شماره خبر : 35204
منتشر شده در مورخ : ۲۹ شهریور ۱۴۰۳
ساعت : 15:16
میلاد گل سرسبد عالم خلقت و رئیس مکتب شیعه

میلاد گل سرسبد عالم خلقت و رئیس مکتب شیعه

                                        
شنبه پیش رو، هفدهم ربیع المولود، با دو رویداد پربرکت زینت یافته است؛ اوّل، میلاد کاملترین جلوه جمال و جلال حقّ، پیامبر گرامی اسلام صلّی ... علیه و آله و سلّم، که بفرمان پروردگار نعمت اسلام را به جهانیان عرضه داشت و دوم، ولادتِ مؤسّسِ مکتب جعفری، امام صادق علیه السّلام که با نشر معارف حقیقی اسلام، این دین آسمانی را از خطر انحراف اموی نجات داد. 
میلاد نبیِّ گرامی اسلام در سال فیل(عام الفیل) رخ داد، سالی که لشکریان فیل سوارِ ابرهه برای تخریب کعبه، اوّلین پرستشگاه انسانها، به مکّه حمله ور شدند، امّا خداوند با ارسال پرندگانی کوچک آنها را تارومار کرده و پرستشگاه خود را از آسیب دشمنان حفظ نمود. میلاد آن بزرگوار در زمانی رخداد که جهان در اوج انحطاط اخلاقی بسر می برد، ظلم و ستم همه جا را فراگرفته بود و به بیان امیر مؤمنان علیه السّلام ؛بشریت در نهایت فتنه، فشار، مشکلات و برادرکشی ، زندگی را به تلخی می گذرانید و خواب راحت به چشم مردم نمی آمد.او آمد تا در عصر جاهلیّت معنوی بشر، نعمت اسلام و مکارم اخلاق را به جهانیان عرضه کند،انسانها را به همبستگی حول محور یکتاپرستی فراخوانَد، پرستشگاه خالق هستی را از آلودگی بتها پاک کند و آنرا به یکی از محورهای همبستگی ایمانی انسانها مبدّل سازد و آرامش و امنیّت را بر جهان حاکم کند.
زندگی پرفراز و نشیب این مولود گرامی قبل از ولادت، با فوت پدر ارجمندش؛ عبد ... همراه شد در نتیجه این پیامبر بزرگوار با یتیمی چشم به جهان گشود، یتیم عبد ...در شش سالگی مادر عزیز خود را نیز از دست داد تا تحت تکفُّل جدّش حضرت عبدالمطلّب و سپس عمویش ابوطالب درآید.امّا اینهمه مقدّماتی بود تا پروردگار او را رشد داده و برای رسالتی بزرگ آماده کند.
اوضاع و احوال جهان و اوجگیری شقاوت اهل ستم و بی پناهی ملل مظلوم عالم نشان می دهد که امروز نیز این ملّتها برای نجات خود از ظلم جاهلیت جدید، باید چشم به ندای حق‌طلبانه و عدالت‌خواهانه مولود عام‌الفیل بدوزند که گرایش پرشمار بسیاری از ملتهای مظلوم و بویژه ملل غرب که امروز گرفتاری خود در دام نظامهای الحادی ظالم را بخوبی درک می کنند نیز گواه بالا رفتن بینش عمومی نسبت به این مطلب در جهان امروز است و بنابراین با تلاشی که کانونهای فعّال و مبارز اسلامی برای گردآوری مخاطبین خود در سراسر عالم صورت می دهند  بفضل الهی امروز شاهد فروریختن حصار سنگین قرن‌ها تهمت و افترای حق‌ستیزان و قبول جهانی این حقیقت هستیم  که آنچه امروز جهان را از دام ظلم ابر جنایتکاران حاکم برجهان نجات می دهد اسلام ناب محمدی است و تنها این مرهم شفابخش است که می تواند دردهای دردمندان عالم را شفا دهد و حاکمیت عدل و انصاف و آرامش و امنیت جوامع انسانی را با محوریت این پیام آسمانی محقق سازد. 
شنبه 17 ربیع الاوّل همچنین سالروز میلاد باسعادت مولا و پیشوایمان امام صادق علیه السّلام است که شیعه، هویت خود، و اسلام و انسانیت، بقای هر ارزشی را باید مرهون آن بزرگوار بدانند. امامی که در شرایطی ویژه و دشوار، برای احیاء اسلام، به تاسیس دانشگاه و تربیت هزاران دانشمند پرداخت که عامل اصلی بقاء و نشر حقایق دین مبین اسلام و افشاء انحرافات و منحرفین گردیدند. 
میلاد مسعود و پربرکتِ گل سرسبد عالم خلقت؛ حضرت ختمی مرتبت صلّی ... علیه و آله و سلّم و پایه‌گذار مکتب جعفری؛ امام صادق علیه‌السّلام را، به عموم مسلمین جهان به‌ویژه پیروان راستین مکتب جعفری تهنیت می‌گوئیم.
موسوی زاده

برچسب ها : مکتب شیعه میلاد میلاد پیامبر گرامی اسلام صلّی ... علیه و آله و سلّم