شماره خبر : 32876
منتشر شده در مورخ : ۲۶ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 14:46
کاشت ۱۵ میلیون بوته گل در اهواز

کاشت ۱۵ میلیون بوته گل در اهواز

 

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به کاشت ۱۷۸ هزار و ۲۹۵ اصله درخت از سال ۱۴۰۰ تاکنون گفت: در این مدت در مجموع ۱۴ میلیون و ۹۷۵ هزار بوته گل در اهواز کاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی اصغر اسدالهی اظهار کرد: با روی کار آمدن دوره‌ی جدید مدیریت شهری در اهواز توسعه متوازن فضای سبز در دستور کار قرار گرفت، به‌نحوی که در مجموع از ابتدای این دوره تاکنون، ۲۱۵ هزار مترمربع به سرانه فضای سبز اهواز افزوده شده است با این حال برای رسیدن به سرانه استاندارد نیازمند هفت میلیون مترمربع دیگر هستیم.
وی افزود: در کنار توسعه فضای سبز زیبایی آن اهمیت بسزایی دارد و برای افزایش زیبایی در فضای سبز اهواز از گل‌های فصلی و مقاوم استفاده می‌شود؛ این گل‌ها یا توسط سازمان‌پارک‌ها و دو گلخانه‌ی شهرداری که توسط بهره‌بردار مدیریت می‌شود و یا از گلخانه‌های خصوصی تهیه و کاشته می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ شهرداری اهواز ۴۰۰ هزار بوته گل تولید کرد که این میزان پس از دو سال به ۷۵۰ هزار و ۶۷۰ هزار بوته گل رسید.
اسدالهی ادامه داد: با توجه به نیاز فضای سبز اهواز به تعداد بیشتری گل، در کنار تولید، بوته‌های گل از سایر گلخانه‌ها خریداری می‌شود که در مجموع در سال ۱۴۰۰ دو میلیون و۶۰۰ هزار بوته گل و در دو سال بعد به ترتیب شش میلیون و ۲۰۰ هزار و شش میلیون و ۳۲۵ هزار بوته‌گل در میادین، پارک‌ها و سایر بخش‌های فضای سبز اهواز کاشته شد.
وی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۷۸ هزار و ۲۹۵ اصله درخت در فضای سبز اهواز کاشته شده است، تصریح کرد: برای اینکه فضای سبز پایداری در اهواز داشته باشیم نیازمند کاشت درختان مقاوم و متناسب با اقلیم اهواز هستیم، علاوه‌بر آن این درختان باید به‌نحوی باشد که بتواند سایه‌ساز لازم را ایجاد کند، به‌همین دلیل رویکرد سازمان پارک‌ها تهیه و کاشت درختان بومی همچون نخل، کنار، سه‌پستان و برهان است که متناسب با شرایط آب‌وهوایی اهواز هستند.

برچسب ها : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز فضای سبز شهرداری اهواز اهواز خوزستان