عمل به وعده ها، الگوی مطلوب دیگری از دولت کریمه را ارائه دهد که بفضل الهی در باره آن بازهم گفتگو خواهیم کرد. ان شاء ... .
درگذشت شهادت گونه آیت ا... رئیسی رئیس جمهور محبوب و دکتر امیرعبدالهیان وزیر پرتلاش و موفق امور خارجه و آیت ا ... آل هاشم امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی دکتر مالک رحمتی و دیگر شهدای والا مقام همراه آنان را به امام زمان عجل ا... تعالی فرجه، رهبر معظّم انقلاب و عموم مردم ایران تبریک و تسلیت می گوئیم.
موسوی زاده
 ‌

برچسب ها : شهید آیت ا... رئیسی دولت شهادت رئیس جمهور