شماره خبر : 33053
منتشر شده در مورخ : ۳ تیر ۱۴۰۳
ساعت : 12:37
معیارهای شناسائی و انتخاب اصلح!

معیارهای شناسائی و انتخاب اصلح!

                                        
ملّت صبور و قهرمان ایران با انتخاب شهید آیت ... رئیسی در انتخابات دوره سیزدهم ریاست جمهوری و تشکیل دولت مردمی توسط ایشان، پس از سالها توانستند طعم شیرین دولتی طراز انقلاب اسلامی ایران را بچشند. دولتی که با تلاش شبانروزی و از خودگذشتگیهای بی نظیر، طی دوسال و اندی توانست به چنان دستاوردهائی در حل مشکلات و خدمت به مردم دست یابد که تا قبل از آن شاید برای هیچکس قابل تصوّر نبود و چنان برنامه ریزیهائی صورت داد که در صورت اجرای کامل آنها حل بسیاری از مشکلات عمده کشور عملی خواهد بود. بهمین دلیل نیز در انتخابات پیش رو همه دلسوزان کشور و  علاقمندان به عزّتمندی و سربلندی ایران اسلامی امیدوارند که در انتخابات پیش رو شخصیتی همچون رئیس جمهور شهید انتخاب شود تا دستاوردهای دولت مردمی حفظ شده و برنامه های آن تکمیل گردد.
اینک با نزدیک شدن به روز سرنوشت ساز 8 تیر، شور و هیجان انتخاباتی در حال به اوج رسیدن است و با ابتکار جالب و قابل تقدیر صدا و سیما در دادن فرصت مساوی به نامزدها و فراهم کردن زمینه معرّفی داوطلبان ریاست جمهوری، بسیاری از مردم که تکیه به معیارهای صحیح عقلی و مشورت با معتمدین صاحب نظر را حجّت شرعی برای انتخاب می دانند، برای گزینش نهائی اصلح آماده می شوند. مردم بویژه با توجه دقیق به بیانات و رهنمودهای سکاندار دوراندیش انقلاب در تعیین ویژگیهای نامزد اصلح و متر و معیارهای تجربه شده ای که خود بدست آورده اند ذرّه بین بدست پای مناظرات و بیانات 6 نامزد احراز صلاحیّت شده نشسته اند تا بهترین گزینه را برای ادامه راه شهید رئیسی و تضمین تعالی کشور شناسائی کنند.
رهبر معظّم انقلاب که بدون شکّ آگاهترین و دلسوزترین فرد به مصالح کشور می باشند، اگرچه در طول انتخاباتهای برگزار شده در کشور هیچگاه به فرد خاصی به عنوان اصلح اشاره نکرده اند، امّا با دادن معیارهای انتخاب صحیح همیشه مردم را در این مورد یاری رسان بوده اند. مروری بر ویژگیهائی که ایشان برای نامزد اصلح ریاست جمهوری بر شمرده اند در انتخابات سرنوشت ساز و حماسی پیش رو نیز می تواند بهترین راهنما  باشد. از بررسی مجموع نظرات و بیانات ایشان در ملاقاتهای گوناگون و بمناسبتهای مختلف می توان دریافت که از نظر ایشان کسی بیشترین شایستگی را برای به عهده گرفتن مسئولیّت سنگین ریاست جمهوری کشور اسلامی ایران و جانشینی شهید آیت ... رئیسی را دارد که: باتقوی و مدبّر باشد، مؤمن به هدفها و ارزشهای انقلاب باشد، همّتش حفظ عزّت و حرکت کشور در جهت هدفهای انقلاب باشد، روحیّه ای مقاوم داشته باشد و کمترین نشانه نرمشی در مقابل امریکا و دولتهای غربی نداشته باشد، به منافع ملّی، عقل جمعی و تدبیر پایبند باشد، سازشکار نباشد و نخواهد با تملّق گوئی به غرب برای  خودش موقعیّت بین المللی دست و پا کند، به قانون اساسی دلبستگی داشته باشد، تحت تأثیر دشمن نبوده و دشمن از آمدنش خوشحال نباشد، در زیر توهّمات توسعه غربی محو نشود، تهران و روستاهای دورافتاده برای او تفاوتی نداشته باشد، قادر به پیش بردن برنامه هائی جهت اعتلاء و سربلندی ایران در جهان باشد، معتقد به مبارزه واقعی با فساد و فقر و عوامل آنها باشد و توانائی، قدرت، نشاط، احساس مسئولیّت و آمادگی به کار در او وجود داشته باشد. آگاهی از این معیارها وقتی با هوشیاری و تجارب ذیقیمت مردم درآمیزد گزینشی را رقم خواهد زد که هم رضایت الهی و هم اعتلای میهن اسلامی را به دنبال خواهد داشت. ان شاء ... .
موسوی زاده
                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

برچسب ها : انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری شهید آیت ... رئیسی انتخابات