شماره خبر : 32783
منتشر شده در مورخ : ۲۲ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 20:40
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اهواز خبر داد: جابجایی زائران اربعین حسینی توسط سازمان اتوبوس رانی اهواز

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اهواز خبر داد: جابجایی زائران اربعین حسینی توسط سازمان اتوبوس رانی اهواز



مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با تاکید بر توسعه و هوشمند سازی ناوگان اتوبوسرانی، از رونمایی۴۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده در روز پنجشنبه آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، امیر آهن‌جان روز سه‌شنبه  ۲۲خرداد ماه ۱۴۰۲، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سازمان اتوبوسرانی از سال ۱۳۳۵ و نزدیک به ۶۸ سال به    در اهواز فعالیت می‌کند،‌ ولی کمتر به الکترونیک شدن امور توجه شد، اما اکنون رویکرد ما به سمت هوشمندسازی خواهد بود.
وی با اشاره به دریافت ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت خرید اتوبوس عنوان کرد: بر اساس استاندارد کلانشهرها، اهواز نیازمند ۲۸ هزار صندلی در ناوگان اتوبوس‌رانی است و با تلاش های انجام شده در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، طی دو قرار داد مجموعا ۲۲۹ دستگاه اتوبوس خریداری شد که تا کنون نزدیک به ۶۲ دستگاه دریافت شده است و ۴۰ دستگاه دیگر نیز پنجشنبه هفته جاری رونمایی می‌شوند.
مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز در ادامه گفت: در حال حاضر سازمان اتوبوسرانی  ۸۲۰۰ صندلی را پوشش می‌دهد و نیازمند ۲۰ هزار صندلی در این ناوگان هستیم. به طور متوسط در سطح شهر روزانه ۱۴۰ دستگاه اتوبوس فعال است و ۳۰ دستگاه نیز به عنوان پشتیبان در پارکینگ قرار دارد تا در صورت خرابی اتوبوس‌ها، جایگزین شوند.
وی همچنین اظهار کرد: برای توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی به دنبال جذب یک سرمایه‌گذار ایرانی در امارات هستیم تا ۲۲۰ دستگاه اتوبوس را طی قراردادی برای مدت پنج سال وارد اهواز کند که شهرداری اهواز در این مدت کرایه ماهیانه به وی پرداخت خواهد کرد، ولی هزینه‌های دیگر اتوبوس ها بر عهده سرمایه‌گذار هستند. در صورت توافق و اجرای این قرارداد امکان بازسازی ۲۱۴ دستگاه اتوبوس وجود دارد و در مجموع می‌توانیم به استاندارد لازم نزدیک شویم.
آهن جان در خصوص وضعیت ایستگاه های اتوبوس گفت: ۱۰۲۹ ایستگاه اتوبوس در نقاط مختلف اهواز وجود دارد و برای بهسازی و افزایش آن‌ها معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری ۱۰۰ ایستگاه دیگر تولید کرده که در حال نصب می باشند. همچنین بازسازی ۵ ایستگاه مکانیزه انجام شده و ۱۰ ایستگاه دیگر نیز طی ماه‌های آینده بازسازی و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرند تا زمان انتظار، در فضای مسقف و خنک طی شود.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت کیفیت خدمات رسانی افزود: روزانه ۴۰ دستگاه اتوبوس شست‌وشو‌ می شوند و برای افزایش سرعت، به دنبال خرید یک دستگاه کارواش دیگر هستیم تا ظرفیت شست‌وشو افزایش پیدا کنند. همچنین به دلیل اهمیت کیفیت سوخت، به دنبال احداث جایگاه سوخت هوشمند هستیم تا بازدهی اتوبوس‌ها بیشتر شود، چرا که در حال حاضر سوخت یورو چهار مورد نیاز خود را از ماهشهر تهیه می‌کنیم.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی اهواز، در خصوص وضعیت رانندگان ناوگان اتوبوسرانی گفت: به دنبال افزایش انگیزه رانندگان با افزایش مزایا هستیم، زیرا آنها در رأس خدمت‌رسانی قرار دارند و از ساعت ۵:۰۰ تا ۲۲:۰۰ در حال فعالیت می باشند. ولی با توجه به گرمای هوا از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۶:۰۰ ناوگان اتوبوس‌رسانی تعطیل و اتوبوس‌ها در پارکینگ قرار دارند و در تلاش هستیم تا طی یک قرارداد سایبان احداث کنیم.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، آهن جان با اشاره به فرا رسیدن اربعین حسینی گفت: شهرداری اهواز با توجه به رسالت خود، توسط سازمان اتوبوسرانی وظیفه حمل و نقل زائران در پایانه چذابه  را در طی مدت یک ماه بر عهده دارد. علاوه بر آن ۲۵ سرویس رایگان برای حجاج انجام شد. همچنین در سال گذشته ۱۸۲۰ سرویس رایگان برای نهادهای مختلف ارائه شده است.

برچسب ها : اربعین حسینی سازمان اتوبوس رانی اهواز اهواز خوزستان