شماره خبر : 35347
منتشر شده در مورخ : ۴ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 11:23
رئیس کمیته ایثارگران خوزستان: ارج نهادن به مقام شهید و شهادت رمز پیروزی بر دشمن است

اولین همایش ایثارگران نظام مهندسی در اهواز برگزار شد

رئیس کمیته ایثارگران خوزستان: ارج نهادن به مقام شهید و شهادت رمز پیروزی بر دشمن است

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان: شناخت ارزش های نهفته رزمندگان ضامن موفقیت ما در ادامه راه است مدیرکل بنیاد شهید خوزستان: به برکت خون شهیدان پیروز شدیم


اولین همایش ایثارگران نظام مهندسی استان خوزستان روز سه شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۳ با حضور خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و تنی چند از مسئولین استانی، به منظور تجلیل از مهندسین ایثارگر نظام مهندسی خوزستان و گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مجموعه فرهنگی بهشت هویزه اهواز برگزار شد.
یه گزارش خبرنگار نور خوزستان، در این همایش مهندس سید مجید مدنی، رئیس کمیته ایثارگران نظام مهندسی خوزستان طی سخنانی اظهار کرد: هیچ خیری در این دنیا غنی تر از گرامیداشت یاد شهیدان نیست و این امر استمرار راه شهیدان را تضمین می کند.
وی در ادامه گفت: بر اساس نظام نامه کمیته ایثارگران ما به مناسبت های مختلف اسلامی و انقلابی مراسم برگزار می کنیم تا هم مناسبت ها را بزرگ بداریم و هم از شخصیت های قهرمانی که حماسه خلق کردند قدردانی کنیم.
مدنی با اشاره به حضور قومیت ها و مذاهب گوناگون ایرانی در دوران ۸ سال دفاع مقدس، وحدت را رمز موفقیت عنوان کرد و افزود: از ابتدای انقلاب شاهد تلاش وسیع دشمن برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان قومیت ها و مذاهب گوناگون بودیم، اما در دوران دفاع مقدس خون شیعه و سنی درهم آمیخته شد و حضور پر رنگ همه اقوام توانست شرایط را به گونه ای رقم بزند که دشمن تا بن دندان مسلح را زمین گیر و میهن اسلامی را از لوث وجود دشمن متجاوز پاک گرداند.
رئیس کمیته ایثارگران نظام مهندسی استان، در ادامه سخنانش اظهار کرد: پس از پایان ۸ سال دفاع مقدس دشمن قسم خورده تلاش کرد به هر طریقی ما را در ادامه راه دچار مشکل کند و تا حدودی توانست اتحاد و همدلی را در سطح جامعه مخدوش کند و بعضا شاهد تفرقه هایی در میان جریانات سیاسی و اجتماعی و صنفی هستیم که تاثیرات آن را می توان در سطح کشور مشاهده کرد.
مدنی با اشاره به برخی از مشکلات موجود در حوزه نظام مهندسی گفت: چاره کار مقابله با دشمن، ارزش نهادن به مقام شهید و شهادت، و ارج نهادن به حضور جامعه ایثارگری است و شکل گیری کمیته ایثارگران در همین راستا می باشد.
بنا بر گزارش خبرنگار نور خوزستان، در ادامه این همایش سردار حسن شاهوار پور، فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، ضمن تشکر از سازمان بسیج مهندسین و برگزارکنندگان این همایش، و قدردانی از خانواده شهدا و پیشکسوتان ۸ سال دفاع مقدس گفت: همه ما مدیون کسانی هستیم که در راه استقرار امنیت و حفظ تمامیت ارضی و دفاع از اسلام و انقلاب فداکاری و جانفشانی کردند و ما وظیفه داریم نسبت به آنان ادای دین کنیم.
شاهوار پور با اشاره به نقش موثر مهندسی در دوران ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: ما در سخت ترین شرایط و با کمترین امکانات از میهن اسلامی دفاع کردیم، و در روزهای اول جنگ مهندسی ضعیفی داشتیم، ولی به مرور ویژگی ها و استعدادهای خود را پیدا کردیم و به مدد تفکر فنی و احداث سنگرها خاکریزها با اصول مهندسی موفق شدیم کمترین تلفات انسانی را داشته باشیم و ماندگاری نیرو را بیشتر کنیم.
وی در ادامه گفت: با اجرای طرح های بزرگ و ابتکاری توسط مهندسی جهاد مانند احداث پل بعثت بر روی اروندرود با ویژگی های خاص و منحصربفرد که شاهکاری مهندسی تلقی می شود، همچنین پل شناور ۱۴ کیلومتری خیبر بر روی هورالعظیم، توانستیم مهم‌ترین دستاوردها را در طول جنگ بدست بیاوریم.
فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان در پایان سخنانش اظهار کرد: همان گونه که در طول دفاع مقدس همه به بهترین شکل ممکن به وظیفه خود عمل کردند، ضرورت دارد روی خاطرات رزمندگان اسلام کار شود تا با واکاوی و شناخت ارزش های نهفته در آن به داشته های خود پی ببریم و افتخار کنیم و فراموش نکنیم که چگونه این دستاوردهای بزرگ و بی نظیر حاصل شد و مطمئنا این کار موفقیت ما را در ادامه مسیر تضمین خواهد کرد.
در ادامه دکتر حسن نورانی، مدیر کل بنیاد شهید خوزستان، ضمن قدردانی از برگزار کنندگان این همایش اظهار کرد: سال ۱۳۴۲ به حضرت امام خمینی (ره) می گفتند شما با کدام ارتش و نیرو در مقابل آمریکا و رژیم ستم شاهی می خواهید انقلاب کنید؟ امام فرمودند سربازان ما در گهواره هستند. و همه شاهد بودند همین سربازان بزرگترین رخداد قرن را در سال ۵۷ رقم زدند و تمام معادلات دنیا را تغییر دادند.
وی در ادامه گفت: به برکت خون شهدا پیروز شدیم و مهندسین و متخصصان جوان ما در طی جنگ، و پس از آن در حوزه های مختلف دفاعی، هسته ای، هوافضا، مهندسی پزشکی، نانو تکنولوژی، سلول های بنیادین و ... به رغم تحریم های ناجوانمردانه موفقیت های بزرگی بدست آوردند.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، در پایان همایش ایثارگران نظام مهندسی، از ده نفر از خانواده شهدا و مهندسین ایثارگر تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

 

برچسب ها : مدیرکل بنیاد شهید خوزستان فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان همایش ایثارگران نظام مهندسی در اهواز خوزستان