شماره خبر : 33800
منتشر شده در مورخ : ۶ مرداد ۱۴۰۳
ساعت : 13:12
مدیر کل بیمه سلامت خوزستان از پوشش جدید بیمه‌ای برای ۷ داروی ضد سرطان خبر داد

مدیر کل بیمه سلامت خوزستان از پوشش جدید بیمه‌ای برای ۷ داروی ضد سرطان خبر داد

 
دکتر رضائی گفت؛ بر اساس مصوبات جدید سازمان متبوع خوشبختانه دریک ماه اخیر ۷ قلم دارو در درمان سرطان با پوشش۷۰ درصدی قیمت این داروها توسط صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج پرداخت می‌شود.
مدیر کل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تاکنون بیش از ۴۴۰ قلم دارو تحت پوشش قرار گرفته است، افزود: یکی از مشکلات عمده بیماران سرطانی هزینه‌های مربوط به درمان به ویژه در بخش دارو است که این اقدام در افزایش پوشش بیمه‌ای داروها کمک شایانی به آنها در کاهش هزینه‌ها می‌کند.
رضایی ادامه داد: برخی داروها در فهرست رسمی دارویی کشور وجود داشته و برخی داروها در فهرست نیستند؛ این درحالیست که برخی پزشکان از اینگونه داروها برای درمان بیمار تجویز می‌کنند و از آنجا که در فهرست دارویی کشور نیستند پس تحت پوشش بیمه هم نخواهند بود؛ لذا باید برای این مساله تدبیری شود. ضمن اینکه برخی داروها هم با وجود آن که در فهرست دارویی هستند به دلیل محدودیت منابع، پوشش بیمه‌ای کافی ندارند.
وی تاکید کرد: سازمان متبوع تلاش می کند با توجه به منابعی که هر ساله در اختیارش قرار می‌گیرد، پوشش بیمه‌ای داروها را افزایش دهد. برای آن‌دسته از داروهایی که در فهرست رسمی قرار ندارند اما تجویز می‌شوند دو راه پیشنهاد می‌شود؛ چنانچه براساس راهنماهای بالینی ضرورت دارد وارد فهرست رسمی شوند و اگر ضرورتی ندارد در تجویز آنها محدودیت اعمال گردد تا بیماران سرگردان نشوند.
در پایان رضایی ضمن اعلام اینکه تا کنون تعداد 12656 بیمار نشاندار بیماری سرطان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: داروهای جدید ضد سرطان تحت پوشش عبارتند از:
  Trastuzumab emtansine100 mg, 160mg
Gefitinib
Brentuximab
 Abiraterone acetate 250 mg,500mg
 PERTUZUMAB INJECTION
 OSIMERTINIB 80mg,40mg

برچسب ها : مدیر کل بیمه سلامت خوزستان بیمه سلامت خوزستان بیمه سلامت خوزستان