شماره خبر : 32903
منتشر شده در مورخ : ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : 17:13
پس از تعویض ترانس حادثه دیده/ ترانس واحد شماره 2 نیروگاه رامین آماده بهره‌برداری شد

پس از تعویض ترانس حادثه دیده/ ترانس واحد شماره 2 نیروگاه رامین آماده بهره‌برداری شد


با تلاش شبانه روزی و ایثارگونه متخصصان نیروگاه رامین در گرمای طاقت فرسای هفته های اخیر در خوزستان عملیات جابجایی ، نصب و تست نهایی ترانس جدید انجام گرفت و واحد شماره 2 در مرحله راه اندازی قرار گرفت. 

به گزارش روابط عمومی نیروگاه رامین اهواز ، محسن حافظی مدیرعامل نیروگاه رامین در این باره گفت: ترانس 400 مگاواتی شماره 2 این نیروگاه بدلیل اتصالات الکتریکی ناشی از طوفان و بارندگی شدید دچار آتش سوزی شده بود و با تلاش متخصصان نیروگاه و طی عملیات شبانه روزی اقدام به جابجایی و جایگزینی ترانس جدید نمودیم. 
💢حافظی گفت: واحد 305 مگاواتی شماره 2 نیروگاه رامین از اواسط پاییز سال گذشته جهت تعمیرات اساسی از مدار خارج بوده و با توجه به اتمام این پروژه و آغاز عملیات راه اندازی مجدد این واحد تولیدی توانستیم ترانس مذکور را نیز آماده بهره برداری نماییم.
محسن حسن زاده مدیر پروژه جابجایی ترانس نیز اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و آماده شدن واحد شماره 2 برای راه اندازی ، بلافاصله پس از رفع حریق ترانس ، اقدامات فوری را جهت دمونتاژ و خروج تجهیزات ترانس آسیب دیده در کمترین زمان ممکن صورت دادیم و همزمان نیز عملیات انتقال و جابجایی ترانس جدید را نیز اجرایی نمودیم.
حسن زاده تشریح کرد: با توجه به وزن حدود 320 تن ترانس و از طرفی دیگر نیاز ضروری به ترمیم ریل های فرسوده مسیر 400 متری جهت انجام پروژه جابجایی ترانس ، بمنظور سرعت عمل در جابجایی ترانس ، نزدیک به 100 نفر از کارکنان و متخصصان این نیروگاه بصورت شبانه روزی تلاشهای مضاعفی را در شرایط سخت و گرمای هوای خوزستان انجام دادند.
گفتنی است با پایان یافتن کار جابجایی و نصب ترانس و انجام موفقیت آمیز تست های نهایی بر روی ترانس جدید ، واحد 305 مگاواتی شماره 2 این نیروگاه در حال انجام مراحل اولیه راه اندازی پس از تعمیرات اساسی خود می باشد و تا روزهای آینده به شبکه سراسری برق کشور متصل خواهد شد.


 

برچسب ها : ترانس نيروگاه رامين نيروگاه رامين اهواز