شماره خبر : 35399
منتشر شده در مورخ : ۷ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 19:14
واژه‌ها در وصف سید مقاومت ناتوانند؛ واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

واژه‌ها در وصف سید مقاومت ناتوانند؛ واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

 

مقامات منطقه ای و کشورهای مختلف در پی شهادت سید حسن نصرالله بیانیه‌هایی صادر کرده و ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بر تداوم راه مقاومت تاکید ورزیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش مقاومت اسلامی حزب الله لبنان در بیانیه ای از شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل این جنبش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر داد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«باید کسانی که زندگیِ زودگذرِ دنیا را با سرای جاویدان آخرت مبادله می کنند، در راه خدا بجنگند. و هر که در راه خدا بجنگد و کشته شود، یا بر دشمن پیروز گردد، پس پاداش بزرگی به او خواهیم داد.»

راست گفت خداوند بلند مرتبه و بزرگ

جناب سید حسن نصرالله، سید مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضوان او حرکت کرده و به قافله شهدای جاویدان کربلای نورانی در مسیر الهی ایمانی و در مسیر پیامبران و ائمه شهدا ملحق شد.

جناب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به صف رفقایش، شهدای بزرگ و جاویدانی پیوست که مدت سی سال آنها را از پیروزی به پیروزی رهبری کرد. ایشان جانشین سید شهداء مقاومت در سال ۱۹۹۲ شد و آزادی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ و پیروزی الهی در سال ۲۰۰۶ و دیگر نبردهای شرافت و ایثار شد و نبرد یاری و ملت فلسطین و غزه و ملت مظلوم فلسطین را رهبری کرد. این مصیب وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه ای دام ظله، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین امت مقاوم و ملت صبور و مبارز لبنان، امت اسلامی و مستضعفان دنیا و خانواده شریف و صبور ایشان تسلیت عرض می نماییم. به جناب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله رضوان الله علیه، نائل شدن به بالاترین درجه الهی یعنی مدال امام حسین (ع) و برآورده شدن گرانبهاترین آرزوها و بالاترین مراتب ایمان و اعتقاد خالصانه و شهادت در راه قدس و فلسطین را تبریک می گوییم. همچنین به رفقای شهیدش که به کاروان پاک و مقدس بر اثر حمله ناجوانمردانه به ضاحیه بیروت پیوستند، تبریک و تسلیت می گوییم.

رهبری حزب الله با بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفری آکنده از جانفشانی و شهدا عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهد. ای رزمندگان و مجاهدان شریف، و قهرمانان مقاومت اسلامی پیروز و ظفرمند، شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیرش و تاج دلاوری و جانفشانی ایشان بودید رهبر ما جناب سید حسن همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و شما بر سر عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و جانفشانی تا پیروزی هستید.

در پی این انتشار این بیانیه، مقامات منطقه ای و کشورهای مختلف در پی شهادت سید حسن نصرالله بیانیه‌هایی صادر کرده و ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بر تداوم راه مقاومت تاکید ورزیدند.

سخنگوی گردانهای قسام شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های قسام، شاخه نظامی گروه مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای شهادت سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

وی در این بیانیه تاکید کرد: ما با صبر و بردباری برای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عزاداری می کنیم و زندگی و کارنامه پر از فداکاری ایشان را در راه آزادسازی بیت المقدس به یاد می آوریم. سید حسن نصرالله همواره مواضع شرافتمندانه ای در قبال مسجدالاقصی، مبارزات ملت فلسطین و عملیات طوفان الاقصی اتخاذ کرد.


کد خبر 6239336
۲۳ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۸:۳۱

روسیه ترور «سید حسن نصرالله» را به شدت محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز شنبه با صدور بیانیه ای به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل فقید جنبش حزب الله لبنان توسط رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: مسکو ترور دبیرکل حزب الله را به شدت محکوم می کند.

این بیانیه اضافه می کند: روسیه نسبت به پیامدهای این رویداد بر لبنان و کل خاورمیانه (غرب آسیا) هشدار می دهد.

روسیه ترور «سید حسن نصرالله» را به شدت محکوم کرد



۲۳ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۸:۳۰

میشل عون: دوستی بزرگوار و شریف را از دست دادم

میشل عون رئیس جمهور سابق لبنان به شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان واکنش نشان داد.

وی افزود: با شهادت جناب سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان، لبنان رهبری بارز و صادق را از دست داد که مقاومت ملی را در مسیر پیروزی و آزادی رهبری کرد. عمل کننده به وعده و وفادار به ملتش بود.

رئیس جمهور سابق لبنان بیان کرد: اگرچه دست غدار دشمن در نیمه مسیر ملی به او رسید، اما در پیشگاه پروردگارش به خاطر سالها مبارزه و مقاومت و سپردن امانت به جوانانی که هیچگاه در جانفشانی در دفاع از سرزمین خود دریغ نخواهند کرد، خرسند است.

میشل عون ادامه داد: دوستی شریف و بزرگوار را از دست دادم که با او مراحل متعددی را به نفع لبنان و ملتش همراهی کردم. با توجه به خطرات ناشی از حمله مداوم اسرائیل، همبستگی ملی کامل برای حمایت از وحدت ما ضروری است و این تنها راه رهایی واقعی است.

میشل عون: دوستی بزرگوار و شریف را از دست دادم



۳۶ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۸:۱۸

صنعا: راه سید حسن نصرالله ادامه دارد/ پیروزی در پیش است

دولت تغییر و سازندگی یمن با صدور بیانیه‌ای شهادت شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان را به فرماندهان و کادر حزب‌الله و ملت لبنان تسلیت گفت.

دولت یمن اعلام کرد که شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان نمادی از نمادهای جهاد و مقاومت بود و در رویارویی با چالش‌ها از دیدگاه و اقدام راهبردی برخوردار بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر تداوم راه جهادی این فرمانده شهید تاکید می‌کنیم. دفاع از مسائل عادلانه ادامه خواهد یافت و پیروزی نیز در پیش است.

دولت تغییر و سازندگی یمن تصریح کرد: مقاومت شکست نخواهد خورد و روح جهادی برادران رزمنده در لبنان و تمامی جبهه‌های پشتیبانی نیرومند و بزرگ خواهد شد.

صنعا: راه سید حسن نصرالله ادامه دارد/ پیروزی در پیش است



۳۷ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۸:۱۷

۳ روز عزای عمومی در سوریه در پی شهادت «سید حسن نصرالله»

پس از شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل فقید جنبش حزب الله لبنان دولت سوریه امروز شنبه از اعلام عزای عمومی در این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دمشق ۳ روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرد.



۳۷ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۸:۱۶

محمد عبدالسلام: سید حسن نصرالله به آرزوی خود رسید

«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن با صدور بیانیه‌ای شهادت شهید «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت.

وی تاکید کرد که شهید «سید حسن نصرالله» پس از دهه‌ها مبارزه پیشگامانه و کم‌نظیر در تاریخ معاصر به آرزوی خود رسید و مدال شهادت را بر گردن آویخت.

سخنگوی جنبش انصارالله یمن افزود: خون سید حسن نصرالله نفرینی است که تا ریشه‌کن‌کردن رژیم صهیونیستی به اذن خدا، در پی این رژیم خواهد بود. امت اسلام با سید حسن نصرالله چیزی جز پیروزی به یاد ندارد. او زندگی جهادی خود را با پیروزیِ شهادت به پایان رساند.

عبدالسلام گفت: آتش فراق دبیرکل حزب‌الله یاران وی را پراکنده و ضعیف نمی‌کند، بلکه به آنان قدرت بیش‌تری می‌بخشد تا راه مقاومت و جهاد را تا پیروزی ادامه دهند.

محمد عبدالسلام: سید حسن نصرالله به آرزوی خود رسید



۳۸ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۸:۱۵

اردوغان: لبنان به هدف جدید نسل‌کشی، اشغال و تهاجم اسرائیل تبدیل شده است

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سخنانی اعلام کرد: لبنان به هدف جدید سیاست نسل کشی، اشغال و تهاجم اسرائیل تبدیل شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور ترکیه گفت: در نتیجه حملات وحشیانه اسرائیل بسیاری از لبنانی ها از جمله کودکان کشته شدند. ما از شورای امنیت و سایر نهادهای بین المللی می خواهیم تا با اعمال فشار، حملات اسرائیل به لبنان، غزه و شهر رام الله را متوقف کنند.

به گزارش خبرگزاری ریانوستی، رجب طیب اردوغان افزود: اسرائیل به طور فزاینده ای نابخردانه عمل می کند. ترکیه از مقامات لبنان حمایت خواهد کرد.

اردوغان: لبنان به هدف جدید نسل‌کشی، اشغال و تهاجم اسرائیل تبدیل شده است



۵۳ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۸:۰۱

جنبش امل لبنان شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

جنبش امل لبنان با صدور بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد: با سید شهید نصرالله و تمامی شهدا عهد می‌بندیم که با دل و جان در کنار آنها باقی بمانیم و قتل و کشتار دشمن تنها ثبات ما را در دفاع از کشور بالا خواهد برد.

سید حسن نصرالله در تاریخ جمعه ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۴ و پس از عمری مجاهدت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر فرماندهی حزب الله لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت به شهادت رسید.

 



۵۴ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۵۹

فراخوان جوانان کرانه باختری و قدس برای برگزاری راهپیمایی خشم

جوانان کرانه باختری و قدس اشغالی برای شرکت در راهپیمایی خشم در اعتراض به تجاوز وحشیانه به لبنان و اعلام وفاداری به راه شهید سید حسن نصر الله در مسیر آزادی قدس و کمک به مردم غزه در این جنگ ددمشنانه رژیم جنایتکار صهیونیستی فراخوان دادند.

فراخوان جوانان کرانه باختری و قدس برای برگزاری راهپیمایی خشم

در این فراخوان از اهالی کرانه باختری و قدس اشغالی خواسته شده در پی شهادت دبیرکل حزب الله در راهپیمایی خشم مشارکت کنند.



۵۸ دقیقه قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۵۶

واکنش السودانی به شهادت سید حسن نصرالله

محمد شیاع السودانی نخست وزیری عراق به شهادت سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان واکنش نشان داد و اعلام کرد: در جنایتی جدید که تاکیدی بر عبور رژیم صهیونیستی از همه خطوط قرمز است، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در راه حق به شهادت رسید و راه شهیدانی را طی کرد که خود را نذر مبارزه با اشغالگران کردند.

وی افزود: این اقدام جنایت کارانه در هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی، نشان دهنده تمایل بی پروایانه با هدف گسترش درگیری به حساب همه ملت های منطقه و امنیت و ثبات آن است. مسائل بزرگ از جمله قضیه عادلانه فلسطین و مقابله لبنان با تعرضات پی در پی رژیم صهیونیستی، همه تاکیدی بر این مساله است که ملت ها در نهایت پیروز هستند.

السودانی ضمن هشدار اعلام کرد: بر مسئولیت سازمان های بین المللی و کشورهای بزرگ عضو دائم شورای امنیت و همه کشورهای دارای نفوذ در منطقه در بازدارندگی حملات و توقف کشتار جمعی و نژادی فلسطینیان از ده ها سال گذشته که رژیم صهیونیستی به صورت فجیع از اکتبر در حق ملت غزه مرتکب می شود و اخیراً گسترش یافته و شامل ملت لبنان شده و صدها نفر از غیرنظامیان را در ایامی اندک به شهادت رسانده، تاکید می کنیم.

وی ضمن تاکید بر موضع اصولی عراق در ایستادگی در کنار ملت فلسطین و لبنان، تاکید کرد: این موضع مبتنی بر مشروعیت بین المللی و اصول بشردوستانه و اخلاقی و حتمیت پیروزی ملت های پایبند به سرزمین و تمدن خود است.رحمت و رضوان برای حسن نصر الله و مجد و بزرگی برای همه شهدای لبنان و فلسطین و شهدای مواجهه حق با قدرت های متجاوز و گمراهی، باد.

واکنش السودانی به شهادت سید حسن نصرالله



۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۵۰

شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به شهادت سید مقاومت: پیروزی مقاومت و زوال دشمن اسرائیلی حتمی است

شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان پس از طی مسیری آکنده از جهاد را به خانواده این شهید بزرگوار، حزب‌الله و رزمندگان آن، ملت لبنان و امت اسلام تسلیت گفت.

در ادامه این بیانیه آمده است: شهادت فرمانده سید حسن نصرالله ریشه جانفشانی، حرارت اشتیاق، قدرت اراده و توان استمرار را تقویت خواهد کرد.

همچنین شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که سرانجام حتمی، پیروزی مقاومت و زوال دشمن صهیونیست و رژیم موقت آن است.

شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به شهادت سید مقاومت: پیروزی مقاومت و زوال دشمن اسرائیلی حتمی است



۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۴۸

جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت سید مقاومت را تسلیت گفت

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای شهادت «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در پی حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به مقر مرکزی حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت را تسلیت گفت.

همچنین جنبش جهاد اسلامی ازدست‌دادن شهید سید حسن نصرالله را فقدانی بزرگ برای امت مقاوم عربی و اسلامی دانست و اعلام کرد که در عین حال به ده‌ها هزار رزمنده، کادر و فرمانده‌ای که در مسیر وی و در راه شهادت و فلسطین تربیت شده‌اند به عنوان میراث مبارک این شهید بزرگوار افتخار می‌کند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: اطمینان کامل داریم که شهادت سید حسن نصرالله باعث می‌شود قدرت، صلابت و اراده مقاومت در لبنان، فلسطین و منطقه افزایش یابد.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین شهادت سید مقاومت را تسلیت گفت



۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۴۷

پیام تسلیت «عمار حکیم» در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

«سید عمار حکیم» رئیبس جریان حکمت ملی عراق در پیامی شهادت «سید حسن نصر الله»، دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: با قلبی پر از درد و با رضایت کامل و تسلیم در برابر قضا و قدر الهی، شهادت عالم ربانی از علمای اسلام و مجاهد مخلص از قهرمانان میادین جهاد و اعتلای کلام حق را به جهان اسلام و ملت لبنان و طرفداران قهرمان و مقاومت بی‌مانند آن را اعلام می‌کنیم.

حکیم افزود: ایشان عمر شریف خود را با جهاد و مخلصانه در لبنان و با یاری مسائل دین حنیف و امت اسلامی و در راس آن قضیه نخست اسلام یعنی قدس شریف صرف کرد.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در این پیام اشاره کرد: درگذشت جناب سید حسن نصر الله را که در راه انبیا، ائمه و اولیای صالح به شهادت رسید و به پیامبران، صدیقان، شهدا و صلحا پیوست، اعلام می‌داریم تا بدین گونه عمر مبارک شریف ایشان با بالاترین درجه‌ای که خداوند سبحان و تعالی برای اولیای خاص خود برمی‌گزیند، به پایان برسد.

وی با اشاره به جایگاه این مرد شجاع و مدافع از اصل حق مبین در نزد خداوند، خطاب به رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این امت که عزم خود را از امام شهیدش امام حسین (ع) می‌گیرد، امتی زنده است که نمی‌میرد و مرگ نمی‌تواند مانع آن شود چرا که مرگ برای ما عادت و کرامت ما از سوی خداوند شهادت است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق بیان کرد: راه مقاومت تا تحقق پیروزی یا شهادت ادامه خواهد داشت چرا که این پروژه در رویکرد مقاومانی که جان خود را نذر کردند، قوی‌تر، مهم‌تر و بزرگ‌تر از شخصیت‌ها و سران است و شهادت این عالم جلیل و مجاهد بزرگ، خسارتی جبران نشدنی است.

حکیم در پایان خواستار رحمت واسعه برای روح سید حسن نصر الله و اسکان او در بهشت برین و صبر برای خانواده بزرگوار شهید و همراهان مسیر جهاد و علم او و دوستدارانش شد.

پیام تسلیت «عمار حکیم» در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان



۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۴۶

گزارش «نیویورک تایمز» درباره جانشین شهید «سید حسن نصرالله»

رسانه آمریکایی نیویورک تایمز امروز شنبه از زنده بودن «هاشم صفی‌الدین» دبیر شورای اجرایی حزب‌الله لبنان خبر داد.

این رسانه به نقل از ۳ مقام ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد که «هاشم صفی‌الدین» (Hashem Safieddine) دبیر شورای اجرایی حزب‌الله لبنان که نقش کلیدی در تشکیلات سیاسی مقاومت حزب الله دارد در محلی که توسط ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله تروریستی قرار گرفت، حضور نداشت.

گزارش این رسانه حاکیست که وی اکنون زنده است و می‌تواند به زودی از سوی حزب‌الله به‌عنوان جانشین سید حسن نصرالله معرفی شود.

گزارش «نیویورک تایمز» درباره جانشین شهید «سید حسن نصرالله»



۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۴۵

اعلام سه روز عزای عمومی در عراق در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به منظور شهادت سید حسن نصرالله و همراهان ایشان، سه روز عزای عمومی در سراسر عراق اعلام کرد.

اعلام سه روز عزای عمومی در عراق در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان



۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۴۱

جنبش حماس شهادت سید مقاومت را تسلیت گفت

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار بیانیه‌ای شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبان را تسلیت گفت.

این جنبش همچنین تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به ساختمان های مسکونی در ضاحیه جنوبی لبنان را به شدت محکوم کرد و آن را اقدامی بزدلانه و تروریستی خواند.

جنبش حماس شهادت سید مقاومت را تسلیت گفت

 



۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۷-۰۷ ۱۷:۳۶

رهبر جریان صدر شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

مقتدی صدر رهبر جریان صدر با صدور بیانیه ای شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را تسلیت گفت.

وی در پیام خود تاکید کرد: حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سرافراز زندگی کرد و سرافراز هم به شهادت رسید.

رهبر جریان صدر شهادت سید حسن نصرالله را تسلیت گفت

برچسب ها : سیدحسن نصرالله گردانهای قسام سید حسن نصرالله رژیم صهیونیستی حزب الله لبنان حماس ابوعبیده فلسطین