شماره خبر : 35538
منتشر شده در مورخ : ۱۳ مهر ۱۴۰۳
ساعت : 10:43
پرورش استعدادهای درخشان امروز، پشتوانه نیروهای متخصص در آینده است/  آماده راه اندازی مراکز کانون در مناطق محروم هستیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان:

پرورش استعدادهای درخشان امروز، پشتوانه نیروهای متخصص در آینده است/ آماده راه اندازی مراکز کانون در مناطق محروم هستیم

توقف در تعلیم کودکان جایز نیست



مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، ضمن تبریک هفته ملی کودک، از ۱۴ تا ۲۰ مهرماه، فعالیت برای کودکان را وظیفه این نهاد عنوان کرد و گفت: در زمینه فعالیت برای کودکان و ارتقای حوزه تعلیم و تربیت، توقف جایز نیست.
به گزارش خبرنگار نور خوزستان، داریوش آقاسی در نشست خبری با اصحاب رسانه که روز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ۱۴۰۳ در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار شد، اظهار کرد: هفته کودک امسال با شعار "برای کودکان برای آینده" برگزار می شود و محورهای آن، خانواده، محیط زیست، رشد و شکوفایی کودکان، عدالت، حقوق کودکان، هویت و رفاه می باشند.
وی ضمن تاکید بر حمایت و فعالیت تمام دستگاه های اجرایی در حوزه کودک گفت: حمایت دستگاه های دولتی از هفته ملی کودک یکی از مطالبات جدی ما است و انتظار می رود با توجه به اهمیت جایگاه کودکان در جامعه، دستگاه های اجرایی و مردم نهاد اقدامات ویژه و مفیدی در این هفته انجام دهند. 
آقاسی از همه نهادها خواست شعار هفته ملی کودک را در سربرگ های خود‌ درج کنند. 
وی در ادامه گفت: برجسته سازی و آگاه سازی افکار عمومی در خصوص ویژگی ها، نیازها و حقوق کودکان از اهداف هفته ملی کودک است که با توجه به زندگی آپارتمان نشینی، شاغل بودن والدین و تک فرزندی خانواده ها، باید بیشتر به این موضوعات توجه کرد.
آقاسی ضمن گرامیداشت شهدای بیروت به ویژه سید حسن نصرالله و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار کودکان و مردم غزه اظهار کرد: بحث کودکان در عرصه بین المللی یکی دیگر از اهداف هفته ملی کودک است. و با توجه به اهمیت جایگاه کودکان در جهان و مظلومیت کودکان غزه، نمی توان نسبت به کودک کشی اسرائیل بی تفاوت بود و همدردی با کودکان فلسطین از برنامه های اصلی هفته کودک می باشد. 
به گزارش خبرنگار نور، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وخوزستان، در خصوص فعالیت های این نهاد گفت:  از زمان کرونا کانون شماره ۲ خرمشهر بسته شد و مورد سرقت قرار گرفت که با تامین اعتبار مورد نیاز و انجام اقدامات لازم، بازسازی و این هفته مجددا بازگشایی می شود. علاوه بر این شاداب سازی این مرکز در دستور کار قرار گرفته است.
وی همچنین اظهار کرد: افتتاح مرکز سیار روستایی ایذه و دزفول، برگزاری نمایش عروسکی تولد لولویی اثر مرضیه عیدی در مجتمع فرهنگی اهواز، از دیگر اقداماتی هستند که در هفته ملی کودک اجرا می شوند. همچنین عضویت در مراکز کانون در هفته ملی کودک رایگان می باشد.
آقاسی در ادامه گفت: با افتتاح این مراکز، در مجموع ۵۱ مرکز ثابت و هشت مرکز سیار و پستی در خوزستان فعال خواهند بود. همچنین ساختمان مرکز چمگلک اندیمشک احداث شده و در حال حاضر در اختیار شورای شهر است و  پیگیر افتتاح آن هستیم.
وی ادامه داد: با اعتبار چهار میلیارد ریال و با همکاری فرمانداری رامهرمز، از خطر ریزش مرکز کانون در این شهر جلوگیری شد.   
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن دعوت از نهادهای دولتی جهت همیاری اظهار کرد: انتظار داریم مسئولین استان نگاه ویژه ای به بودجه حوزه تربیت کودکان داشته باشند، زیرا استعدادهای درخشانی در این حوزه وجود دارد که در صورت تقویت، در بخش های مختلف شاهد حضور نیروهای متخصص در آینده خواهیم بود.
وی در ادامه‌ گفت: آماده راه اندازی مراکز کانون در صیدون و دزپارت هستیم و اگر نهادها ساختمان در اختیار ما قرار دهند، تامین نیرو را انجام می دهیم و مراکزی را در مناطق محروم راه اندازی خواهیم کرد. 
آقاسی نشر فعالیت های کانون را مهم عنوان کرد و افزود: امیدواریم رسانه ها در این زمینه در کنار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشته باشند.

برچسب ها : کودکان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وخوزستان خوزستان