شماره خبر : 35067
منتشر شده در مورخ : ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 15:23
ایرانیان همچنان پایِ کارِ تشکیل حکومت عدل جهانی

ایرانیان همچنان پایِ کارِ تشکیل حکومت عدل جهانی

                                   
 
روز گذشته باردیگر ملّت ایران شگفتی آفریدند و با شرکت حداکثری در جشنهای آغاز امامت امام زمان عجل ... تعالی فرجه، نشان دادند که راه سعادت را یافته و مصمّمند که براساس رسالتی که پروردگار برایشان معین کرده، نام موعود جهانی را پرآوازه کنند و با آشنا کردن سایر ملل با منجی عالم بشریت، زمینه را برای ظهور آن بزرگوار فراهم کرده تا به دست توانای او حکومت عدل الهی در سراسر گیتی برقرار شود.
 از روایات متعدد چنین برمیآید که ایران و ایرانیان نقشی اساسی در زمینهسازی مقدمات ظهور دارند و شواهد تاریخی نیز گویای این جایگاه ویژه است؛ به طوری که دشمنان اسلام و در رأس آنها استکبار جهانی نیز به چنین نقش محوری پی برده و تلاش های بی شماری را برای شکست ملّت ایران در ایفای این نقش و یا انصراف از انجام چنین مسئولیتی به کار گرفته اند امّا ایران اسلامی که خود بانی تشکیل جمهوری اسلامی، به عنوان یکی از حلقه های تجلّی عصر ظهور است و امروز به کانونی پرخروش جهت اتّحاد و همبستگی عدالت‌جویان جهان مبدّل گشته، رسالتی سنگین در فراهم کردن زمینه آشنایی مردم مشتاق جهان با موعود منتظر، ‌شرایط عصر ظهور و وظایف انسان ها در آماده کردن جهان برای تحقق این وعده الهی به عهده دارد و بفضل الهی از این مسئولیت بهیچ عنوان عقب نخواهد نشست.
ملّت مسلمان و عدالتخواه ایران، خداوند را شاکر است که این شایستگی را یافته تا با فداکاری و نثار جانهای پاک عزیزانش، زمینه ساز برپائی حکومت جهانی مهدی موعود ارواحنا له الفداء باشد و می کوشد تا با کسب ویژگیهای لازم و عمل به انجام وظیفه ای که از یک شیعه و منتظر حقیقی در دوران غیبت امام معصوم انتظار می رود، همچنان این شایستگی را حفظ کرده و افزایش دهد. منتظر حقیقی می داند که تا ظهور رخ ندهد و آخرین ذخیره الهی از پرده غیبت خارج نشود جهان به رستگاری کامل نمی رسد ، امّا ظهور جز با فراهم شدن شرایط رخ نخواهد داد و برای فراهم شدن شرایط، لازم است که منتظران و پیشقراولان این امر عظیم به وظایف خود در دوران غیبت و تکالیف خود برای آماده کردن شرایط کاملاً آشنا باشند.
 مهمترین وظیفه شیعه و منتظر حقیقی شناخت و شناساندن امام علیه السّلام است شناختی که علاوه بر ویژگیهای ظاهری، صفات و رفتار و انتظارات ایشان را نیز شامل شود و تنها این شناخت است که مانع گمراهی و مرگ جاهلی خواهد شد. خودسازی و تلاش برای ساختن دیگران و افزودن بر تعدادیاران آنحضرت از دیگر وظایف شیعیان است زیرا سربازی در سپاه موعود جهانی جز با تهذیب و خودسازی میسر نیست.
 در شرایط امروز جهان که با پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان مقدّمه ای بر ظهور، فطرت الهی انساتها بیدار شده و دین خواهی و انتظار موعود جهانی عمومیت یافته است و بدین جهت سردمداران کفر جهانی برای جلوگیری از نابودی خود، تهاجمی بی امان را به ارزشهای الهی به ویژه مسأله انتظار سامان داده اند، یکی از وظایف بزرگ منتظران امام زمان عجّل ... تعالی فرجه آمادگی کامل برای مقابله با نظام ظالمانه حاکم برجهان است که برگزاری این جشنها و مشارکت در اینگونه تجمّعات، همچنانکه در راهپیمائی اربعین ملاحظه شده است، بهترین راه نشان دادن عزم راستین مهدی یاوران برای مقابله با این تهاجم و کمک به رفع موانع ظهور مهدی موعود علیه السّلام و دفع ظلم در جهان است. ان شاء ... .
موسوی زاده
 

 

برچسب ها : ایران حکومت عدل جهانی ملّت ایران