شماره خبر : 35393
منتشر شده در مورخ : ۷ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 12:38
بهره‌بردای از ۱۷۲ واحد مرغداری در خوزستان تا سال آینده

بهره‌بردای از ۱۷۲ واحد مرغداری در خوزستان تا سال آینده


مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ۱۷۲ واحد مرغداری با پیشرفت فیزیکی متفاوت در خوزستان در دست احداث است که در صورت تامین اعتبار و پرداخت تسهیلات در یک سال به بهره‌برداری خواهند رسید.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ایرج آصفی با بیان اینکه ۹۰۳ واحد فعال مرغداری در استان وجود دارد اظهار کرد: ۱۷۲ واحد با پیشرفت فیزیکی متفاوت در خوزستان در دست احداث است که در صورت تأمین اعتبار و پرداخت تسهیلات در یک سال به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی افزود: با ایجاد ظرفیت این واحد‌ها حدوداً ۵ میلیون قطعه در هر دوره جوجه‌ریزی می‌توان انجام داد و خوزستان از این محل در هر سال می‌تواند ۳۸ هزار تن تولید گوشت مرغ آماده طبخ استحصال کند.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: با توجه به مجوز‌های صادر شده سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در تلاش است استان را به هاب تولید و صادرات گوشت مرغ در جنوب کشور تبدیل کند.
آصفی تصریح کرد: با توجه به زیر ساخت‌های موجود در خوزستان و نزدیکی به بازار‌های خلیج فارس دارای مزیت ممتازی است که نیاز است از این فرصت جهت بالا بردن جایگاه استان در تولید ناخالص کشور استفاده شود تا سهم بالایی در این زمینه داشته باشد.
وی افزود: با توجه به ایجاد و راه اندازی دو زنجیره تولید در سال گذشته، در حال حاضر خوزستان دارای سه زنجیره تولید است که می‌تواند در آینده نزدیک مقدمات صادرات گوشت مرغ برای استان فراهم شود.
مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: با توجه به بالا رفتن هزینه‌های تولید یکی از مشکلات عمده واحد‌های مرغداری تأمین نقدینگی است که با پیگیری‌های انجام شده امید است در آینده نزدیک بخشی از نیاز بخش مرتفع شود.
با توجه به شرایط استان و حساس بودن پرندگان به خصوص مرغ گوشتی نیاز است در تمام طول پرورش با توجه به نوع پرورش که به صورت سیستم بسته است، هوای تمیز و دمای مورد نیاز پرنده در طول دوره پرورش تأمین شود و در صورت قطع برق بخصوص در فصل گرما موجب تلفات سنگین در واحد مرغداری خواهد شد و جبران آن برای سرمایه گذار بسیار سنگین و جبران ناپذیر خواهد بود.
آصفی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۱ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در استان صورت گرفته است این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ میزان جوجه‌ریزی استان ۴۸۶۰۰ هزار قطعه بوده است. این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ میزان جوجه‌ریزی نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد ۲۶ درصد افزایش جوجه‌ریزی بوده‌ایم.

 

برچسب ها : مرغداری مرغداری در خوزستان خوزستان