شماره خبر : 35235
منتشر شده در مورخ : ۱ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 8:43
لاوروف: صحبت‌های پوتین در رابطه با تایید هریس مزاح بود

لاوروف: صحبت‌های پوتین در رابطه با تایید هریس مزاح بود

 

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت، زمانی که ولادیمیر پوتین از کمپین انتخاباتی «کامالا هریس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کرد، در حال مزاح بود. لاوروف اضافه کرد که نتیجه انتخابات مهم نیست، زیرا واشنگتن توسط «دولت عمیق» کنترل می‌شود.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در اوایل ماه جاری در ولادی‌وستوک در گفت‌وگو با خبرنگاران به کنایه گفت در حالی که قبلا از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا حمایت می‌کرد، اما از زمانی که بایدن کمپین خود را در ژوئیه تعلیق کرده و از هریس حمایت کرد، او هم در حال حاضر از هریس حمایت می‌کند.

پوتین در ادامه گفت، هریس «آنقدر مسری می‌خندد که نشان می‌دهد همه چیز برای او خوب پیش می‌رود.»

«تأیید» پوتین بلافاصله در آمریکا به تیتر خبرها تبدیل شد و کاخ سفید از رئیس‌جمهور روسیه خواست که درباره انتخابات نوامبر صحبت نکند.

در همین رابطه سرگئی لاوروف به اسکای نیوز گفت: «پوتین حس شوخ طبعی دارد و اغلب در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها شوخی می‌کند.»

وزیر خارجه روسیه افزود، با این حال، مسکو «هیچ تفاوتی» بین هریس، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد جمهوری‌خواهان یا هر سیاستمدار آمریکایی دیگری نمی‌بیند، زیرا «دولت عمیق» بدنام در ایالات متحده در حال فعالیت است.

اصطلاح «دولت عمیق» به بوروکرات‌های غیر منتخب و اغلب ناشناخته دولتی اشاره دارد که سیاست‌های دولت را هدایت می‌کنند، به‌ویژه رهبران آژانس‌های اطلاعاتی و ارتش.

ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود، دولت عمیق را مورد انتقاد قرار داد و اعضای آن را متهم کرد که مانع تلاش‌های او برای خروج از افغانستان و سوریه می‌شوند و از حقه «روسیه‌گیت» برای آسیب رساندن به اعتبار و تیره کردن روابط بین واشنگتن و مسکو استفاده می‌کنند.

پوتین پیش از این تاکید کرده بود که این بوروکرات‌های پنهان، مرکز واقعی قدرت در ایالات متحده هستند و در ماه فوریه به «تاکر کارلسون» روزنامه‌نگار آمریکایی گفت سیاست ایالات متحده «در مورد شخصیت رهبر نیست، بلکه در مورد طرز فکر خواص است.»

لاوروف به اسکای نیوز عربی گفت: «من هیچ توهمی در مورد رهبر ایالات متحده ندارم. در حالی که ترامپ با خودم و پوتین دوست بود، تحریم‌ها علیه روسیه همچنان به طور منظم، پیوسته و کاملا جدی در دولت او اعمال می‌شدند.»

او افزود: «به همین ترتیب، علی‌رغم اینکه بایدن در شرایط جسمانی آنچنانی قرار دارد که نتوانسته برای مدت طولانی کشورش را رهبری کند، ایالات متحده سیاست خارجی خود را حفظ می‌کند، به عملیات نظامی از طریق رژیم اوکراین ادامه می‌دهد و در سایر نقاط جهان به جلوگیری از هرگونه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که خواستار آتش‌بس در نوار غزه و کرانه باختری است، می‌پردازد.»

وزیر خارجه روسیه افزود: «این "ماشین" کار می‌کند، و هدفش این است که هرگز رقیبی که سلطه آمریکا را تهدید می‌کند، نداشته باشد.»

لاوروف در پایان گفت: «در مواجهه با این واقعیت، روسیه باید به خود تکیه کند.»

وی ادامه داد: «ما هرگز در تاریخ خود به این واقعیت تکیه نخواهیم کرد که یک "عموی خوب" در کاخ سفید یا یکی دیگر از پایتخت‌های غربی بیاید و همه چیز برای ما خوب شود.»

 

برچسب ها : کاتای تیمی کاراته قهرمانی آسیا کاتا