شماره خبر : 34751
منتشر شده در مورخ : ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 10:14
آیت الله کعبی: مواکب را باید مردم مدیریت کنند  ‌

در شورای اداری استان به مناسبت هفته دولت عنوان شد :  ‌

آیت الله کعبی: مواکب را باید مردم مدیریت کنند  ‌

امام جمعه اهواز: باید سوله های مدرن برای استراحت زائرین اربعین ایجاد شود  ‌ استاندار: چهار بانده کردن جاده اهواز - خرمشهر باید پی گیری و به سال بعد موکول نشود  ‌

به گزارش خبرنگار نور خوزستان، نشست شورای اداری استان روز چهارشنبه 7 شهریورماه 1403 با حضور علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری و تنی چند از مسئولین استان در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد.  ‌
در این نشست نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مراسم اربعین حسینی بر اهمیت انجام نماز اول وقت تاکید کرد و گفت: با وجود خدمات ارزشمند مواکب، یکی از نقاط ضعف ما نماز اول وقت است.
وی همچنین اظهار کرد: بسیاری از موکب‌های اربعینی روحانی داشتند تا برای نماز اول وقت برنامه‌ریزی کنند، اما برخی مانع نماز اول وقت بودند. سال آینده باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که پیوست همه موکب‌ها، نماز اول وقت باشد.
وی در ادامه گفت: سال آینده به موکب‌هایی مجوز خواهیم داد که مقید باشند نیم ساعت پیش از نماز کار را تعطیل کنند. درس حادثه عاشورا این است که امام حسین (ع) دست از جنگ کشیدند و نماز اول وقت را به جای آوردند و این نشان‌دهنده اهمیت نماز است و باید زمینه به جا آوردن نماز اول وقت ایجاد شود.
موسوی‌فرد ضمن تقدیر از زحمات مرزبانان، نیروهای انتظامی و امنیتی، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در مراسم اربعین اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از زائران در پایانه‌های مرزی شب استراحت می‌کردند. باید چند سوله مدرن برای استراحت زوار در نقطه صفر مرزی ایجاد کنیم.
در این نشست محمد حیاتی معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان ضمن تقدیر از کلیه دست اندرکاران برگزاری اربعین حسینی و مواکب، گزارشی از اقدامات انجام شده در پایانه های مرزی ارائه کرد.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، آیت الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری در نشست شورای اداری استان، ضمن تبریک هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، رئیسی و دیگر شهدا اظهار کرد: هفته دولت زمان‌ توجه و ارائه خدمات دولت، و خدمات دولت ها سرمایه ملی است.  به ویژه دولت شهید رئیسی که خدمات ماندگار و زیر ساختی و پایه ای و کارهای بزرگی در سطح کشور و استان انجام داد.
وی قرآن را سند حکمرانی نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: باید بتوانیم قرآن را بخوانیم، بفهمیم و عمل کنیم. عبادت، عدالت و تلاوت باید سرلوحه امور باشند و با تکیه بر این موارد وضعیت فرهنگی جامعه دگرگون می شود.
آیت الله کعبی، ضمن تشکر از مسئولین و کارگزاران اربعین حسینی، خوزستان را سرزمین مواکب حسینی لقب داد و گفت: اربعین ساختار، مضمون و محتوا و هدف و مسئولیت نسبت به افق های بلند دارد.
وی در ادامه اظهار کرد: ساختار اربعین مردمی است و آن را مردم و مواکب باید مدیریت ‌کنند و دولت‌ها فقط تسهیل و هماهنگی امور است.
نماینده مجلس خبرگان مضمون و محتوای دستاورد اربعین را ایمان حسینی و تقویت بصیرت سیاسی ذکر کرد و گفت: باید از نهضت امام حسین جهاد را آموخته و برای اسلام آماده فداکاری باشیم. همچنین از نهضت امام حسین،‌ ایمان حسینی، بصیرت حسینی و جهاد حسینی را بیاموزیم.
وی در ادامه اظهار کرد: کلید رمز ظهور حضرت مهدی (عج) گفتن یا حسین است و هدف و ماموریت جهاد حسینی بسترسازی برای ظهور است.
آیت الله کعبی با اشاره منشور حکمرانی دولت چهاردهم که توسط مقام رهبری ابلاغ شد، گفت: این منشور باید سرلوحه امور باشد و دولتمردان انجام کارهای بزرگ، کارشناسی خردمندانه،‌ تمرکز بر تولید و آینده نگری، توجه به فضای مجازی و مدیریت هوش مصنوعی، سفرهای استانی، قانونمندی و تربیت نیروی انسانی مومن جوان و انقلابی را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.
در ادامه نشست ولی الله خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان، با تشکر و تقدیر از مجریان اربعین حسینی، از برگزاری اولین جلسه اربعین 1404 خبر داد و گفت: این جلسه برای آسیب شناسی و ارزیابی اربعین امسال و رفع کمبودها برگزار شد تا در سال آینده اربعین بهتری را برگزار کنیم.
وی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای دولت، به ارائه گزارشی پیرامون  فعالیت های انجام شده در خوزستان پرداخت و اظهار کرد: در هفته دولت امسال 2224 پروژه عمرانی، زیرساختی، اجتماعی و فرهنگی با ارزش 16 هزار میلیارد تومان در سطح استان مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی در ادامه گفت: در حوزه نفت و گاز و انرژی 165 پروژه به ارزش 6500 میلیارد تومان و در حوزه راهسازی و راهداری 92 پروژه با اعتبار 1700 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت، که از جمله آنها به آماده سازی و بهره برداری از 9 کیلومتر از جاده اهواز خرمشهر، پل سابله و پل خسرج و رفع نقاط حادثه خیز استان می توان اشاره کرد.
خانچی ادامه داد: در آستانه بازگشایی مدارس 51 پروژه در حوزه آموزش و پرورش با اعتبار 120  میلیارد تومان شامل ساخت نوسازی 120 کلاس در استان اجرا شد.  ‌
معاون عمرانی استانداری همچنین از اجرای 33 پروژه به ارزش 1500 میلیارد تومان در حوزه آبرسانی خبر داد و افزود: در حوزه مسکن و عمران شهری 1850 پروژه به ارزش 4600 میلیارد تومان و  ‌در حوزه صنعت و اقتصاد 7 طرح صنعتی به ارزش 1400 میلیارد تومان اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفت.
در ادامه نشست، استاندار خوزستان گفت: فرهنگ عاشورا با فرهنگ جامعه گره خورده و کاملا مشهود است که اربعین در زندگی مردم وجود دارد.
علی اکبر حسینی محراب، با تقدیر از زحمات نیروی انتظامی، نظامی، مرزبانی، دستگاه های نظارتی و خدماتی برگزار کننده مراسم اربعین امسال اظهار کرد: برای سهولت زیارت زوار امام حسین (ع) تلاش های بسیاری صورت گرفت و امسال به محض به پایان رسیدن مراسم اربعین، اقدامات لازم برای برطرف کردن نقاط ضعف و برگزاری بهتر اربعین در سال آینده آغاز می شود.
وی در ادامه گفت: چهاربانده کردن جاده اهواز خرمشهر حتما باید پیگیری شود و به سال آینده موکول نشود و بهسازی جاده عبدالخان حتما در دستور کار قرار گیرد.
استاندار خوزستان ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار کرد: شهید رجایی و باهنر سوختند تا ما امروز اینگونه در مقابل دشمنان بایستیم. رجایی و باهنر همدیگر را به خداوند سفارش می‌کردند.
حسینی محراب همچنین افزود: در جلسه با رییس جمهور اولویت‌های استان مطرح شد و رییس جمهور تاکید کرد که به هیچ وجه نباید وقفه‌ای در خدمتگذاری به مردم ایجاد شود.
وی ادامه داد: تقویت نظم و امنیت عمومی، تعامل با مدیریت شهری و خدمت‌رسانی، توجه به آسیب‌های اجتماعی و آسیب‌شناسی، تعامل بر وحدت و انسجام از نظر رییس جمهور در اولویت است.
استاندار خوزستان با اشاره به افزایش مصرف برق در تابستان امسال گفت: چرخه اقتصادی استان از طریق تولید انجام می شود، اما به دلیل افزایش مصرف برق صنایع دچار مشکل شدند و  به این جهت از صنایع عذرخواهی می‌کنیم.
وی در ادامه تاکید کرد: باید بحث آب و برق استان به صورت ویژه پیگیری و طرح های فدک و کوثر و... که مربوط به آب و برق برخی مناطق و روستاها است دنبال شده و خاموشی باید خط قرمز استان باشد.
‌ حسینی محراب در ادامه سخنانش افزود: در آستانه بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها هستیم و دستگاه‌های مرتبط باید آمادگی لازم را داشته باشند. مسایل مربوط به ترافیک، امنیت و سرمایش کلاس‌های درس در مدت زمان باقی مانده، دنبال شود.
حسینی محراب با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و انتقال حوادث گفت: از مستندسازان، خبرنگاران، سردبیران، عکاسان خبری و... متشکر هستیم که کمک حال دولت بودند.
استاندار خوزستان رعایت عدالت به صورت مساوی در سطح استان را از ویژگی های رئیس جمهور شهید رئیسی عنوان کرد و افزود: در هفته دولت امسال، 2242 پروژه در سطح استان با ارقام متفاوت کلنگ زنی و افتتاح شدند.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، در ادامه نشست شورای اداری استان‌، ضمن تقدیر از مواکب اربعین حسینی،  از 6 دستگاه اجرایی برتر خوزستان، شامل برق منطقه ای، اقتصاد و دارایی، کمیته امداد، استاندارد، جهادکشاورزی و فنی و حرفه ای تقدیر به عمل آمد.
مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در این زمینه اظهار کرد: در این ارزیابی، 85 درصد دستگاه‌های اجرایی استان مورد بررسی و رصد قرار گرفتند و هر 6 دستگاه برتر رتبه بالایی در کشور داشتند.

 

برچسب ها : جاده اهواز - خرمشهر آیت الله كعبی اربعین حسینی نماینده مجلس خبرگان