شماره خبر : 35259
منتشر شده در مورخ : ۱ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 14:39
طرح کشاورزی "جُفیر" خوزستان پس از ۲۹ سال تعیین تکلیف شد

طرح کشاورزی "جُفیر" خوزستان پس از ۲۹ سال تعیین تکلیف شد

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از حل مشکل و تعیین تکلیف واگذاری طرح ۴۰ هزار هکتاری ایثارگران جفیر پس از ۲۹ سال خبر داد.

به گزارش یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مجید نبی‌پور یکی از اولویت‌ها و وظایف مهم این سازمان را، حل مشکلات بهره‌برداران و سرمایه گذاران بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: در این راستا جهت حل مسائل و مشکلات یکی از طرح‌های بزرگ واگذاری اراضی استان موسوم به طرح جفیر اقدامات موثری صورت گرفت.

وی توضیح داد: ۴۰ هزار هکتار اراضی موسوم به جفیر واقع در شهرستان های اهواز و هویزه به ۱۶ شرکت تعاونی تولید، ایثارگران و جانبازان جنگ تحمیلی جهت اجرای طرح زراعت و کشت علوفه در سال ۱۳۷۴ واگذار که به دلایل متعدد اجرای طرح با مشکل مواجه شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: برای حل مشکلات ایثارگران از سال ۱۴۰۰ جلسات متعدد با سازمان امور اراضی کشور، استاندار و مسئولین استانی برگزار و سرانجام پس از حدود ۲۹ سال و با اتخاذ تدابیر لازم مشکلات طرح حل شد.

نبی‌پور اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ تعاونی جهت عقد قرارداد به دفترخانه اسناد رسمی معرفی شدند و سه پرونده نیز به زودی به دفترخانه ارسال می‌شوند.

براساس این گزارش اراضی کشاورزی جُفیر در قالب طرح محرومیت زدایی در سال ۱۳۷۴ به صورت واگذاری اجاره به شرط تملیک ۱۰ ساله، به ایثارگران خوزستان که پس از جنگ شغل رسمی نداشتند، واگذار شد که با وقفه‌های ایجاد شده خانواده‌های ایثارگران خوزستان از زمان واگذاری تاکنون منتظر هستند این طرح کشاورزی به ثمر برسد.

منطقه جُفیر در جنوب غرب خوزستان قرار دارد و حدود ۵۰ کیلومتری غرب اهواز واقع شده است.

برچسب ها : هویزه سازمان امور اراضی کشور خوزستان اهواز