شماره خبر : 32326
منتشر شده در مورخ : ۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 10:49
انتخاباتی حسّاس و سرنوشت ساز!

انتخاباتی حسّاس و سرنوشت ساز!

                                         
برای ملّت ایران شرایط ویژه ای پیش آمده، شرایطی که او را ناچار می کند در حالی که هنوز در سوگ از دست دادن رئیس جمهور محبوبش می سوزد، برای اینکه در اداره امور کشور خللی پیش نیاید، در زمانی کوتاه به انتخاب جانشین آن عزیز دست زند. اصل 131 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران شورای ریاست جمهوری را موظّف کرده است ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدّت 50 روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود و براین اساس 8 تیرماه 1403 برای برگزاری انتخابات تعیین شده تا مردم با ریختن آراء خود به صندوق رئیس جمهور جدید را انتخاب کنند و اداره امور کشور را به او بسپارند.
امّا انتخابات این دوره تفاوتهای اساسی با دیگر انتخابات مشابه دارد، بطور مثال محدویت فرصت برگزاری انتخابات ممکن است باعث شود که مجریان انتخابات ناچار شوند وظایف خود را با سرعت بیشتری انجام دهند و در بعضی موارد دقّت فدای سرعت شده و  داوطلبانی فاقد صلاحیت وارد عرصه رقابت شوند. همچنین بدلیل عظمتی که شهید رئیسی با سبک مدیریت و دستاوردهای کم نظیر خود به مقام ریاست جمهوری بخشیده ممکن است طمع برخی سیاستمداران منزوی را تحریک کند تا با ورود به صحنه رقابت برای خود وجاهتی کسب کنند و برای اینکار هر اقدامی غیراخلاقی را مجاز بدانند غافل از اینکه با معیارهائی که ریاست جمهوری این شهید بزرگوار به مردم ارائه داده دیگر نمی توان با شیوه های غیراخلاقی همچون وارد کردن اتهامات به رقبا و مانند آن و دادن وعده ها و شعارهای بی محتوا مردم را فریب داد و آراء آنان را به دست آورد. بلکه همه قرائن و شواهد و از جمله آشکار شدن شدّت دلدادگی مردم وطندوست و پای کار نظام اسلامی به رئیس جمهور فقید، نشان می دهد که در این انتخابات مردم حاضر در صحنه جز به نامزدی همتراز رئیس جمهور شهیدشان رأی نخواهند داد و برای کسانی که وسوسه قدرت آنان را به صحنه کشانده و گمان می کنند که با روشهای نادرست همچون شبیه ساختن خود به شهید رئیسی خواهند توانست مردم را فریب دهند جائی وجود ندارد و لذا بهتر است که کشور و مردم را به زحمت نیفکنند و اجازه دهند که در این فرصت کوتاه داوطلبان صاحب صلاحیتی به صحنه بیایند که در طول دوران خدمتشان در گفتار و رفتار و کردار بیشترین شباهت را به رئیس جمهور محبوب مردم از خود نشان داده اند و نیز از صاحبان صلاحیت و رجال سیاسی که از ویژگیهای مورد نظر مردم برای کسب این منصب مهم و سرنوشت ساز برخوردارند انتظار می رود که بدون تردید به صحنه آمده و خود را در معرض رأی مردم قرار دهند تا بفضل الهی برنامه های تحوّل آفرینی را که آن شهید بزرگوار شروع کرده و اتمام بموقع آن برای کشور تحوّل آفرین خواهد بود، بتوانند بپایان برند و در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی نام خود را در کنار نام شهدای خدمت جاودانه کنند.   
از آنجا که بعضاً شایعاتی در مورد داوطلبی بعضی سیاستمداران مطرود یا منزوی که هیچ سنخیتی با شهدای خدمت ندارند بگوش می رسد خوبست که به اینگونه افراد نصحیت شود که با توجه به جابجائی سنگین نصابهای خدمت توسط شهدای خدمت و همکاران آنان و نیز با توجّه به هوشیاری و استواری مردم در حفظ دستاوردهای نظام، بهتر است از ورود به این عرصه خودداری کنند تا بفضل الهی مردم بتوانند بدون دغدغه فکری و تشطّط، بهترین فرد را به جانشینی آیت ... رئیسی برگزینند. ان شاء ... .
موسوی زاده
 

 

برچسب ها : انتخابات انتخابات ریاست جمهوری رئیس جمهور