شماره خبر : 32827
منتشر شده در مورخ : ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 12:5
شهردار اهواز: فعال شدن پروژه قطار شهری اهواز  تا دو هفته آینده/ تکمیل ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تا پایان تابستان

شهردار اهواز: فعال شدن پروژه قطار شهری اهواز  تا دو هفته آینده/ تکمیل ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تا پایان تابستان

شهردار اهواز با تاکید بر فعال شدن پروژه قطار شهری اهواز در ۱۵ روز آینده گفت: با اعتبار ۹۸۰ میلیارد تومان پروژه آغاز و تا پایان تابستان با ۱۲۰۰ میلیارد تومان دیگر تقدیم مردم اهواز می‌شود.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، رضا امینی روز پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳ در آئین رونمایی از ۹۸۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی و ترافیکی شهر اهواز گفت: با شروع دوره‌ ششم مدیریت شهری پروژه تقاطع شهید قربانی (تقاطع دانشگاه) با اعتبار ۴۶۰‌ میلیارد تومان و  ۱۸ درصد پیشرفت مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین محور L۳۰۰ تقاطع شهید کجباف در سال ۱۴۰۱ با اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی تکمیل و امروز نیز شاهد بهره‌برداری از طولانی‌ترین محور این پروژه یعنی L۴۰۰ با اعتبار ۲۹۵ میلیارد تومان هستیم. تکمیل این دو تقاطع نشان داد که می‌توانیم در اهواز پروژه‌های بزرگی کلید بزنیم.
امینی‌ در ادامه افزود: آسفالت معابر اهواز با هدف گذاری ۱۰ میلیون متر مربع آغاز و تا امروز بیش از ۴ میلیون متر مربع با محوریت مناطق محروم و کم برخوردار انجام شده است.
وی پیرامون حمل و نقل درون شهری اهواز گفت: ناوگان اتوبوس رانی از ۷۵ دستگاه در سال ۱۴۰۰، اکنون به ۱۹۶ دستگاه رسیده و تا پایان سال به ۳۲۰ دستگاه می‌رسد. بر اساس برنامه‌ریزی در پایان سال آینده این تعداد به ۴۰۰ دستگاه خواهد رسید، علاوه بر آن نوسازی ناوگان تاکسیرانی آغاز شده‌ و در مرحله‌ اول برنامه‌ریزی برای نوسازی ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی انجام که ۹۰۰ نفر برای این کار ثبت نام کردند. نوسازی ۲۵۰ دستگاه در حال انجام است و از این تعداد ۱۳۰ دستگاه وارد شهر اهواز شده است که هفته‌ آینده از ۷۰ دستگاه رونمایی می‌شود.
شهردار اهواز با اشاره به بهره‌برداری از خط انتقال آب‌های سطحی در کوی علوی، باز زنده سازی کارون را یکی از برنامه های بزرگ شهرداری عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۵ هکتار از این پروژه انجام شد و در سال جاری ۱۵ هکتار توسط قرارگاه سازندگی در حال انجام است و عملیات ۱۸ هکتار دیگر نیز توسط قرارگاه کربلا از هفته‌ آینده آغاز می‌شود.
امینی پیرامون پروژه قطار شهری اهواز گفت: خط یک پروژه‌ قطار شهری اهواز به طول ۲۳ کیلومتر، سال‌ها زمین‌گیر شده بود، ولی با پیگیری‌های قضائی انجام شده از پیمانکار پیشین خلع ید شد و در حال تحویل کارگاه هستیم و طی یک تفاهم‌نامه به ارزش ۶ همت در کمتر از ۱۵ روز آینده عملیات اجرایی ۱۱ و نیم کیلومتر از فاز اول و دوم آن در کمتر از دو سال اجرا خواهد شد.
وی در خصوص جمع آوری آب های سطحی اظهار کرد: از ۲۹ اسفند تا ۶ فروردین، ۱۳۹ میلی‌متر بارندگی در اهواز داشتیم که با تلاش هزاران نفر از کارکنان شهرداری و همکاری بین بخشی سایر سازمان‌ها، در کمتر از ۱۲ ساعت بخش عمده‌ آب‌های سطحی جمع‌آوری شد.
وی در ادامه افزود: سه طرح اصلی برای دفع آب‌های سطحی آماده‌شده که یک طرح آن در منطقه ۷ و ۸ کلنگ زنی شده و طرح مربوط به مناطق ۱ و ۴ و ۵ نیز طی دو هفته‌ آینده کلنگ‌زنی می‌شوند.
شهردار اهواز وحدت و همدلی را حلقه مفقوده مردم اهواز عنوان کرد و گفت: آنچه که باعث شده اهواز دچار وضعیت موجود باشد، عدم هماهنگی، وحدت و همدلی است که حلقه‌ مفقوده‌ توسعه در اهواز است. منابع و ظرفیت در اهواز وجود دارد و امیدوارم با افتتاح پروژه‌های‌ گوناگون و با ایجاد وحدت و همدلی، اهواز در مسیر توسعه قرار گیرد.
به گزارش نور خوزستان امینی پیرامون بودجه شهرداری اهواز اظهار کرد: بودجه شهرداری اهواز از سال ۱۴۰۰ تا کنون به ترتیب ۳۵۰۰، ۶۵۰۰، ۱۰۰۰۰ و ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان بوده است. 
وی در ادامه افزود: از بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی شهرداری اهواز طی سه سال گذشته، تقریباً ۱۴ هزار میلیارد آن محقق شده است که ۲۵۰۰ میلیارد تومان آن به عوارض آلایندگی مربوط می‌شود و امروز شاهد بهره‌برداری از ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن هستیم و کار اجرایی ۱۲۰۰ میلیارد تومان دیگر آن طی دو هفته آینده آغاز می‌شود و بخشی دیگر نیز در سایر پروژه‌ها انجام می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان تابستان ۱۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تحویل مردم داده می‌شود.
امینی همچنین اظهار کرد: بیش از ۵۰ درصد بودجه شهرداری اهواز صرف عمران شهر می‌شود، در حالی که تنها ۲۵۰۰ میلیارد تومان از بودجه سه سال اخیر شهرداری به عوارض آلایندگی مربوط می‌شود.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، شهردار اهواز نادیده گرفتن تلاش های  شهرداری را سبب از بین رفتن زمینه پیشرفت‌ دانست و تاکید کرد: نباید با سرکوب توانایی‌ها، ناتوانی را در خود ایجاد کنیم و فرصت های فراهم شده برای خدمت از بین برود. شهرداری اهواز در بیش از ۹۰ درصد موضوعات شهری ورود کرده که بخشی حل شده و بخشی نیز در حال انجام است.
قرار گرفتن اهواز در مسیر توسعه نیازمند وحدت و تأمین منابع است.

برچسب ها : خوزستان توسعه شهری قطار شهری اهواز