شماره خبر : 32253
منتشر شده در مورخ : ۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 10:53
پوشش گسترده مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در شبکه‌های عرب‌زبان

پوشش گسترده مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در شبکه‌های عرب‌زبان

 

 شبکه ها و رسانه های عرب زبان از صبح امروز چهارشنبه به طور مستقیم به پوشش خبری حضور گسترده مردم ایران اسلامی در مراسم تشییع پیکرهای شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی پرداخته اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، شبکه های الجزیره و الجزیره مباشر از همان ساعات آغازین صبح امروز به طور مستقیم حرکت گسترده مردم به سمت محل برگزاری مراسم تشییع در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف و تجمع عزاداران در مسیر را به تصویر کشیده و به طور مداوم در حال پخش خیل عظیم از جمعیتی هستند که در رثای رئیس جمهور محبوب خود به حرکت در آمده اند.

شبکه النجبای عراق نیز از صبح امروز پوشش مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت را آغاز کرده و با پخش مستقیم و با حضور خبرنگاران خود در قالب گزارش های خبری و تصویری، فیلم و عکس، برگزاری این مراسم را با حضور گسترده مردم شرکت کننده به تصویر می کشد.

 

پوشش گسترده مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت در شبکه‌های عرب‌زبان + فیلم

 

شبکه المسیره یمن دیگر شبکه عرب زبانی است که بی وقفه در حال پخش مراسم وداع مردم با رئیس جمهور محبوب خود و همراهان وفادار وی در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف است.

شبکه فلسطین الیوم نیز ضمن پخش مستقیم حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، با نشان دادن تصاویر خیل عظیم جمعیت در مسیرها و متروی تهران، محبوبیت رئیس جمهور شهید و شهدای همراه را به تصویر کشیده است.

بخش عرب زبان شبکه فرانس ۲۴ نیز با پخش تصاویر مستقیم از حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای خدمت، به مصاحبه با خبرنگار خود در تهران درباره جزئیات مراسم تشییع و خاکسپاری شهدا پرداخته است.

در همین راستا، شبکه تلویزیونی المیادین نیز با استقرار خبرنگاران خود در مسیرهای مختلف تشییع پیکرهای رئیس جمهور و همراهان شهید و حال و هوای مراسم، به مصاحبه با شماری از شرکت کنندگان پرداخته و در حال پخش مستقیم آن است.

شبکه العهد عراق دیگر رسانه تصویری است که در حال پخش مستقیم مراسم تشییع شهدای خدمت و وداع مردم با رئیس جمهور محبوب خودشان است.

این شبکه همراه با خبرنگاران خود در تهران، سیل عظیم عزاداران را در مسیرهای حرکت به سمت دانشگاه تهران و خیابان های اطراف مملو از جمعیت، به تصویر کشیده است.

حضور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در جمع عزاداران نیز در کانون پوشش خبری این رسانه ها بوده است.

شبکه المنار لبنان نیز با انتخاب عنوان «وداع میلیونی با رئیس جمهور و همراهان شهید»، در حال پخش مستقیم مراسم تشییع پیکرهای این عزیزان در مسیرهای مختلف و مصاحبه با خبرنگاران خود مستقر در تهران است.

«حساب دیاب» خبرنگار شبکه العربی در تهران نیز طی گزارشی به برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت و حضور گسترده مردم در آن برای گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اشاره کرد.

در همین راستا، سایر رسانه های تصویری و مکتوب عرب زبان نیز در حال پوشش خبری برگزاری مراسم تشییع شهدای خدمت در تهران در قالب گزارش های خبری و فیلم و عکس هستند.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد، شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد؛ قرار است تا لحظاتی دیگر رهبر معظم انقلاب در دانشگاه تهران بر پیکر آنان نماز اقامه کنند.

برچسب ها : پیکر شهدای خدمت حسین امیر عبد اللهیان شیخ نعیم قاسم سد « قیز قلعه سی »