شماره خبر : 34805
منتشر شده در مورخ : ۱۳ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 8:54
دردناکترین رویداد تاریخ بشر

دردناکترین رویداد تاریخ بشر

 روزهای آخر ماه صفر، یادآور رویدادهای تلخی است که این روزها را به مصیبت بارترین روزهای تاریخ بشر، بویژه برای مسلمانان و بالاخص برای شیعیان تبدیل کرده است:
اوّلین رویداد، واقعهِ جانگداز شهادت نبی گرامی اسلام صلی … علیه و آله و سلّم در 28 صفر سال ۱۱ هجری است که باید آن را مصیبت بارترین حادثه جهان بشریت به شمار آورد، مصیبتی که با قطع رشتهِ نبوت و وحی همراه بود، که اگرچه با نزول قرآن و با تلاش‌های ۲۳ ساله و آموزشهای دلسوزانهِ آن پیامبر خاتم، منشوری برای سعادت و رستگاری بشر فراهم آمد که تا دامنهِ قیامت کاربرد دارد و قادر است به تمام نیازهای بشر در هر عصر و زمان و در هر فرهنگ و مکان پاسخ دهد، امّا فقدان آن بزرگوار و قطع جریان ارسال رسل و نزول وحی ضایعه ای جبران ناپذیر برای بشریت بود.
رسالت آن بزرگوار در زمانی رخداد که جهان در اوج انحطاط اخلاقی و ظلم و ستم بسر می‌برد و به بیان امیر مؤمنان علیه السّلام؛ بشریت در نهایت فتنه، فشار، مشکلات و برادرکشی، زندگی را به تلخی می گذرانید و خواب راحت به چشم مردم نمی‌آمد. او مبعوث شد تا در عصر جاهلیّت معنوی بشر، مأموریت رسولان الهی را به کمال رساند، نعمت اسلام و مکارم اخلاق را به جهانیان عرضه کندو انسانها را به همبستگی بر محور یکتاپرستی دعوت نماید و امروز نیز با تجدید حیات اسلام ناب، این ندای حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانهِ آن بزرگوار است که به نجات انسان‌های گرفتار جاهلیّت مدرن آمده و همچنانکه در راهپیمائی باشکوه و بی نظیر اربعین دیدیم، این ندا در حال گردآوری مخاطبین خود در سراسر عالم است و بفضل الهی دیری نخواهد گذشت که با کنار رفتن غبار ظلمانی اسلام امریکائی و حصار سنگین قرن‌ها تهمت و افترای حق‌ستیزان، اسلام ناب، مرهم شفابخش دردهای دردمندان عالم گردد و مشیت الهی، حاکمیت عدل و انصاف و آرامش و امنیت جوامع انسانی را با محوریت این پیام آسمانی محقق سازد.  ان شاء… .
دومین رویداد، که در 28 صفر سال 50 هجری رخداد، شهادت جانگداز سبط اکبر، امام مجتبی علیه السّلام است، امامی که نخستین میوه پیوند فرخنده امیر مؤمنان و سرور زنان عالم علیهم‌السلام بود و پیامبر خدا صلی … علیه و آله و سلم دوستی او را به همگان توصیه می‌فرمود و آن را عامل رستگاری دوستداران می‌دانست. این امام بزرگوار با درک ۷ سال از زندگی جد بزرگوار و ۳۰ سال همراهی با پدر ارجمندش، آماده شد تا در ۱۰ سال امامت امّت اسلامی، با فداکاری و تدبیری بی‌نظیر توطئه بزرگترین و خطرناک‌ترین دشمنان اسلام یعنی بنی‌امیه، و در رأس آنها معاویه، ‌را برای ریشه‌کن کردن اسلام خنثی کند و با افشای این چهره خبیث راه را برای هوشیاری مسلمانان و قیام مدافعان اسلام هموار سازد که قیام کربلا یکی از از دستاوردهای تلاش این امام بزرگوار بود.
سومین رویداد، که در آخرین روز ماه صفر سال 203 هجری بوقوع پیوست شهادت امام رئوف و ولی نعمت ایرانیان، امام هشتم علیه السّلام است.  امام بزرگواری که با ورودش به ایران، ایرانیان پس از نزدیک دوقرن از ورود اسلام به ایران و عدم مشاهده اسلام در رفتار و کردار حاکمان اسلامی،  اسلام ناب را در گفتار و کرفتار و کردار آن بزرگوار یافتند و ایران را به شیعه خانه جهان و کانون اسلام ناب تبدیل کردند.
شهادت جانگداز نبی گرامی اسلام و شهادت امام مجتبی و امام رضا علیهم السّلام را به امّت اسلامی و بویژه هموطنان عزیز تسلیت می گوئیم.
موسوی زاده
 

 

برچسب ها : شیعیان تاریخ شهادت امام هشتم علیه السّلام شهادت امام رضا علیه السّلام