شماره خبر : 33242
منتشر شده در مورخ : ۱۳ تیر ۱۴۰۳
ساعت : 15:20
15 تیر؛ انتخاب مسیر عزّت و اقتدار!

15 تیر؛ انتخاب مسیر عزّت و اقتدار!

                                            
46 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در میان مدعیان اداره کشور، دو طیف بخوبی قابل شناسایی اند:
   1- طیفی که به توانائی کامل اسلام برای اداره جوامع و تامین مصالح دینی و منافع دنیایی مردم معتقد است و از حضور حداکثری دین واحکام الهی در اداره جامعه دفاع می کند. این طیف بدنبال شکستن طلسم یک صدائی و یک جانبه گرایی در جهان و ارائه راهی مستقل از غرب برای توسعه ملّتهاست.   توسعه ای که ضمن تامین رفاه مردم، به رشد عدالت و معنویت نیز منجر شود.
  2- طیفی که در توانائی دین برای اداره جامعه و تامین سعادت مردم تردید دارد و برای رسیدن به توسعه جز ادغام در ساختار سیاست جهانی و گذر از راه طی شده غرب و پذیرش الزامات فرهنگ غربی راهی نمی شناسند. در یک سر طیف دوم گروهی قرار دارند که در تامین سعادت  مردم هیچ جایگاهی برای دین قائل نیستند و در سر دیگر آن گروهی هستند که استفاده از دین را به عنوان پوششی در بکارگیری شیوه های غربی برای توسعه و اخذ رأی از مردم، مفید می دانند.  این طیف اکثریت مردم را رویگردان از اصول انقلاب اسلامی و فاقد تمایل به حضور پررنگ دین در جامعه می داند و لذا برای اثبات مدعای خود و نیز تغییرات بنیادی در اصول قانون اساسی و شکستن ساختارهای موجود، کسب قدرت از طریق سازو کارهای قانونی را دنبال می کند.  
در انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری که بدلیل شرایط خاص منطقه ای و بین المللی و نیز اقتضاآت داخلی از حساسیت ویژه ای برخوردار است نیز پس از گذشت دور اوّل، اینک در دور دوم با دو نامزد که هریک دقیقاً یکی از این دو طیف را نمایندگی می کنند روبرو هستیم و در حالیکه در صحنه بین المللی ایران توانسته است روزبرور جایگاه خود را ارتقاء بخشد و در صحنه داخلی نیز با مجاهدات شهید خدمت آیت ... رئیسی و همکارانش شرایط لازم برای جهشی بزرگ در تأمین معیشت مردم و حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی و تحقّق آرمانهای انقلاب و پیشرفت و بسط عدالت فراهم شده، مردم باید در جمعه 15 تیر از بین این دو نفر فردی را برگزینند که ضمن حفظ و ارتقاء دستاوردهای نظام در صحنه داخلی و بین الملل، استمرار برنامه های دولت مردمی شهید خدمت را تضمین کند، همچنین با توجّه به عقب نشینی‌های مکرر استکبار جهانی در برابر مواضع بر‌حق ما و اعلام آمادگی اجباری برای پذیرش جایگاه ایران در مناسبات بین المللی بدون پیش شرط‌هائی که قبلا عنوان می کرد، انتخاب فردی که از استکبار نهراسد و در مذاکرات احتمالی از حق ملّت ایران شجاعانه دفاع  کند از حساسیت و اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. که البته موضعگیریهای دو نامزد باقیمانده در صحنه رقابت و سوابق کارگزاران، مشاوران، همراهان و حامیان آنان کار را برای تشخیص و انتخاب مردم بسیار ساده کرده است و با توجّه به پشتوانه تجربی بسیار وسیع مردم از نحوه اداره کشور و سیاست خارجی دولتهای مختلف نماینده این دو طیف، یعنی طیف کدخدا باور و طیف مردم باور، می توان امیدوار بود که بفضل الهی روز جمعه مردم با با حضور حداکثری خود و انتخاب اصلح حقیقی، بار دیگر مسر سرافرازی، اقتدار و عزّت ملّت ایران را انتخاب کنند. ان شاء ... .
موسوی زاده 

 

برچسب ها : انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ریاست جمهوری انتخابات