شماره خبر : 32413
منتشر شده در مورخ : ۸ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 14:56
جلوگیری از دفن ۵۰ درصد زباله اهواز با بهره‌بردای از کارخانه کمپوست

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز عنوان کرد

جلوگیری از دفن ۵۰ درصد زباله اهواز با بهره‌بردای از کارخانه کمپوست

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به بهره‌برداری از کارخانه تولید کمپوست تا چند ماه آینده، گفت: با بهره‌برداری از کارخانه تولید کود کمپوست، از دفن ۵۰ درصد زباله تولیدی در اهواز جلوگیری خواهد شد.محمود ثابت‌قدم در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت راه‌اندازی کارخانه تولید کمپوست اظهار کرد: راه‌اندازی کارخانه تولید کمپوست برای نخستین بار در خوزستان پیگیری و سال گذشته مطالعات آن انجام شد. یک بخش کار در این پروژه، مربوط به محوطه فرآوری تولید کمپوست است.
وی افزود: برای این بخش، در سایت صفیره زمینی به مساحت ۵۲ هزار مترمربع در نظر گرفته شده است و مراحل کار در حال انجام است و تاکنون حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. اگر منابع مالی تامین شود تا دو سه ماه آینده این محوطه کامل خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز گفت: بخش دیگر کار مربوط به تامین دستگاه ترنر برای هم زدن زباله و هوادهی مواد است و این دستگاه از کشور آلمان وارد می‌شود. دستگاه ترنر در کشور سازنده ساخته شده و در حال انتقال به ایران است و امیدواریم در نهایت تا یک ماه آینده این دستگاه وارد کشور شود.
وی بیان کرد: در اجرای این کارخانه از زمان‌بندی عقب نیستیم و تنها در انتظار تامین منابع مالی هستیم تا محوطه کامل شود و تولید کمپوست را شروع کنیم. تا دو سه ماه آینده و در نهایت تا پایان تابستان این کارخانه به بهره‌بردای می‌رسد.
ثابت‌قدم با بیان اینکه تقریبا ۵۰ درصد زباله تولیدی اهواز، زباله تر است و می‌توان از آن کود کمپوست تولید کرد، عنوان کرد: تناژ ورودی زباله اهواز به سایت صفیره روزانه ۷۰۰ تن است و از این میزان، تقریبا ۳۵۰ تن زباله تر است و می‌توان از آن کود کمپوست تولید کرد بنابراین از این میزان زباله، ۸۰ تا ۱۰۰ تن کود کمپوست به دست می‌آید. 
وی بیان کرد: با بهره‌برداری از کارخانه تولید کود کمپوست از دفن ۵۰ درصد زباله تولیدی در اهواز جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با اشاره به کاربرد کود کمپوست گفت: کود کمپوست برای کشاورزی و فضای سبز شهری استفاده می‌شود.
 
 
 
 
 
 
 

 

برچسب ها : زباله اهواز کارخانه کمپوست خوزستان