شماره خبر : 35290
منتشر شده در مورخ : ۲ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 11:14
پست‌های برق ناحیه جنوب خوزستان برای مقابله با ریزگردها شست و شو شد

پست‌های برق ناحیه جنوب خوزستان برای مقابله با ریزگردها شست و شو شد


اهواز- ایرنا - مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: برای جلوگیری از بروز حادثه ناشی از تاثیرات ریزگردها و رطوبت بر روی شبکه، تمامی پست‌های برق این ناحیه شست و شو شد.
به گزارش ایرنا، رضا جعفری دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پست‌های برق ناحیه جنوب شهرهای خرمشهر، شادگان، اروند، دارخوین، چوئبده و ... با توجه به وقوع ریزگرد و آلودگی صنعتی منطقه و رطوبت بالا، به طور منظم شستشو می‌شوند تا از وقوع حوادث ناخواسته در شبکه جلوگیری شود اظهار کرد: باتوجه به میزان آلودگی موجود در برخی مناطق استان ممکن است شست و شوی بعضی از پست‌های برق در سال به بیش از پنج بار برسد که به صورت عادی تمامی پست‌های ناحیه جنوب در سال ۲ بار شست و شو می‌شوند.
وی با بیان اینکه تعدادی از پست‌های ناحیه دارای پوشش RTV (پوشش عایقی) هستند که در مقابل آلودگی مقاوم‌سازی شده‌اند افزود: در حال حاضر باتوجه به آغاز فصل مه و رطوبت و امکان وقوع گرد و غبار، برای حفظ پایداری شبکه، سایر پست‌های‌ باقیمانده در ناحیه شست و شو شده است.
جعفری تصریح کرد: شست و شوی تجهیزات پست‌های برق کمک خواهد کرد در صورت وقوع گرد و غبار و رطوبت، تجهیزات دچار اشکال و از مدار خارج نشوند.
مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در کنار افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی شبکه موجود، شست و شوی منظم تجهیزات از اقدامات دیگری است که باید در شبکه برق خوزستان باتوجه به شرایط نامساعد جوی انجام شود.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
 
 

 

برچسب ها : استان خوزستان انرژی برق کهگیلویه و بویراحمد مصرف بهینه برق شرکت توانیر شركت برق منطقه ای خوزستان