شماره خبر : 35493
منتشر شده در مورخ : ۱۰ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 20:1
جهان همچنان در انتظار واکنش قاطع و کوبنده ایران !

جهان همچنان در انتظار واکنش قاطع و کوبنده ایران !

                                   
19 سال پیش بود که کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت امریکا، با تکبر و تفرعن بمباران و قتل عام مردم بی گناه لبنان را درد زایمان تولد خاورمیانه جدید مورد نظر امریکا نامید و با سنگدلی وخباثت آن را برای امریکا و رژیم صهیونیستی مفید دانست و این خاورمیانهِ جدیدی که رایس از آن دم می زد در حقیقت تجزیه کشورهای این منطقه به کشورهای کوچک و ضعیفی بود که باید زیر سلطه رژیم صهیونیستی مطامع غارتگرانهِ کشورهای غربی را تأمین می کردند امّا باقیام حزب ... و همکاری جبهه مقاومت این رؤیای شوم امریکائی محقّق نشد و این دولت جنایتکار و غارتگر بظاهر ناچار به عقب نشینی شد. ولی قرائن و شوهدی همچون عملکرد یک سال گذشته این دولت جنایتکار در منطقه نشان می دهد که از رؤیای تسلط مجدّد بر خاورمیانه که کلید تسلط بر جهان است دست برنداشته و عملیات جنایتکارانه غده سرطانی استکبار غربی در نقاط مختلف منطقه و برعلیه کشورهای جبهه مقاومت نیز تنها در جهت تحقّق اهداف امریکا است و میانجیگریهای این کشور برای آتش بس و مانند آن دروغی بیش نیست که برای فریب افکار عمومی و کشورهای جبهه مقاومت مطرح می شود و تنها راه مقابله با آن، همچنانکه تجارب متعدّد گواهی می دهد، نشاندادن قاطعیت و سرعت عمل از سوی جبهه مقاومت بوده که از ابزارهای متعدّدی برای توفیق در اینکار نیز برخوردار است.
یکی از تجاربی که مؤیّد این واقعیت است واکنش ایران به حادثه شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی، توسط امریکا است. در آن حادثه که 20 سال پس از  طراحی طرح خاورمیانه جدید توسط امریکا و صرف هزاران میلیارد دلار در اجرای این طرح و نابودی بسیاری از زیرساختهای عمرانی و کشتار و آوارگی میلیونها انسان در کشورهای منطقه منجر شده بود وقتی تنها ۵ روز پس از ترورشهیدان حاج قاسم سلیمانی، سپاه سرافراز انقلاب اسلامی ایران با شخم زدن بزرگترین پایگاه تدارکاتی-عملیاتی امریکا در منطقه یعنی عین الاسد، قدم اوّل را در اجابت خواست امّت اسلامی به انتقام از امریکائیان برداشت و با انهدام بخش عمده ای از این پایگاه، به توان تدارکاتی و عملیاتی آنها بشدّت آسیب رساند، رئیس جمهور قلدر این دولت بظاهر مقتدر پس از ساعتها سکوت و با عقب نشینی از تمام تهدیدات توخالی خود این پیام ملتمسانه را خطاب به ایران صادر می کند: “پیام من به مردم و رهبران ایران این است که ما آماده‌ایم آغوش خود را به سوی صلح و هر آنکس که به دنبال صلح است، باز کنیم!”
تجربه دیگر عکس العمل سریع ایران در برابر حمله موشکی به کنسولگری ایران در دمشق توسط سنگ زنجیری امریکا در خاورمیانه است که به شهادت یکی از مستشاران ایرانی در سوریه منجر شد. واکنش ایران به این جنایت رژیم صهیونیستی، موشکباران تعدادی از مراکز حسّاس و حیاتی این رژیم بود که ضمن نشان دادن ادعاهای توخالی گنبد آهنین و مانند آن، جرأت هرگونه عکس العمل قابل توجّهی را از این رژیم جنایتکار سلب نمود.
بر این اساس مردم ایران و کشورهای جبهه مقاومت و سایر ملل مسلمان و آزاده جهان، ضمن احترام و اعتماد به تصمیمات مقامات ایران و مصلحت اندیشی های آنان، انتظار دارند که در موارد مشابه همچون شهادت شهید هنیه و شهید سیدحسن نصر... و دیگر فرماندهان شهید جبهه مقاومت نیز شاهد عکس العمل قاطع و کوبندهِ ایران در سرکوب این دولتهای جنایتکار باشند. ان شاء ... .
موسوی زاده

 

برچسب ها : وزیر خارجه وقت امریکا رژیم صهیونیستی دمشق ایران