شماره خبر : 34719
منتشر شده در مورخ : ۷ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 13:0
خوزستان؛ تجلی گاه عشق به ولایت در اربعین حسینی!

خوزستان؛ تجلی گاه عشق به ولایت در اربعین حسینی!

                                      
پرونده راه پیمائی اربعینِ امسال در حالی بسته می شود که استان سرافراز خوزستان بار دیگر در خدمت رسانی به زائران حسینی و فراهم کردن تسهیلات لازم برای برپائی این رویداد سنگ تمام گذاشت و با برپائی بیش از هزار موکب در مسیرهای داخلی تردّد زوار   و در نقاط مرزی و در داخل خاک عراق، به عنوان پایتخت موکبها معرفی شد و البته از استانی که به حق دروازه ورود تشیع به ایران اسلامی نامیده شده است جز این انتظاری نیست که به افتخار طریق الحسینی نیز مفتخر گردد.
با جدیت ستاد اربعین استان و همدلی تمامی نهادها و دستگاههای اجرائی مرتبط با موضوع، که عاشقانه و خالصانه مسیر خدمت رسانی به زوار حسینی را در پیش گرفتند فصل درخشان دیگری در خلق این حماسه رقم خورد و همچنانکه از مصاحبه رسانه ها با زوّار برمی آید، بفضل الهی در قریب به اتفاق موارد زائرین ایرانی و خارجی چه در رفت و چه بهنگام برگشت، از خدمات ارائه شده توسط موکبهای مردمی و دستگاههای اجرائی استان رضایت داشته اند.
با توجّه به آمار 3 میلیون نفری رفت و برگشت زائران از مرزهای استان در سال گذشته و پیش بینی تردد 4 میلیون نفری امسال، خیرین و مردم مهمان نواز خوزستان قبل از آغاز فعالیت موکبهای رسمی با برپائی موکبها و تدارک محل اسکان، آماده پذیرائی از میهمانان آستانه حسینی شدند تا زائرین با خلأ خدمت رسانی روبرو نشوند. علاوه بر آن، از اوّل ماه صفر، 211 موکب در شلمچه و 214 موکب در چزّابه توسط مردم و نهادهای خوزستان زیر نظر ستاد اربعین حسینی برپا شد و بیش از 300 مرکز اسکان؛ شامل مسجد و حسینیه و مدرسه و مانند آن در شهرهای طول مسیر آماده خدمت رسانی شدند و اینهمه بجز نزدیک به 90 موکبی است که از سوی مردم خوزستان در شهرهای نجف و کربلا و مسیر این دو شهر مقدّس استقرار یافته و نشانی کامل آنها با نام مسئولین موکب و شماره تلفنهای آنان باطلاع زائرین می رسید.
گزارشها همچنین از همراهی چشمگیر سپاه خوزستان و مجموعه بسیج استان در فراهم کردن تسهیلات لازم برای نگهداری از خودروهای زائران در این دو پایانه مرزی حکایت دارد. که توانسته اند رضایت کامل زوار را در این مورد کسب کنند.  بهسازی و نوسازی برق روستاهای مسیر عبور زوّار و اجرای 260 طرح در حوزه های راه و شهرسازی، آموزش و پرورش، هلال احمر، جهادکشاورزی و مانند آن نیز با تأمین اعتبارات لازم از جمله اقدامات دیگر دستگاههای و نهادهای اجرائی در این ارتباط قابل ذکر است و اینهمه نشان می دهد که وقتی محور مشارکت در خدمت و رسیدگی به امور مردم، معنوی و دینی باشد چگونه مردم و مسئولین عاشقانه پا بمیدان می گذارند و حاضرند همه هستی خود را بدون هیچ منّتی در این راه فدا کنند.    
علاوه بر این از اغلب شهرها و نیز روستاهای استان گروههای راهپیمائی متعدّدی شناسائی شدند که در گرمای فوق تحمّل، با پای پیاده مسیر صدها کیلومتری تا کربلا را طی کردند تا عشق و ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان علیه السّلام و یاران وفادارش نشان داده و با آشکار کردن ارادت عمیق خود به خاندان رسالت و اوج از خودگذشتگی در این راه، افتخار دیگری در این عرصه بنام خود ثبت کنند و بی تردید این عرض ارادتمندیهای خالصانه پشتوانه رشد معنوی و انسجام بیشتر مردم در مسیر دینداری و خدمت رسانی خالصانه و جلب رضایت همگان از دستگاههای اجرائی و افزایش سرمایه های اجتماعی نظام خواهد شد. ان شاء ... .
موسوی زاده    

 

برچسب ها : اربعین حسینی کربلا عراق ایران خوزستان