شماره خبر : 34788
منتشر شده در مورخ : ۱۲ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 11:51
آیین تقدیر از خبرنگاران خوزستانی به همت سپاه ولیعصر(عج) در اهواز برگزار شد

آیین تقدیر از خبرنگاران خوزستانی به همت سپاه ولیعصر(عج) در اهواز برگزار شد

 

آیین تقدیر از خبرنگاران خوزستانی با حضور جمعی از فرماندهان سپاه، بسیج رسانه و رسانه های خوزستان به همت سپاه ولیعصر(عج) در اهواز برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین قدردانی از رسانه های استان روز سه شنبه با حضور جمعی از فعالان رسانه های استان، پیشکسوتان، مسئولان استان و فرماندهان سپاه خوزستان، بسیج رسانه و خانواده شهدای رسانه استان در مجتمع فجر سپاه اهواز برگزار شد.

در این مراسم جانشین فرماندهی سپاه خوزستان یاد و خاطره شهید محمد صارمی و سایر شهدای رسانه کشور را گرامیداشت و در خصوص اهمیت و جایگاه رسانه گفت: رسانه ها همواره در راستای انعکاس رویدادهای مهم در سراسر جهان نفش برجسته ای دارند اما سختی و مشکلات این حرفه نیز در نوع خود مثال زدنی است.

آیین تقدیر از خبرنگاران خوزستانی به همت سپاه ولیعصر(عج) در اهواز برگزار شد

سرتیپ دوم پاسدار مسعود فلاحی افزود: خبرنگاری نه یک شغل بلکه عشق و علاقه است؛ خبرنگاران ما در تمامی عرصه‌ها، عشق حسینی دارند و اگر این روایتگری ارزشمند نبود بی شک دشمنان مهمترین رویدادهای فرهنگی جهان نظیر اربعین را سانسور می کردند اما تلاش و مجاهدت رسانه ها، ارزش‌های واقعی کار عاشقان حسینی، مواکب و خدمت‌ رسان اهل بیت(ع) را برجسته کرد.

وی یاد و خاطره شهدای خبرنگار غزه را گرامیداشت و بیان کرد: نقش شهدای خبرنگار در به تصویر کشیدن جنایت های رژیم صهیونیستی و مظلومیت فلسطین در ماه های اخیر بسیار ارزشمند بوده و بی شک این مسیر به دست سایر رسانه ها ادامه دارد و هیچگاه حقانیت و مظلومیت کودکان معصوم غزه را نمی توان پنهان کرد.

جانشین فرمانده سپاه خوزستان گفت: ایام اربعین حسینی، موکب داری، مشایه اباعبدالله الحسین و طریق الحسین نیز از جمله فرهنگ هایی است که به واسطه انعکاس مستمر و گسترده رسانه ها به این جایگاه ارزشمند رسیده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ های غنی ایران اسلامی و بخصوص خوزستان شهیدپرور به دلیل روایتگری ارزشمند رسانه ها در تاریخ به ثبت رسیده و این جایگاه و نقش سرنوشت ساز رسانه را بیش از گذشته نمایان می سازد.

سرتیپ دوم پاسدار فلاحی اظهار کرد: همچنین روز جهانی قدس از دیگر رویدادهای مهم تاریخ است که با روایتگری رسانه ها جهانی شده است در حالی که دشمن به دنبال آن بود که وحشی گری ها و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را کمرنگ و سانسور کند اما شهدای رسانه با نثار جان خود مظلومیت مردم فلسطین را جهانی کردند.

وی ادامه داد: دشمن در سال های اخیر در فضای مجازی تلاش کرد تا ضد فرهنگ را به جوانان ما القا کند اما رسانه‌های بیدار جامعه اسلامی با آگاهی بخشی به جوانان و نسل های جدید، آن ها را تا اندازه زیادی از فضای مجازی به حقیقی انتقال داده و همچنان نیاز است در این زمینه تلاش کنند.

آیین تقدیر از خبرنگاران خوزستانی به همت سپاه ولیعصر(عج) در اهواز برگزار شد

همچنین نماینده ولی فقیه در سپاه خوزستان با اشاره به نقش موثر رسانه در جوامع جهانی گفت: جهان امروز گرفتار جنگ شناختی و ادراکی است؛ دنیای استکبار با غول های رسانه ای خود سبک زندگی غربی را به عنوان سبک زندگی جذاب معرفی کرده و آنچه را که در جنگ سخت و نیمه سخت نتوانست محقق سازد از طریق جنگ شناختی دنبال می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا رستگار بیان کرد: اکنون دانشجویان غربی شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دهند و این یعنی پیام محور مقاومت و مظلومیت فلسطین به خوبی و به درستی به گوش جهانیان رسیده است.

وی افزود: امروز سیاست های دنیای استکبار برای معرفی چهره موجه از رژیم جنایتکار صهیونیستی و سانسور کشتار زنان و کودکان مظلوم در غزه به دست رسانه های بیدار جهان اسلام شکست خورده و انتظار می رود سایر رسانه های داخلی و خارجی نیز در معرفی چهره واقعی رژیم صهیونیستی جنایتکار و به تصویر کشیدن مظلومیت مردم غزه بیشتر تلاش کنند.

آیین تقدیر از خبرنگاران خوزستانی به همت سپاه ولیعصر(عج) در اهواز برگزار شد

به گزارش ایرنا ، در آیین قدردانی از رسانه های خوزستان جمعی از خبرنگاران برای دقایقی به موضوع سختی کار رسانه، اهمیت و جایگاه رسانه ها در جامعه و مشکلات و مطالبات خود پرداختند و در آخر نیز با حضور جمعی از فرماندهان سپاه، بسیج رسانه ، نماینده ولی فقیه در سپاه استان، نمایندگان خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با لوح تقدیر از خانواده شهید احمد رستگار از شهدای خبرنگار دوران دفاع مقدس و تعدادی از خبرنگاران و عکاسان استان و عضو بسیج رسانه خوزستان، قدردانی شد.

همچنین در حاشیه این آیین از پوسترهای دومین جشنواره جام رسانه امید، پوستر اولین رویداد رسانه ای بانوان به عنوان حریم رسالت(طنین)، مستند "لشکر چهلم" گوشه ای از ابراز ارادت سبزپوشان سپاه به محضر اباعبدالله الحسین(ع) و پوستر نهمین جشنواره ابوذر استان خوزستان رونمایی شد.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

برچسب ها : سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز خبرنگار خوزستان اهواز