شماره خبر : 35321
منتشر شده در مورخ : ۳ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 13:43
انهدام باند شیادان اسکیمینگ در خوزستان/ ۱۶۴ نفر قربانی کلاهبرداری

انهدام باند شیادان اسکیمینگ در خوزستان/ ۱۶۴ نفر قربانی کلاهبرداری

 

رییس پلیس فتا خوزستان گفت: یک باند "اسکیمینگ" که با کپی کارت بانکی هموطنان خوزستانی، از آنان کلاهبرداری می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی حسینی سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه تعدادی از شهروندان مالباخته به این پلیس که علی‌رغم همراه داشتن کارت بانکی، از حسابشان برداشت غیرمجاز شده بود، کارشناسان پلیس فتا موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران عملیات ویژه پلیس فتا با کار فنی و تخصصی، یکی از عاملان برداشت غیرمجاز را در شهرستان اهواز شناسایی کردند که پس از هماهنگی قضایی و رصد اطلاعاتی طی عملیاتی دستگیر شد.

سرهنگ حسینی ادامه داد: ادامه تحقیقات موشکافانه پلیس فتا، همدست این کلاهبردار نیز شناسایی و با اخذ نیابت قضایی طی عملیات منسجم نیز دستگیر شد.

رییس پلیس فتا خوزستان با اشاره به اینکه این باند کلاهبرداری از هموطنان بالغ بر ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کردند گفت: در ادامه تحقیقات به عمل آمده مشخص شد سرکرده باند با تهیه ۲ دستگاه اسکیمر (کپی کارت) و در پوشش فروش تور پشه بند برای خودرو، اقدام به کپی برداری کارت بانکی شهروندان می‌کردند.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: این باند کلاهبرداری از حساب بانکی ۱۶۴ نفر از شهروندان سرقت کرده و تعداد ۴۹ کارت بانکی دیگر را کپی کرده بودند که با دستگیری به موقع این باند مجرمانه، فرصت کلاهبرداری از آنان سلب شد و متهمان نیز پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان تصریح کرد: شهروندان توجه داشته باشند حتما هنگام کشیدن کارت بانکی، مراقب باشند دستگاه‌های کارت‌خوان سالم بوده و مواردی مثل چسب خوردن یا قطعات اضافی بر روی آن نباشد، چرا که در صورت چسب خوردگی یا قطعات اضافه امکان اسکیمر بودن آن وجود دارد.

وی گفت: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا به آدرس www.fata.gov.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های عموم مردم در فضای مجازی است.

برچسب ها : پیامک های جعلی جرایم سایبری پلیس فتا کلاهبرداری انتظامی فضای مجازی