شماره خبر : 34772
منتشر شده در مورخ : ۱۰ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 15:19
راه‌اندازی هشت مرکز جدید مشاوره خانواده در خوزستان

راه‌اندازی هشت مرکز جدید مشاوره خانواده در خوزستان

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خوزستان با اشاره به راه‌اندازی هشت مرکز مشاوره خانواده جدید در خوزستان گفت: یکی از چالش‌های مهم کشور موضوع طلاق است که متاسفانه روند آن در کلان شهرها افزایشی است و کار مشاوران در این زمینه برای کاهش طلاق راهگشا است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری خوزستان ، علیرضا باوی شنبه با بیان اینکه این مراکز مشاوره عضو سامانه "مسیر" قوه قضائیه هستند گفت: هدف از ایجاد مراکز مشاوره ارائه مشورت و مساعدت به زوجین و خانواده‌ها برای گرفتن تصمیم درست و جلوگیری از تصمیمات هیجانی در امر طلاق است.

پیش از این مراکز مشاوره خانواده زیر پوشش سازمان بهزیستی بودند که از ابتدای امسال فعالیت این مراکز زیر نظر قوه قضائیه قرار گرفت.

وی افزود: امید است با توسعه و تقویت مراکز مشاوره خانواده، بخشی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی حوزه خانواده حل و فصل شود.
باوی گفت: مشاوران خانواده با توجه به حساسیت کار خود باید از عقلانیت، تدبیر، دوراندیشی، صبر و قوه تصمیم‌گیری صحیح برخوردار باشند تا بتوانند مشاوره درستی به مراجعان ارائه دهند.

کشف بیش از ۲۴ کیلوگرم تریاک در شهرستان باوی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی گفت: ۲۴ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان شناسایی و فرد متهم نیز بازداشت شد.

مصطفی یوسفی بیان کرد: دستور قضایی به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر نگهداری مقدار زیادی مواد مخدر توسط یک فروشنده در مخفیگاه خود، صادر و عملیات شناسایی آغاز شد.
وی افزود: متهم در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌ و شهرستان باوی در مخفیگاه خود در شهر شیبان بازداشت و پس از تفهیم اتهام و صدور قرار تامین متناسب روانه زندان شد.

یوسفی گفت: در راستای حفظ امنیت شهروندان با اشخاصی که اقدام‌ به توزیع و فروش مواد مخدر و روان‌گردان کنند برخورد قاطع قانونی صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، درحال حاضر ۱۴ مرکز مشاوره خانواده عضو سامانه "مسیر" در استان خوزستان تاسیس و ۶۱ پروانه مشاوره خانواده نیز در این خصوص صادر شده است.

 

برچسب ها : مواد مخدر خوزستان باوی